Nu tänkte jag så småningom uppdatera lite på denna tråd Jag har just nu en signalkabel från FadelArt, Reference 0.5 XLR, på inbränning! Bilder o lysningsintryck kommer inom kort!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
En utlovad bild på FadelArt Reference 0.5 XLR! Den går nu på uppvärming efter lite hembesök innan den hitta hem till mig igen. Kommer den få stanna kvar?
Vi får se...
wow.. ser ut att bli en dyr upplevelse detta CC......tänk att du självmant sätter halsen i "snaran" Men det är väl för du har hela sommaren på dig att glömma vad du hört...
sista testen satt ju inne ett långt tag som vi utläst ju
HMM. Jag skall ju jag också prova dessa kablar sen.. blir nog jobbigt om dom är bra. Så jag får ta det INNAN Chryslern kommer ut så jag kan i frmasätet med mullrande V8 ha andra saker i tankarna efteråt..... Dom kan ju till o med vara bättre än .....
Hej du Bubben Jo, skillnader e de... Inte på samma sätt som hos dig men nära!
Förutsättnigarna är lite annorlundare här hemma hos mig. Jag kör med ett passivt "försteg" där det sitter 6 meter Silk kabel efter o 1 meter innan... Vad händer då när jag byter ut den metern Silk som jag har innan mitt försteg mot 1 meter FadelArts Reference 0.5 XLR?
Man får faktiskt vad man betalar för! Faktiskt...
Silk är (i mina öron!) en mycket prisvärd signalkabel som är homogen o inte har några hyfs för sig! Det finns nog goda orsaker till att Dynamic Precisions konstruktör nyttjar sig utav Silk som signalkabel! Men...
Reference 0.5 från FadelArt gör ett bättre jobb! I allafall i min anläggning... Dynamiken ökare rakt över registret. Detaljrikedomen i musiken blir tydligare utan att det går överstyr. Jag ramlar lätt in i musiken o glömmer att lyssna, ett gott tecken tycker jag! Det blir lättare att särskilja instrument o sång, jag regagerar på att jag börjar lyssna på texten! Sång blir lättare att följa liksom...
Basen går subjektivt djupare o känns rappare i de nedre registren. Skönt driv!
Diskanten upplevs som mycket renare. (Nytt tvättmedel? )
Kan det bli bättre? Jo det kan det säkert! Jag har ju fortfande 6 meter Silk mellan denna kabel o slutsteg, å vad händer om även den blir utbytt? Att byta ut den Silken mot FadelArt blir allt för dyrt (6 meter Reference 0.5 = över 30.000kr) för mig... Men jag ska fråga Wolfgang om jag kan låna en meter Fadel till så jag kan testa! Skulle resultatet fortsätta i denna riktning så blir det nog en ommöblering iallafall...
Fortsättning följer...
Jag bara måste..förlåt mig CC.. Men av dina testord att dömma så var felet silk och inte denvern ju.....
Denver
Skojar lite bara, det vet du..
Hmm. blir vansinnigt skoj att se o klämma dessa sedan hos mig då Creativ Audio gör sin visning här... tror jag skall be om att få låna kvar nån kabel sen efteråt faktiskt för att prova.. Ber man snällt så......
Äsch! Nu kan jag inte hålla mig längre! Efter nya test med Fadeller högt å lågt hemma så har jag bestämt mig! Beställning på en uppsättning FadelArt StreamFlex DUO skickas nu Jag måste ju börja någonstans Så 2x2 meter nya högtalarekablage blir ett litet steg för mänskligheten men ett stort för mig (om mina Respons)....
Så nu blir det att vänta... Fyra lååånga veckor... Hoppas det blir en regnig sommar
Ber att få återkomma :-)
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
CC lidandet slutar den 1 juni då kommer ett paket med UPS ........
W
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Samt denna speciella digitalkabel "made by Wolfgang" Inte någon FadelArt men trots det en mycket god förmedlare utav digital signaler! Nästan i klass med WireWorlds