HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 mono
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/07/08 :  19:51:57  Show Profile Send mono a Private Message  Reply
Fick upp intresset för hembio/hifi ungefär vid 13års ålder då pappa komm hem med min första surround förstärkare, det var en yamaha dsp a1000 tyckte det var j*kligt spännande att mixtra och testa mig fram till bättre ljud. Sedan fick jag låna ett par bic venturi högtalare av en kompis som kanske inte lät fullt friskt. Är ganska sugen på att få reda på lite info om bic venturi om nu nån vet nått om dom.

Köpte en budget spelare från sony och en minidisk stationär. Efter att lämnat tillbaka venturi burkarna, köpte jag mig ett par jws burkar (skäms och rodnar). Ägde dessa burkar relativt länge eftersom ekonomin inte var så fet. Sålde Min MD,CD även min yamaha först. Köpte pioneers 626d dagen den kom ut. lite senare köpte jag min 5.1 reciever. under nått år så blev jag beten av hembio så då kan man säga att jag satsade mer på kvantitet mer än kvalitet.

Nästa köp var ett par B&W Dm 602s2 som jag i stundens skrivande har som front. Ett år efter jag inskaffat mig min b&w köpte jag ett par black diamond och en Heco signature sub, BD är nu sålda.När jag ägde BD så körde jag de som frontar en black vector som center och mina b&w som bakhögtalare. Så nu stor jag idag med följande utrustning som inom kort ska uppgraders. Skippar hembion nu och satsar på en lite bättre 2 kanals anläggning

Cd/dvd pionéer 626d | ska bytas ut till ren cd
Förstärkare Sony Db 925 | ska bytas ut till en bra 2 kanalare
Lp spelare technics SL 2000 | Den behåller jag :D
Högtalare B&W Dm 602 s2 | Behåller tills ekonomin tillåter nya.
Sub Heco signature | Kan vara rolig att behålla

Mitt rum är ungefär 26kvadrat och är uruselt akustiskt sett (sten överallt) men akustiken blir det inte på tal om föränns jag flyttar ifrån mina "parenteser"
Detta är min hifihistoria igenom mina år i grundskolan och genom min gymnasie tid.

Ni får nöja er med mina bilder ifrån minhembio.com så länge

http://www.minhembio.com/show.asp?user=mono||

Ta copy and paste på länken funkar annars inte. De båda vertikala streken måste vara med :DD

Mvh Robin Aka mono

Ät gul snö, det kan vara öl

Edited by - mono on 2003/07/08 19:54:10

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/07/09 :  16:22:14  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
SNYGGT!!! Inte illa med såpass enkelt möblemang!!(ta det inte som en pik nu bara;-))
går nog säkert å fixa akustiken en del med tjock matta, "tavla" bakom sittpos och nå pläd eller likn. bakom högtalare.. enkla medel som med lite tur ger bra resultat!;-)

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/07/09 :  21:47:21  Show Profile Send mono a Private Message  Reply
Som sagt jag bor hemma och ser inte så stor mening med att köpa fina dyra möbler då jag ändå snart flyttar. Tack ändå jonsson

Ät gul snö, det kan vara öl
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/07/10 :  17:55:19  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
Nej!! just nu finns det ju ingen anledning átt köpa nytt.... det är ju snyggt som det är;-)

Mvh

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000