HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 WMA lossless
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2005/07/04 :  15:13:27  Show Profile Send jonny99 a Private Message
När jag lägger över mina CD skivor till datorn så använder jag WMA lossless, det är enkelt, filerna blir någorlunda små och det känns bra att inte kasta bort något av det ljud man betalt 180 kr för. Problemet är att hitta en bärbar spelare som kan spela upp WMA lossless känner ni till någon?

Jag vet att alla coola killar använder iPod och att de kan spela Apple lossless filer men av olika anledningar vill jag inte ha en iPod.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/04 :  21:57:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
winPod kanske finns :P

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/07 :  00:38:11  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Rio Karma har några spelare som stödjer FLAC (Free Lossless Audio Codec), och är nog ett bättre losslessformat att välja om du vill kunna spela upp det i en bärbär spelare.
Det finns säkert fler märken som stödjer det redan idag, och troligen kommer många fler att börja stödja det framöver eftersom det inte är några problem med royalties etc med det formatet.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/07 :  01:20:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Har märkt att den mästa "Lossless-musiken" på *host* nätet. Är som Flac... har dock inte någon aning om hur man spelar skiten.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/09 :  15:56:39  Show Profile Send silvervarg a Private Message
För att spela FLAC på dator så behöver du en plugin till ditt musikprogram för FLAC formatet,
t.ex. kan du ladda ner en för Winamp här:
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=131643
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/08/13 :  22:21:36  Show Profile Send to_apeiron a Private Message
jag har följt ett råd här på forum från förr och använder nu

WAV

och den nedladdningsbara beta-versionen av

Foobar 2000

fungerar mycket bättre än Windows media-player, tycker jag

ganska många nya hårddiskspelare har stöd för WAV

Zory
Polen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000