HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Samuel Rönnqwist
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/08/27 :  09:29:28  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
det är Jm Lab högtalare så mycket vet jag.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/27 :  12:33:43  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Niclas_L: Hur vida det är kaffeburkar och vanliga slutsteg är kattlådor har vi ju pratat om förr

Bravo: Jo jag törs nästan svära på att det skulle passa in i vilket vardagsrum som helst. Det är enorm kvalite på prylarna. Allt är byggt i tjock(!) Alu, verkar varaiera tjockleken mellan 3 och 8mm beroende på vart man kollar. Så här ska det vara!

Gradd: du ser inga norrbaggar i rummet.

Bernt Jansson: Den där lådan på golvet är strömförsörjningen till cdspelaren. Går två balancerade kablar från den och upp till cdspelaren. En för analogdelen och en för digitaldelen (om jag förstått det rätt).
Högtalarna är som n0p sa Jmlab och modellen är 915.1. Dessa kommer att bytas mot något bättre.




n0p:

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.

Edited by - Kemppi on 2003/08/27 16:15:16
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/27 :  15:48:41  Show Profile Send gardd a Private Message  Reply
Kemppi: kör du inte med norska soundcare superspikes? Det ser ut som det tycker jag. De kallas för norrbaggar eftersom soundcare ligger i norge. Hur låter cdspelaren? Vad är det för märke/modell på slutstegen ? jag är nyfiken!!!! _)

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/27 :  15:59:26  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Jasså du tänkte på spikesen. Jo dom är ju norska :)

Cdspelaren låter bra helt enkelt. Slutstegen är samma fabrikat som cdspelanren och det är en herre från Kalix som tillverkar detta. Detta är absolut topklass på byggkvalite! Om man jämför min cdspelare mot Krell SACD eller S1 så tycker jag att dom framstår som klent byggda. Fladdriga slädar och tunplåt. Denna cd kostade när den gick att beställa ca 15 000 om jag inte har helt fel. Monoblocken ca 20 000. Billigt om man tänker på vad man får. Jag skulle för mitt liv inte byta denna cd mot tex en S1 (även om den nu skulle låta bättre) för att detta känns mer gediget. Det utstårlar KVALITÉ. Tjock alu och hög finish är inte billigt. Om man sedan lägger till att det sitter ett bra drivverk (dahlberg vad var det drivverket hette?) i den och daccar av hög kvalité så är detta snorbilligt. Monoblocken lämnar 150W st och har 0,2 farads kondensatorbank st (tror det var 0,2) 500VA trafo.

Intressant vore att veta vad cdspelaren skulle kosta om det stog något tungt namn på den!!

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.

Edited by - Kemppi on 2003/08/27 16:13:22
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/27 :  16:36:30  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
grymt snyggt kemppi, fattas bara ett par sonus faber också för helhetsintrycket =)
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/27 :  16:47:24  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Tack ekman

Sonusfaber får Nils Lofgerns tumslag på gitarren att låta som att det var gjort med lovikavantar. Iaf med Krell elektronik. Detta var ju då Cremona och det kan ju hända att Amati är bättre.

Nä Nautilus 802 får det nog bli för mig....

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.

Edited by - Kemppi on 2003/08/27 16:51:04
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/08/27 :  17:46:10  Show Profile Send rowa a Private Message  Reply
Skulle inte du bygga dina egna speakers?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/27 :  17:55:07  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Rowa: Blev inte tiktigt bra att göra så som jag tänkt. Men det funkade dock inte till 100% och 100% är det enda som räknas

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/27 :  17:57:30  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
Det är så himla fint så jag blir tårögd. *snyft*

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/08/27 :  18:55:25  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Byggs denna elektronik fortfarande..?
Hemsidan gav inte så mycket..
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/08/27 :  19:16:12  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Ahh härligt att se att någon spelar på Urbans finfina ezon prylar. De låter riktigt bra kan jag tillägga för de som undrar

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/27 :  19:32:41  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
CH: Jag maliade med herr ericsson och han byggde inte elektronik just nu, men han hade saker som var lite halft utväcklade. De kommer att bli RIKTIGT bra.

s.m.f Visst gör de. Otroligt att de inte kostar mer :)

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/28 :  11:31:54  Show Profile Send n/a a Private Message  Reply
Om det är någon som undrar över Kemppi's 100% så kan jag berätta att han vill ha näsblodsframkallande baskapacitet , ribbonupplösning ,horndynamik och en verkningsgrad runt 94-95 db . Jag har försökt förklara att det blir svårt att uppnå men han ger sig inte ändå .
Driv-verket i spelaren är visst ett Philips "pro-9" eller möjligen "pro-12"

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/28 :  12:47:07  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Dahlberg jag har gett mig :) men det tog ett tag innan jag bara fick inse att det inte gick.. iaf inte med rimliga summor pengar..

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/08/28 :  13:09:03  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Jag vet att Urban(Ezon) hade på gång ny cd spelare och nytt slutsteg, men att andra projekt har kommit ivägen. Hifin är bara hobbysyssla. Jag skulle gärna se att han utvecklade detta till mer än "hobby" för kvaliteten är på topp.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/08/28 :  13:44:20  Show Profile Send n/a a Private Message  Reply
Att han håller på med det här utöver sin huvudsakliga försörjning kanske kan kallas för hobby men jag håller med s.m.f om att resultatet ligger långt över den vanliga hobbynivån och minst i samma klass som många så kallade "High-End produkter".

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/28 :  16:20:25  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Kvaliten är helt klart på topp. Jag har sett lite bilder på de halvutväcklade produkterna och det verkar bli något i hästväg för rimliga pengar.

Jag är helt klart nöjd med detta. MKT nöjd. Bra ljud och hög kvalite.

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:19:59  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Kempppileinen my friend!!

Mkt snygg setup, som säkerligen låter som den förtjänar!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:27:37  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Dazzin gillar din signatur Detta är inte svindyrt
Verkar vara dock ganska många som resonerar så. Synd att det är så. Jag har sett ljuset

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.

Edited by - Kemppi on 2003/08/29 00:31:05
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:44:13  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
haha jo

Sen signaturen är lite mer inriktad på att folk resonerar så, här på forumen eller i allmänhet etc. dock gör inte jag det, Billigt behöver inte låta skit!


Kanske ska ta å ändra dea lite grann nån dag


Än en gång, som du brukar säga, HIFI PORR

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:12:52  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
Kemppi,

Wow, vilken schyst anläggning du har där Riktigt läcker

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:41:11  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Neriks: din är inte så dum heller. Jag gillar din ML steg

Jag saknar dock lite driv i min anläggning, det tror jag inte att du gör

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:47:49  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Are you imprest? Im imprest!
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/08/29 :  16:27:46  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
quote:
Jag saknar dock lite driv i min anläggning, det tror jag inte att du gör

Kemppi,

Nej, jag saknar inte driv i min anläggning

Jag är grymt imponerad av din CD-spelare Är det balanserade utgångar på den

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/29 :  18:23:46  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Jepp det är balanserat ut på den. De utgångar som finns är variabla så man behöver nödvändigtvis inget slutsteg. www.kedab.se så hittar du mail till Urban ifall du är intresserad av hans väldigt intressanta produkter!

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.

Edited by - Kemppi on 2003/08/29 18:25:52
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000