HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Fran Beethoven till Strauss (hogtalarbyte)...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/11 :  02:47:45  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Sa har det blivit dags att efter ett ar med Vienna Acoustics Beethoven byta upp dessa till ett par Vienna Acoustics Strauss.



Forsta gangen jag lyssnade pa VA (Mozart var det den gangen) blev jag helt sald pa deras sound och detta skall nu bli andra uppgraderingen.

Traslaget ar Norskt boktra. Designen ar som ni kan se mycket stilren.



VA tror ej pa biwire utan kor endast med ett par kontakter igenom hela serien, anda upp till varstingen Mahler.



Nu ar det dags att borja packa ihop dyrgriparna vilket alltid kanns lite sorgligt...for imorgon bar det av till affaren...

Detroit, Michigan

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/11 :  02:51:53  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
äntligen lite bilder på dina grejer Pesa =) otroligt vackert, skulle vara kul att få lyssna på vienna nångång hoppas dom börjar sälja dom i Sverige också
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/11 :  03:06:00  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Tack ekman! Joda, har allt lite daligt samvete over att det inte blivit ngt inlagg pa "medlemmarnas system" annu. Det skall bli andring pa det efter dom nya hogtalarna ar pa plats...

Detroit, Michigan

Edited by - pesa on 2003/10/11 03:06:25
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/11 :  03:19:12  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
det hoppas jag =) mer detaljer och framförallt mer krell :P
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/11 :  04:20:10  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Sa, nu ar det fardigt...nu kommer man aldrig att se dom mer igen (snyft)...



Packat & klart



Imorgon bitti styrs kosan mot Chicago. Jag har for avsikt att besoka ett antal butiker och detta kan forhoppningsvis leda till ett separat bildreportage....

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/10/11 :  09:03:52  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Jag har aldrig varit något fan av minibussar men de har tydligen audiofila användningsområden också
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2003/10/11 :  10:05:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej Pesa!

Var är det mer vi kan se på bilderna

Jag anar Krell och AudioReseach...

Regards, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/11 :  11:46:55  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Terminator: Denna "lilla" Explorer ar anda bara Ford's tredje storsta modell. Hade varit ekonomisk pafrestande att kora pa hemmaplan men med Amerikanska bensinpriser gar det an. Dessutom ar vagarna (pa sina stallen) sa fruktansvart daliga i Detroit att man behover en stadsjeep for att ta sig fram

PAC: Det ar riktigt. Ovrig utrustning ar Krell KAV280cd, Audio Research LS16MkII forsteg och Krell KAV300iL som slutsteg.

Nu far jag ge mig av...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/10/11 :  12:27:08  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Är det en Yamaha subbas som skymtar i bakgrunden också?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/11 :  13:30:02  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Mycket fina högtalare namnet är det inte heller fel på.
Krell är mumms skulle inte vara helt tokigt att ha.



Edited by - poman on 2003/10/11 13:34:50
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/11 :  15:39:51  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
inga tankar på att byta slutsteg till ett kav-2250? eller ett fpbsteg? borde ju inte bli så stor mellanskillnad men förmodligen mkt bättre ljud?
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/11 :  16:38:46  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Mycket snygga högtalare! Skall bli kul att se de nya..


Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/11 :  19:34:00  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Kanon! En provlyssning hade varit trevligt, men det blir ju lurigt En presentation på System sidan vore välkommet. Slarvar själv..
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/10/11 :  19:35:15  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Jobbar du möjligtvis på GM eller Ford där borta?
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/12 :  06:07:10  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Ja da var man hemma igen efter en lang, lang dag...

Nykomlingarna har just burits in med hjalp av hustrun... Mera bilder kommer imorgon...

Sten; Joda, det ar riktigt. Det ar en Yamaha. Anvands endast vid hembiobruk, dock. Beethoven gar tillrackligt lagt av egen kraft och detsamma galler for Strauss (hoppas jag...)

ekman; Det blir nog inget Krell-slutsteg. Nar jag lanade hem Audio Research-forsteget for provlyssning fick jag aven med ett slutsteg av detta marke for att se hur det kan lata med bade for- och slutsteg. Det lat mumma... . Om det hander ngt pa slutstegsfronten sa ar det at det hallet det lutar...

Matrixen; Jag haller till pa Forrrd...


Detroit, Michigan
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  10:24:42  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Ska bli intressant att se fortsättningen på detta hifiäventyr![:


Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/12 :  14:08:02  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Pesa: eh testa med ett större krell slutsteg först också =) det lär bli dubbelmumma även om ARC gör fina grejer också
Go to Top of Page

Nicklas
Starting Member

11 Posts

Posted - 2003/10/12 :  21:20:37  Show Profile Send Nicklas a Private Message  Reply
Finns det annan kul hi-fi från Österrike?

//Nicklas

"Jag hatar dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att få uttrycka dem!" /Voltaire
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/10/12 :  22:08:03  Show Profile Send aaight a Private Message  Reply
ja där ser man. jag kör själv med arc slutsteg och visst låter det mumma :)
på vilken modell provlyssnade du?
jag tjuvkikade på viennas hemsida och strauss ser ju riktigt feta ut. man kan förstå att dom låter bra.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/13 :  00:58:19  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevligt reportage pesa, ska bli kul att följa fortsättningen
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/13 :  02:21:37  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
STROMAVBROTT!!!

Nar jag hade kopplat in forsta hogtalaren tidigare idag sa gick strommen. Hur kul var det, Jag sager bara - hur kul var det ?

Hur som helst, nu ar den slutligen tillbaka vilket betyder att musiken ar igang och jag aterigen kan borja surfa pa hififorum.nu.

Vi tar saledes vid dar vi var och fortsatter...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/10/13 :  02:32:27  Show Profile Send Daffyd a Private Message  Reply
Mycket trevligt; pesa. Inte strömavbrottet, men hårdvaran

P.S. Kan sälja en och annan prick om du är intresserad D.S.

Mvh. David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2003/10/13 02:36:03
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/13 :  02:56:38  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Cybervoice, Poman m.fl.: Tackar, tackar!

Daffyd: Hur mycket tar Du per prick...?

aaight: Jag fick lana hem en modell pa 2x50W som numera gatt ut (minns ej exakt beteckning). Siktar pa lite mera kraft men den provlyssningen rackte for att visa vagen...

xxx

Tweeter ar butiken i Chicago dar jag handlar VA. Tweeter ar en lite lurig butik. Det finns en hel del SIBA-kansla over butiken men pa hogtalarsidan ar det minst sagt valforsett med VA, Sonus Faber och Martin Logan pa programmet... Sedan har dom en inbytespolicy som ar oslagbar...



Sa var vi hemma igen. Men... ladorna ar ju olika stora...det har maste ju vara fel... Det visar sig att alla tillbehor endast finns i en av ladorna...


Detroit, Michigan
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/13 :  03:21:09  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Har har vi forklaringen till den storre ladan. Tva rejala plattformar att montera hogtalarna pa samt spikes m.m.



Utdrivningsskedet...


Detroit, Michigan
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/13 :  03:22:18  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
sitter på nålar just nu =)
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/10/13 :  03:36:54  Show Profile Send Daffyd a Private Message  Reply
pesa: Det är en förhandlngsfråga, men det blir inte billigt
Om Siba var som Tweeter så skulle jag flytta in på en gång
Hifiporr på högsta nivå, mer

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2003/10/13 03:38:59
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000