HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 FCX (Uppdaterad 1/6)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/09 :  16:02:37  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Så nu har jag då äntligen blivit färdig till att lägga upp dessa bilder på mitt system. Fick låna en digitalkamera av en kompis, en väldigt liten sådan. Så ni får ursäkta om vissa bilder är lite suddiga. Det var inte så lätt att hålla den lilla rackaren stadig

Kanske ska säga att jag bor i korridor (är student) så min enorma lägenhet på hela 26,5 kvadratmeter inklusive kök och badrum gör att hifin inte får så många placerings möjligheter. Men jag har försökt att göra det bästa av det hela. Så håll till godo


Från lyssnings positionen




Swansystems Diva 4.1




Ordentliga anslutningsdon




En närmare titt på elementen




Tillhörande spikes, gängade i bottenplattan. Justerbara i höjdled




Förstärkaren, en Primare A20MKII




Förstärkaren igen, i lite myspysbelysning




CD-spelaren, Pioneer PD-S06




CD-spelaren igen




Lite kablage. Signalkebel Silk MKII med bullet plugs. Högtalarkabel Supra Ply 3.4 biwire med oilbach banankontakter




Mina lurar, ett par Philips HP890


MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!

Edited by - FCX on 2005/01/09 13:12:45

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/05/09 :  16:14:17  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message  Reply
Ser riktigt bra ut det där. Jävla snygga högtalare, låter dom bra också? Är det en helteckningsmatta du har på golvet eller?
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/09 :  16:21:34  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Tackar! Om dom låter bra Gissa hehe. Jodå, de låter himla bra för sin prisklass, ca 10000kr. Nepp ingen heltecknings matta här inte. Det är än vanlig plast matta. Fast det hade ju varit lite bättre om det vore en heltecknings matta, i alla fall för hifins skull

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/05/09 :  17:19:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
enkelt o mycket snyggt , jag tar förgivet att det låter mumma

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/09 :  17:38:09  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Klart det låter mumma Bor i malmö för övrigt. Så alla som bor i närheten är välkomna på prov lyssning Hade varit kul med en liten rundvandring hos alla hififorum deltagare som bor omkring malmö! Eller det är bara jag som tycker det kanske

/Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/05/09 :  18:10:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
du har så rätt så Fredrik.
Jag flyttade från malmö för ett tag sen ner till Trelleborg o har planer på en forum träff. Chg o jag tänkte kanske köra nått gemensamt.
Så nån gång i början av juni bör det ske.
Intresse anmälan kommer med tiden.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/05/09 :  20:55:37  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Bor i Hässleholm, men är i malmlö varje dag! Hade varit kanske intressant!
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/05/09 :  23:48:32  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Stilrent må jag säga!

En hifi-träff i de södra regionerna vore inte fel.

/Anton

ps. -bor du förresten i det gamla sjukhuset (värnhem?), ser ut som det!

Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/10 :  01:08:21  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Alldeles riktigt! Jag bor i det gamla sjukhuset vid värnhem. Huset och området kallas Rönnen.

/Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/05/11 :  23:27:14  Show Profile Send dax a Private Message  Reply
Trött person? Var det tre!!! väckarklockor man såg?

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/11 :  23:32:46  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Hehe, väntade på en komentar om det Tanken var att jag skulle ha Tokyo, New York och svensk tid på klockorna men de förde ett sånt jävla väsen så jag kunde inte sova när de var igång. Så jag fick dra ur batterierna. Nu fär de agera prydnader istället

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/11 :  23:51:19  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Har du funderat på att byta plats mellan CD:n och förstärkaren? Jag tänkte på att eventuellla vibrationer kan förstöra CD:ns avläsning. Eller varför inte ha båda apparaterna på bordet, inte symetriskt kanske men ändå. Eller varför inte köpa ett rack med två hyllor???

Snyggt och stilrent är det hursomhelst
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/12 :  09:11:17  Show Profile Send Knoppen a Private Message  Reply
En fråga: Är det inte jobbigt att byta skiva nu när cd-spelaren står på golvet under bordet? Tycker du att den låter bättre på golvet?

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/05/12 :  10:12:25  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Ser ju riktigt trevligt ut det där! Vad läser du egentligen? Är själv student och bor i malmö, har dock lite större lägenhet vilket underlättar när man håller på med hifi! Givetvis är du välkommen på en provlyssning. Bor vid Fridhem.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/05/12 :  10:48:43  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
En bra stereobänk till förstärkaren och CD-spelaren skulle bli ett
ljudmässigt lyft i din anläggning, ser att du har en Pioneer hade
PD-77 innan jag köpte Primare D20 den spelaren var inte så tokig.

/PO
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/05/13 :  00:49:37  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Knoppen, Merkurius och Poman: Har lite projekt som väntar inför sommaren. CD-spelaren ska få ett rack för sig själv. Tanken är att det ska gå att uppgradera med fler hyllor om man så önskar. Materialet blir trä då min far är snickare och har egen firma så blir det ju gratis för mej (ska bygga det själv) Hade tänkt att fylla racket med bly eller sand, vi får se vad det blir. Tänker lägga upp bilder här under konstruktionen, tips motages gärna . Har inga problem att byta skivor faktiskt, än så länge är ryggen frisk

mmx 2: Jag läser för nuvarande Programvaruteknik men ska byta till Grafisk teknik och medieproduktion, även det inom Teknik och Samhälle. Provlyssning är alltid kul, desamma gäller för dej

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/05/21 :  10:17:36  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Jag pm:ade dig, men fick inget svar :(

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/06/01 :  18:08:45  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Passar på att tacka Meyer för den alldeles utmärkta FTP:n, snabb var den också

Bugar och tackar
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!

Edited by - FCX on 2003/06/01 18:10:14
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2003/06/01 :  20:19:27  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
FCX: Var har du köpt dina högtalare?
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/06/02 :  11:17:32  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Jag har köpt dem av Bo Medin på Goldenagemusic AB.
www.goldenagemusic.com

/Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/06/02 :  11:40:58  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Tjenare! Ser fram emot en liten provlyssning i sommar!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/06/02 :  11:52:02  Show Profile Send FCX a Private Message  Reply
Du är värmt välkommen, vi får sikta in oss på en helg. Ska åka hem (till föräldrarna) idag faktikst. Men vi kan ju komma överäns om än helg då båda kan så ska jag ta mej ner till malmö med glädje

Tyvärr innebär det även att man får surfa på modem igen så mina svar kan nog dröja ibland tyvärr. Men om jag inte svarar så har du mit nummer, eller?

/Fredrik

/Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  13:34:40  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Hur gillar du Philips lurarna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000