HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Sennheiser HD500
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2005/02/04 :  08:59:29  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Har någon testad dem? jag har nämligen ett par sedan ca 1 år tebax och nu finns det ju många nyare modeller som man skulle kunna tänka sej att köpa men när ja letar upp mina HD500 så är dom fortfarande dyrare än dom lite nyare modellerna i "samma klass" under 1000kr ungefär..
Borde ja hoppa upp till ett par 650 omedelbums eller finns det någon mellan modell som är mera prisvärd än dom?

Lurman
Member

71 Posts

Posted - 2005/02/04 :  09:35:21  Show Profile Send Lurman a Private Message
Ljudet skiljer ju sig lite mellan HD500-serien (HD515/555/595) och HD600-serien (HD580/600/650), och även mellan lurarna i serierna, men alla är bra hörlurar.

Kan du lyssna innan ett köp är det naturligtvis det bästa att göra, men om du är nöjd med dina nuvarande lurar, tror jag att ett hopp till HD650 är helt OK, särskilt för NetonNets pris på ca 2700:- (För ordinarie 4500:- blir det kanske en annan femma, men för 2700 är dom nog svårslagna i pris/prestanda.) Om du har möjlighet kan du ju kolla in Beyerdynamic DT880 också. Även det ett riktigt bra alternativ.

/L
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2005/08/15 :  00:59:42  Show Profile Send Andreas A a Private Message
jag har lyssnat på båda 600 modellen samt 650 faktiskt och tycker att 650 är klart överlägsen, får nog fundera på att skaffa mej ett par sådanna eller om man kunde provlyssna ett par Beyerdynamic DT880 skulle jag kanske ändra uppfattning och köpa dem ist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000