HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
  Era åsikter om Harman Kardon Avr 7500
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/12/09 :  22:19:23  Show Profile Send dwain a Private Message
Är detta någonting att ha?

Verkar vara rätt fet.

Vad skulle en sådan vara värd beggad?

Tänker mig att den verkar vara en jäkel på att driva högtalare

Har idag en st denon 1905. Tror ni hkn är bättre?

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/12/09 :  22:31:00  Show Profile Send gcs a Private Message
En bra förstärkare men den saknar HDMI in/out och Audyssey.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/12/09 :  22:39:47  Show Profile Send dwain a Private Message
Jo det är sant. Det saknar dock min denon också så det är jag ganska van vid :P Grejen är väll egentligen att jag "råkade" köpa en sådan idag och den står hemma och väntar på att jag ska få tid att testa den dvs söndag kväll (hoppas jag)
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2011/12/10 :  00:25:24  Show Profile Send softishman a Private Message
Hoppas den var billig då...
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/12/10 :  08:14:16  Show Profile Send dwain a Private Message
ohh det vet jag inte om den var faktiskt. Har ingen aning om vad den kan vara värd.

Jag köpte den för 2000kr i riktigt bra skick. Fjärren behöver torkas av annars ser den nästan ut som ny
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/12/10 :  09:23:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Grattis! Det finns många skatter att hitta om man bara kan leva utan de senaste ljudformaten. 7500 är en kalaspjäs jag hört mycket och driva högtalare kan den med bravur.

Notera att den dock kan ha en ålderskrämpa i form av att den kan "tappa" minnet på inställningar (tex för 5.1) pga ett intern batteri som dräneras. Det behöver då bytas.

/M
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/12/12 :  22:54:53  Show Profile Send dwain a Private Message
Sådär ja då var förstärkaren provad. Den spelar långt över förväntan.

Spelar riktigt bra. Låter faktiskt väldigt bra. Den driver mina kappa 8or imponerande bra. Visst vrider jag på och spelar ruskigt högt så slår den ifrån. Men det kan likaväl vara faktumet att den står på en matta vilket gör att kylningen inte är optimal helt enkelt

Den låter faktiskt mkt trevligare än min denon 1905 ihop med separat slutsteg.

Ska bli spännande att prova den i surroundläge. Sen tänker jag mig biampa högtalarna med hkn på toppen och slutsteget till basen. Kan nog lira på bra tror jag
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2011/12/20 :  13:24:59  Show Profile Send dwain a Private Message
Har nu pillat lite med hkn och den lirar på bra. Kör biampat med hkn också. Eftersom den har delbart försteg/slutsteg så satt jag bara en splitter på preout front och kör det splittat till front och surround slutsteg. Funkar prima. Fick lite mer lugn ytterligare.

Måste säga att den imponerar verkligen den förstärkaren. Den låter faktiskt bättre än mitt threshold slutsteg. Spelar dock inte riktigt lika högt innan den säger ifrån. Men och andra sidan spelar den med ett helt annat lugn och en helt annan renhet i basen. Låter nästan som om basarna vore servostyrda. Kan helt enkelt säga att den är sjukt bra den förstärkaren.

Nu blir man lite sugen att jaga en beggad hk990. Tror ni den skulle kunna driva kappa 8an ännu bättre?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000