HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 ipod shuffle - erfarenheter sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2005/02/08 :  16:23:53  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Som rubriken antyder - jag skulle vilja veta ifall någon har lyckats lägga vantarna på denna svåråtkomliga tingest och i sådana fall vad ni tycker om den.

en liten ful länk till skönheten kanske vore lämpligt
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/k34ZdxCqwsoM2tJwzrF2QihuJl4/0.0.11.1.0.6.13.0.1.1.3.0.5.1.3.1.1.0

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/02/16 :  22:26:17  Show Profile Send U1 a Private Message
Jag bestälde min för en vecka sedan, den skulle ta 3 veckor att får och nu har SIBA den i lager! Blev ganska sur när jag såg det....

Jag återkommer med mina intryck om 3 veckor....

MvH
Johan
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2005/02/17 :  22:52:23  Show Profile Send Anton a Private Message
Jodå, tillslut kom den!

Vet inte riktigt hur jag skall bedöma den. Har inte direkt jämfört med några andra mp3-spelare, men för mig är den alldeles utmärkt.
Den har ett mycket behändligt format, navigationen funkar klockrent, även genom t.ex en tröja då knapparna är upphöjda.

Att den saknar display gör mig inget. Det rymms ändå bara ca 100 låtar (512Mb varianten) och de kan man faktiskt komma ihåg rätt bra. Vad gäller ljudet så är väl de medföljande lurarna inte speciellt roliga, basen är tunn och diskanten avrullad. Men trots det så funkar ljudet förvånansvärt bra, -efter ett tag tänker man inte på bristerna och just den avrullade diskanten kan nog vara en fördel då det känns som om hörseln sparas på grund av det.

Tetstade även att koppla till ett par Sennheiser hd570, men det lär inget vidare, det krävs mer lättdrivna lurar till shufflen.

Så sammantaget så funkar den utmärkt som bärbar musikspelare med ett enkelt handhavande, acceptabelt ljud och mycket smidigt format. Denna modellen bör också vara mer stöttålig än de större hd-baserade iPodarna, perfekt till joggingturen alltså!

Det enda jag möljigtvis kan ångra var att jag valde den mindre modellen, snålheten bedrar visheten eller vad man brukar säga...

/A
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/02/18 :  00:20:16  Show Profile Send kasra a Private Message
Anton, hur länge fick du vänta?

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/02/18 :  12:59:40  Show Profile Send U1 a Private Message
Från Apple ca 3 veckor, från siba ca 3 dagar. Jag avbeställde min från Apple och betalade 100:- mer för att få den lite fortare med Siba.

MvH
Johan
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2005/02/18 :  14:43:51  Show Profile Send Anton a Private Message
kasra: Det tog ca 3 veckor innan den kom in i landet, och sedan ett antal dagar till innan TNT behagade köra ut den...

/A
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/07/22 :  06:37:01  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Jag beställde nyss en från Tokyo, jag får den den 25:e, skall bli mkt skoj att se vad det är för en liten rackare!

Jag valde en 1Gb-are, avsaknad av display och andra funktioner är i mina ögon bara bra, den skall ändå ligga i fickan och då är ju funktion att prioritera, dess storlek är ju också enbart positivt då är skall vara en apparat som man skall kunna ta med sig överallt jämt.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000