HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Devilfish
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2005/01/10 :  14:21:59  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Fina grejor du har! Det finns ingen bra tweak till din Marantz PM7200? Jag har just beställt en guldfärgad själv. Den ska driva ett par Audiovector C2 mkII och matas med en Onkyo DX-C390 CD-spelare samt en Pioneer DV-575S DVD-Audio/SACD. Är du nöjd med ljudet från stärkaren? Kör du med klass A eller AB?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2005/01/13 :  12:43:01  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
Jag är väldigt nöjd med stärkaren, låter betydligt bättre än min gamla Denon.
Kör oftast stärkaren i klass-AB, mest för att det blir så pass varmt i klass-A.
Har funderat att byta lite signal-kondingar för att eventuellt få ännu bättre ljud,
hade varit intressant att veta vad som är gjort i KI-modellen med hänsyn till detta.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2005/01/13 :  12:52:16  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Kul att du är nöjd! Hur mkt varmare blir det i klass A? Räcker det inte till med 5 cm höjd till nästa hylla? Jag har en stereobänk som är öppen både på sidorna och baktill, och hyllorna är av glas. Vad har du för höjd?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2005/01/14 :  20:05:29  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
Jag har själv 6cm till nästa hylla och rätt öppen konstruktion.
Plåten på ovansidan av förstärkaren blir rätt varm, men hyllplanet håller sig ljummet.
However... min bänk är av trä, så jag är lite försiktigare.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/03/08 :  15:40:20  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
Mycket intressant...
var får jag tag i OP-amp och de kondingar du bytt till...

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/03/08 :  16:33:14  Show Profile Send sker a Private Message  Reply
>Devilfish
Riktigt snygg stereobänkVad är det för trä du använt som bärande reglar, dimension, pris?

MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2005/03/08 :  21:32:42  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
avr7000> OP-ampen tog jag som varuprov genom mitt jobb och kondingarna är från ELFA,
men ELFA har slutat sälja den ena typen(SG).

Bilder på dämpningen av DVD-spelaren:




sker>Allt trä är från början 38mm's bänkskiva av bok som kapats
till tre hyllplan(100x60cm) och av en spillbit blev det fyra ben(14x68cm).
Totalt kostade det mig ca:1000kr, men då var det på rea så det kan bli dyrare.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/09 :  01:17:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Gillade verkligen bänken!
Jag skall snart göra klart min bänk (som bortsett från fötter/ben varit klar ett halvår) och ta lite bilder och lägga ut.
Skall bli skoj o se om jag spöar din vikt på bänkfronten ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2005/03/10 :  08:08:30  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
vemsom>Ska bli intressant att se din bänk, alltid kul att göra egna varianter.
Kul att ni uppskattar min bänk, den blev faktiskt bättre än jag hade räknat med.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI

Edited by - Devilfish on 2005/03/10 08:10:59
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/15 :  20:52:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jo den ser grymt snygg ut tycker jag. Jag måste bara få tag på en bil så jag kan få hem betongen till mina små ben till bänken.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2005/03/15 :  21:20:36  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
Hmm... betong, ja då kan det nog bli att det blir ett tyngre bygge.
Blir det hyllplan av trä?

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000