HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Wallraff har flyttat,s.2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/08 :  21:17:11  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Bor inte kvar i samma studentrum, men har änteligen möblerat om!




Djupet har börjat infinna sig ordentligt!





Densenstärkaren fortsätter att imponera! Nu uppallad på lite squashbollar. Puckarna under är bara till för att få upp den så att inte standardfötterna står i backen. Tyngden ligger på vänster sida, därav den skeva fördelningen av "stödbollarna".



Nya filter och en liten socka i basporten, mmmm... Det låter ljuvligt!

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous

Edited by - wallraff on 2005/10/26 18:18:09

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/03/08 :  21:29:59  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Otroligt mysigt "studentrum".

Kan bara hålla med dig ang, de härliga rattarna.
Densen Beat 100 är bland de snyggaste integrerade jag sett!!!

Det enda jag hade mot min var det "knäpp", eller snarare en ljudlig "smäll" i högtalarna när jag bytte signalkälla samt vid påslag.

Lite OT! Sorry...

Ser som sagt var väldigt mysigt ut!


Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2003/03/10 07:39:57
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/03/08 :  21:52:00  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Ja kan bara hålla med föregående talare om att de såg väldigt mysigt ut hos dig. Hoppas de låter lika bra.

För övrigt är du mörkrädd eller vad tror jag aldrig sett så många lampor i ett rum...

Exit Planet Dust

Edited by - n0p on 2003/03/08 21:53:49
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/08 :  22:00:03  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Tack! Har strävat efter en nedtonad rumsatmosfär och lyckats!
Manga X: Visst är det lite mysigt i rummet, skolan är ju inte så mysig, så man få kompensera :) Jag har ett litet "knäpp" när jag slår på strömmen.

nOp: Lampor har en otroligt bra effekt på atmosfären i rummet. I vintertid måste man ha lite som lyser upp tillvaron! OBS! Taklampan är inte tänd ;)

Och visst, ljudet är som rummet, mysigt...

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:05:23  Show Profile Send brumel a Private Message  Reply
Jag hade många olika uppställningar i mitt studentrum (de flesta gick ut på att jag minimerade möblemanget) men inte trodde jag att man kunde få in två resliga golvare utan att det skulle gå ut över tydligheten i basen.
Eller gör det det.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:05:40  Show Profile Send n/a a Private Message  Reply
Får jag fråga vad en Densen BEAT-100 går på? Är du nöjd med den?
Det är nog första gången jag får ett riktigt ha begär av en fabrikstillverkad stärkare

Mkt lampor ska det va!

Edited by - n/a on 2003/03/08 23:23:19
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/08 :  23:34:40  Show Profile Send Johansson a Private Message  Reply
Hmm, jag blir mer och mer övertygad om att det är JAG som är totalt gåvlös på att möblera snyggt snarare än att resten av mänskligheten är födda till heminredare...

Stiligt rum helt klart, inte lätt att förvandla ett litet studentrum till något som både ser bra ut och duger hifimässigt sett.

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/09 :  00:22:17  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Tackar, tackar...!
Tycker det är kul med inredning och dylikt så det har blivit lite stuveri innan jag fått det som det är nu.

Chrille, min BEAT-100 gick på 5,5 stora tior. Fint skick och snabb affär, så var saken biff! Har som sagt bara haft den en vecka, men än så länge är jag inte besviken :)

Brumel, basen hänger med riktigt bra! Djup och kontrollerad! Visst äter bakväggen en hel del, men det mesta snappar man upp! Fast i badrummet är det en härlig tordönsbas ;)

Kul att folk gillar inredningen!

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/09 :  00:23:58  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Och blir det hårda tag, då åker gallrena på!


"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/09 :  00:36:45  Show Profile Send Johansson a Private Message  Reply
Ha ha, modell Kravallstängsel...

Det ska nog till ett ordentligt fylleslag innan de där gallren ger vika.

