HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ERSÄTTAREN har kommit - BAT VK-20
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:07:21  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Då har jag äntligen hittat ersättaren till min gamla Copland. Eftersom det är tradition här på forumet att öppna grejerna så ligger torxmejseln redo


läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2003/12/11 08:48:28

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:19:18  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Är det ett försteg? Jag ser inga högtalarkontakter.
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/12/09 :  23:23:12  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
BAT försteg?
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/10 :  00:12:31  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Visst är det Bat!


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/10 :  03:26:04  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Kan vi få se något annat än rumpan?

Bravo
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  07:28:31  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Vill ni se mera ????

En fjärr i metall kanske. Tung och ligger bra i handen. Sköter i princip alla funktioner inklusive individuell programering av ala ingångar.



läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2003/12/10 :  08:03:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mer!!!!!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2003/12/10 :  08:17:09  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Jag gillar inte den här nya trenden att presentera godbitar smygande och stegvis. Fram med allt från början
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:05:07  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jag gillar inte heller denna trend så ni får se detta som min hämnd

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:09:55  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
dudu-dudu-dudu-dudu-dudu-dudu-dudu-dudu B.A.T. - MAN!

Släpp ut fladdermusen nu
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:11:32  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Hehee...ja vad är det nu det står.... om du blir slagen på ena kinden så se till att slå din moståndare på bägge....eller hur var det?

\\K-man
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:16:17  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Man kan väl säga att bildnamnet säger en del om vad det är också =)

Gillar heller inte det här trenden med "vi plågar dig några dagar". :D


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  09:23:25  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Eftersom jag är en så snäll kille kan jag inte plåga er i flera dagar (tror jag).

Ett bra försteg har ju givetvis ett phonosteg och så har även mitt BAT. Detta phonosteg har justerbar gain så det skall enligt uppgift gå att använda både till MM och MC pickuper.

Hoppas det är phonosteget jag tagit kort på

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/10 :  10:02:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Stackarn är dammig! Mer bilder!!

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  10:39:22  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
BAT har nån speciell variant på volymkontrollen, de säger i alla fall att den är speciell. Rent konkret innebär det att volymratten kan snurras, och snurras, och snurras, osv, i oändlighet. Det finns inga ändlägen. Då man startar försteget så finns det ett ”default” läge som inte är för högt, sedan får man vrida upp volymen och se på en skala hur högt man spelar.

Denna bild visar baksidan av volymratten, lite IC kretsar och en kristall? Kanske någon sorts ”klocka” eller så?

Och visst är hon dammig. Efter fotograferingen har jag försiktigt dammat av henne med en mjuk pensel.




läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/12/10 :  10:49:31  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Vilken modell är det? Från 1998?
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  12:46:35  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Nja 1999 kom denna modell ut på marknaden. Kanske läge för en översiktsbild?




Inga rör

Näää, detta är BATs transistorserie. Efter dåliga erfarenheter med rör + digitala slutsteg så ville jag testa en transistorkonstruktion igen. Jag ville också ha BATs nya design, framförallt för att den är så flexibel och användarvänlig i jämförelse med VK-3i och VK-5i. Ljudmässigt sägs även BATs transistorelektronik ha en rörliknande karaktär så jag tyckte att det nog skulle passa bra ihop med ICE Power slutsteget.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/10 :  23:03:08  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Avslutar fotosesionen för denna gången med en bild med locket på, strömmen i och försteget påslaget.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/12/11 :  09:25:56  Show Profile Send Gebex a Private Message  Reply
Det är intressant att se att komponenterna verkar vara ganska utspridda på kretskortet. Jag trodde att de flesta tillverkare försökte trycka ihop komponenterna för att få så korta signalvägar som möjligt.
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2003/12/11 :  10:06:14  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Hur passar ljudet samman med ICEpower steget?
Bra bas misstänker jag.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/12/21 :  12:56:35  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
BAT spelar superbt ihop med ICE Power som för övrigt också går från klarhet till klarhet Det känns som om jag nu är "i hamn" då det gäller för- och slutsteget, återstår då att hitta en balanserad signalkälla alternativ bygga om Coplanden till balanserat. Vi får se vad som sker. Här är i alla fall en bild (med min nya kamera) på BAT:en i sin nya hemmiljö.


läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2003/12/21 13:01:04
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/21 :  13:16:48  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Mycket vackert, Stefan!
Nya kameran verkar ju helt klart inte tillhöra det sämsta!

En balanserad cdspelare saknas... Ja, ICE Power är ju eg balanserad så det lär bli ett rejält lyft! Vilka cdspelare dregglar herrn över just nu?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/22 :  05:08:01  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ser mycket trevligt ut!

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000