HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stig Carlsson 100 år i år
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

hifikg
Member

138 Posts

Posted - 2025/05/05 :  00:18:14  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Den 14 juni i år är det 100 år sedan Stig föddes.
Det kommer att högtidlighållas på Torkel Knutssonsgata klockan 14 den 14 juni.
Åtminstone av mig.
Jag kommer vara där, vid utomhusbaren utanför Münchbryggeriet och minnas Stig. Kommer gå till hans sista bostad och tillika ljudlaboratorium, historisk plats! Där kommer jag placera ut en minnesplakett på lämplig plats.

Därefter kommer jag gå till restaurang Röde Orm för att inmundiga en Biff Rydberg.
Häng på vetja, det är en lördag och vädret kommer vara bra!
Du som inte kan vara i Stockholm den dagen sätter dig ner, på valfri plats, och tänker på Stig, den störste inom ljud och högtalarteknik och på hans verk. Är du lyckligt lottad kan du spela din favoritmusik på ett par högtalare som han är upphovsman till. Sedan fyller du på tråden med bilder och berättelser om hur just du firade 100 årsminnet av Stigs födelse! Låt det bli en lång och spännande tråd!

Sitter nöjd. Faktiskt.

Leif B
Member

1503 Posts

Posted - 2025/05/05 :  06:10:47  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
En legend fyller 100 år!
Vi som har fått uppleva denna mans bravader kommer aldrig glömma hans högtalare som ännu finns kvar i mångas hem.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22007 Posts

Posted - 2025/05/05 :  17:22:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kul Initiativ! Synd att jag inte kan vara med och smaska biff Rydberg.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000