//Johansson


Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/03/09 :  01:52:08  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Prioritera festandet? Nej nu, det var det värsta jag hört!

Stackars mig, hur ska det gå när jag flyttar till studentlägenhet, jag som tänkt evakuera allt som står mellan högtalarna.

Otroligt schyssta galler!
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/03/09 :  05:30:00  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message  Reply
Hoppsan...så där såg det inte ut när jag var hos dig sist. Du har ju fått det riktigt snyggt.

Jag måste ta mig tid att komma över någon dag och lyssna, det är ju trots allt bara ett par hundra meter...här är det lite strul med anläggningen så det blir lite sparsamt lyssnande.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/09 :  15:37:36  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Tank! Don't fear! Har sett diverse kreativa lösningar för finlir i studentrum! Du grejer det säkert :)

Pipes, du får allt ta några bluesplattor och stampa över hit! Måste har lite konkret feedback på ljudet också :)

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/03/09 :  19:41:10  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Säger bara; Densen rules !

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/09 :  20:20:30  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Är bra sugen på att testa en BEAT-400 och se vad som händer med Densen rakt igenom :P

Men, med ekonomin i åtanke, så är det en dum idé :(

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/03/10 :  01:02:22  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message  Reply
Väldigt snygg stereo bänk, jag har faktiskt tänkt bygga något liknande.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2003/03/10 :  08:56:20  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Jag har också min anläggning på mitt lilla studentrum i Lund, där jag även har obseverat en kraftig bas i mitt badrum. Har du någon ide på vad det kan bero på?
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/03/10 :  09:00:24  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Är det inte äggkartonger jag ser? Jodå! Nice!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/03/10 :  11:05:29  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Tack Alexi! Jag är nöjd själv :) Väldigt billig och enkel bänk, så gör du ett försök!

Mikaelboy, det här med badrummsfenomenet vete fasen vad det kan bero på. Stående vågor eller spolknappen :) Vart bor du?

Marcus_ec, äggkartongen är guds skänt till fattiga studenter, som lider av taskiga ekon :)
//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2003/03/10 :  14:07:43  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Jag bor på vildanden. Har efter många om och men lyckats få till ljudet på mitt rum. DEt blev ett väldigt bra resultat tycker jag själv. Har nog ett litet lättare rum att jobba med än ditt dock. Mitt rum är kvadratiskt till formen så jag har gott om uttrymme mellan högtalarna och sido och bakvägg
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/03/10 :  14:14:10  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Du verkar ha fått bra ordning på grejorna wallraff, ser mycket snyggt ut!
Skall bli intressant att höra hur Densen fungerar till dina högtalare.

En flexy-bänk är heller aldrig fel

Det finns en del lundastudenter på forumet verkar det som, kul!

/Anton
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/09/13 :  15:37:21  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Har alla som bor i studentrum i lund kraftig bas i badrummet??? Samma för mig...

Kul att man har grannar med samma intresse.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/13 :  15:50:14  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Hejsan!

Ser ju väldigt fint ut!

Hur funkar nya filtret i ditt rum, med din elektronik?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/09/13 :  16:00:31  Show Profile Send peter_gbg a Private Message  Reply
Har du byggt högtalarna själv? Hur har du gjort lådorna? Väldit snygg design i alla fall?
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/09/13 :  18:38:57  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
daja, vart bor du någonstans? Jag bor på Kämnärs. Titta förbi någon dag!

epkpeng, det låter finfint nu! Har gjort lite små variationer med delningsfrekvensen, men jag vet inte riktigt vilket som låter bäst... Än...
Nya högtalarkablar är på gång också :p

peter, lådorna är gjorda av en hemlig snickare, och visst är dom fina! Filter osv har jag knåpat någorlunda själv...

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous

Edited by - wallraff on 2003/09/13 18:40:29
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/09/13 :  19:41:37  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Sitter på Vildanden jag. Verkar finnas ganska många här i forumet som studerar i lund...

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000