Här kommer några bilder på de modifieringar som är gjorda på skivspelaren. De är alla gjorda av www.kabusa.com.
Först en bättre extern strömförsörjning i sin egen lilla låda:
Sedan är tonarmskabeln bytt till en bättre cardas. Den är terminerad på baksidan av spelaren med nya RCA-kontakter:
Ytterligare en uppgradering av tonarmen är en dämpning med ett silikontråg:
Slutligen så är det inmonterat en avstängningsmekanism för strobljuset till hastighetskontrollen för att få bort störningar därifrån. Här är det avstängt
quote:Läckert system ! Verkligen omsorgsfullt och tålmodigt utvalda komponenter. Mycket intressant resa från början av tråden till dagens set-up.
Tack för kommentar. Ja, det har varit en kul resa. När jag tänker tillbaka så kan man kanske dela upp den i två delar. Första delen som handlar om att komma fram till hur man vill att det skall låta. Sedan en andra del som mer handlar om att komma dit. Just nu är jag mycket nöjd. Det enda jag funderar lite på är att fixa till kabelhärvan på baksidan
quote:När jag tänker tillbaka så kan man kanske dela upp den i två delar. Första delen som handlar om att komma fram till hur man vill att det skall låta. Sedan en andra del som mer handlar om att komma dit.