HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Classik di, prissänkt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/10/17 :  19:03:09  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Linn classik di prissänks från 46000 till futtiga 35000kr, och tar över efter Classik movie:n som utgår.

från: www.stereokompaniet.se

mvh/ siffernisse

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/17 :  20:15:24  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vill poängtera att även Di:n heter Classik Movie i "förnamn", och inte bara Classik.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/18 :  00:23:24  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
"Futtiga"...jaa, allt är ju relativt. Undrar vad det beror på, det är ju trots allt en ganska stor prissänkning, till skillnad från ex Ninka som nu är nästan 20% dyrare än när de introducerades.

Har inte hört den själv men i de prisklasserna kanske folk i allmänhet föredrar att kunna matcha dvd/förstärkare själv, eller håller den helt enkelt inte måttet i sin prisklass?

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/10/18 :  01:16:19  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Tror nog att den håller måttet i alla prisklasser!

mvh /siffernisse
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/18 :  08:18:09  Show Profile Send stargazer a Private Message
Classik movie'n är bra inget snack om den saken. Dock blir det intressant att se (och höra) hur bra Myryad's konkurrent (som är på gång inom kort) är. Samma koncept (DVD-receiver från "aktat" hifi-märke, allt-i-ett förpackat i en snygg låda) men 10 000:- billigare (har hört rykten om pris kring 24-25 000 . Om den har samma ljudkaraktär som Myryad's övriga produkter så kommer nog Linn att få en riktigt vass konkurrent här...

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/18 :  10:21:36  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, det kan bli intressant. Har lyssnat på lite andra Myryad-prylar, och de skämdes definitivt inte för sig.

Nämnas bör dock att det faktiskt ju finns en liknande låda från Linn som är mer än 10k billigare, nämligen just den utgående CMS...rent ljudmässigt påstår Linn att det inte är några skillnader mellan CMS och CMS Di. Huruvida detta är sant eller inte har jag iofs inte undersökt...CMS har ju dock sina tillkortakommanden som inte är så roliga kanske. T.ex. har den ingen komponentutgång utan bara S-Video, vilket jag inte riktigt fattar hur det kunde gått igenom hos Linn...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/10/18 :  14:20:52  Show Profile Send Sondek a Private Message
Det där med Myryad låter ju intressant! Har ni haft möjlighet att direkt jämföra med Linn?

Kan ni beskriva karaktären på återgivningen?
Hur upplever ni den i förhållande till Linn eller Naim?

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/10/18 :  15:42:49  Show Profile Send stargazer a Private Message
Nix, Myryads "Classik-konkurrent" är så ny att det finns knappt någon info om den. Jag har varken lyssnat på den eller sett den - bara hört talas om den.
Kan därför inte säga om den är lika bra som Classik.

För er lyckliga som bor i Luleå med omnejd , skulle den komma in till bossanova nästa vecka eller veckan därpå.

Det skulle tydligen vara någon introduktionserbjudande där man kunde köpa till ett högtalarpaket för ett rejält rabatterat pris. Även detta baserat på hörsägen och preliminära uppgifter, så ta informationen med en smula salt
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/10/18 :  21:59:24  Show Profile Send Sondek a Private Message
Tänkte inte specifikt på den nya hembio grunkan utan mer generellt Myryads produkter kontra Linn och Naim.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/10/18 :  23:40:14  Show Profile Send n0p a Private Message
Någon som vet hur det är med priset på classik movie i england? Är det samma som med Classik att den är betydligt mycket billigare där eller?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/18 :  23:55:20  Show Profile Send Ayn a Private Message
n0p, japp, det stämmer. Gå in på stoneaudio t.ex. (http://www.stoneaudio.co.uk) och kolla priserna. Innan prissänkningen skiljde det ca 14kkr mellan det 'officiella' svenska priset på CMS Di och priset från t.ex. stoneaudio (som jag ingalunda tror är ensamma om det pris de håller). Nu ska CMS Di snart prissänkas även i England, vi får se hur stor skillnad det blir då...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

peppo
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/10/24 :  14:19:47  Show Profile Send peppo a Private Message
Forstar inte vad Linn haller pa med maste jag saga.

Hur forklarar man prissankningen pa Di for de stackars satar som kopt denna for 46 tusen nagra manader tidigare? Dessutom har jag inte sett nagot inbyteserbjudande for den gamla CMS:en mot Di vilket borde vara en sjalvklarhet for varje foretag som bryr sig om sina kunder. Detta sarskilt efter alla designmissar som gjordes med den forsta varianten..

Ivor & Co verkar ju helt ha tappat greppet! Det verkar som att de struntar i smakunder som koper deras entry-level prylar, men 30 - 40 tusen ar anda ganska mycket for de flesta av oss vagar jag gissa pa.

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/24 :  17:38:52  Show Profile Send Ayn a Private Message
peppo, jag håller med till viss del. Självklart borde det komma en inbyteskampanj för CMS -> CMS Di. Vet inte om det är någon på gång eller ej...

Sen tycker jag det är lite förhastat att titta på ett enskilt fall och sen säga "det här företaget har tappat greppet för de bryr sig inte om sina kunder"...i de allra flesta fall brukar det finnas vettiga inbyteskampanjer och dylikt som gagnar kunderna. Skulle vilja påstå att Linn sköter sig.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

peppo
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/10/27 :  12:21:18  Show Profile Send peppo a Private Message
Jo, jag kanske tog i lite i sista stycket... Dock tycker jag att Linn gjort lite for manga missar kring denna produkt nu, missar som hade varit latta att undvika. Och det kan inte hjalpas, hur bra jag an tycker om Linn sa har deras markliga agerande i detta fall gjort att jag tappat en del av mitt fortroende for dem. En uppfattning jag hoppas att de kommer att revidera i framtiden!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000