HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Adam 7
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2011/11/27 :  15:02:21  Show Profile Send rolnor a Private Message
Mina Logitech datorhögtalare gav upp för en tid sedan så jag har köpt nya.
Det blev en uppgradering till ett par Adam 7 monitorer med en tillhörande sub.
Jag hade lysnat tidigare på dessa i min brors studio och precis som han så tyckte jag att det lät riktigt bra.
Dom är försedda med en banddiskant som spelar riktigt rent och kristallklart utan att det käns vasst även vid hög volym.
Till min stora lycka så låter dom lika bra i mitt datarum hemma, väldigt fin separation på allting, röster, instrument, allt hamnar på en egen plats i rummet.
Jag köpte ett paket med 2 sateliter och suben och det gick på 10000:-hos Thomann, billig penning för så mycket ljud, mycket nöjd!

rolnor

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/12/03 :  17:49:32  Show Profile Send gcs a Private Message
Det är många som jag vet gillar Adam. Det tråkiga är att Adam som jag tycker är förhållandevis dyra högtalare. Adam har också jättedyra studiomonitorer. Har man små högtalare från Adam så tycker jag absolut att man bör komplettera med en subwoofer till sina datorhögtalare. Jag har en vän som också har Adam 7 plus en subwoofer till sin Pro Tools rigg. Jag själv använder just nu en tvåkanalare från Logitech tillsammans med en lite större 10" subwoofer.
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2011/12/04 :  13:25:25  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag tycker ändå man får mycket för pengen, dom är ju aktiva!

rolnor
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/12/04 :  14:45:27  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag tycker att det är jättebra att du är nöjd. När det gäller aktiva närfältshögtalare finns det ganska mycket att välja mellan. Det är inte heller så lätt eftersom dom sällan finns i samma butik att lyssna på. Jag vet inte om man kan låna från musikaffärer, för det är väl dom som har mest att erbjuda. Får mig att tänka på ett par puttesmå aktiva högtalare som vi hade på jobbet som pfl. Det var ett par från Fostex för under 2000 spänn. Men som sagt är du nöjd då är allt bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000