HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ole Möller konstruktion med värme.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  06:00:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply


Detta är ett mkt fint och välspelande steg. Köpte det pga Jan Nielsens fina recension i High Fidelity! *Smörj* Tänkte idag visa lite innanför skalet-bilder om nån tycker det kan sitta fint. Tycker det är lite dåligt med bildreportage här...

Nått för Björklund?


Inkapslad trafo för standby. Denna är alltid aktiv om du inte bryter på baksidan.


700VA trafo av "Växjö"-sort.


Toshiba använder dom bästa tillverkarna vad jag sett.




Rören arbetar endast som "konstantströmsgenerator". Förstärkaren låter dock otroligt mkt rör!


Nån som kan säga om rören sitter i hållare? Jag är vet inte och snart är det dags att byta rören.




Är detta märke bra eller kan man byta till annat märke med kanske bättre resultat?


Kassa högtalarkontakter. RCA är WBT-look-alikes... Dom balanserade är från Neutrik vilket är bra. Funderingar på att byta ht-kontakterna mot just WBT.




Snyggt byggt.


Ren enkel design som gillas av dom flesta.


Jag har komprimerat bilderna vilket gör att modem användare älsakr mig men bildkvaliten blir dramatiskt mkt sämre.

Har någon förresten en Copland cd att fotta av lite? Hade varit trevligt!

Schysst om nån också kunde hjälpa mig med "hållarna".

Mvh

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/11/14 13:12:20

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/11/14 :  06:31:48  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Kul med mera bilder!
Man tackar!

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:33:49  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Tjusiga bilder. Jag inser att jag blir tvungen att köpa ny digitalkamera för jag får inte ett såhär fint fokus på smådetaljerna

CSA 515 spelar som du säger jättetrevligt med den härliga Coplandkaraktären. Edicronrören är dock inte mycket att "hänga i julgranen". Sådana satt i mitt CSA 303 Mk2 försteg till en början och det lät inget vidare. Det blev bätre med Sovtecrör och riktigt, riktigt bra med rör från JJ Electronics. Nu kan inte jag bedöma hur mycket rören påverkar ljudet i CSA 515 med den koppling de sitter i. Men om de påverkar, så skulle det nog bli ett lyft med rörbyte.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:45:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Max: OM du vill behålla storleken och kvaliten.. Titta då på exemplet om hur du använder "thumbnails", finns "Stickyn" om ladda upp bilder...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  13:07:17  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag har hört också att JJ rör ska vara bra... Hur lätt får man tag på sådana? Nån som vet om rören sitter i så kallade "hållare"? Isåfall vågar man ju göra det själv!

Zalve: Jo, jag tänkte på det men när jag gjorde detta så tidigt var jag trött som *****!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/14 :  15:55:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Goa bilder! Bra bygge ju.. helt ok


Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/11/14 :  16:11:38  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevliga bilder Nu blev Copland synad i "sömmarna"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  17:12:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Nått för Björklund?



Kanon bilder Max !



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  20:11:01  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag tyckte dock inte blev så bra... Du säger så bara för att jag ska bli gla´!

Tack alla för att ni är så snälla!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  20:19:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Du säger så bara för att jag ska bli gla´!


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/11/14 :  21:40:21  Show Profile Send DHT a Private Message  Reply
Alltid kul med bildreportage!.

För att svara på din fråga, ja rören sitter i hållare.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/14 :  23:12:27  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Tack DHT! Detta är min första rörkonstruktion vilket gör att jag är rookie tills du svarade

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/11/14 23:13:27
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/15 :  13:16:39  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
MM> Det är bara plugg and play med rören. De går inte att sätta fel

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2003/11/15 :  14:59:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
MM: Annat namn på dina rör är ECC 82, står inte alltid båda betäckningarna på dom. Lätta att få tag på både i NOS och ny tillverkade.

Mvh
Henrik

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/15 :  15:28:58  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
T.ex. sådana här!



Eller sådana här!!



(snacka om smygreklam, sorry )

Rydberg Hifitubes AB!!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:31:19  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Snygga bilder!

Bravo
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/15 :  18:25:16  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Hehe, gör inget Rydberg!

Tack för svaren. Jag ska se om jag har pengar över efter jag hämtat ut mitt nya substeg (Hypex HS500) så ska jag köpa av Rydberg. Jag har dock inget panik med mina (än!).

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/20 :  15:11:04  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ja det är bara att du skickar ett PM när/om du blir sugen. Jag har gått om dem så det lär finnas kvar.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000