HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 nurfen - Nya leksaker, se första inlägget!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/02/16 :  07:24:07  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Borta..

Sweetspot är överskattat!

Edited by - nurfen on 2005/01/11 01:16:15

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/17 :  03:53:16  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Vi väntar så gärna, verkar välavvägt detta system.

Bravo
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/24 :  23:45:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snygga bilder! Tagit bilden på Nordost själv ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/02/25 :  08:25:45  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Zalve: Yep! Tänkte ta kabeln låg på bordet, men den jäveln var ju för styv så den ville inte

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/05/20 :  15:37:40  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Aaaaaaaaaa...en bild på Sarah McLachlan...




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/20 :  16:22:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Grymmt läcker, och säkert kompetent förstärkare


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/05/24 :  17:31:46  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Mycket läcker design på förstärkaren, både ut och invändigt .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2004/05/24 23:31:18
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/24 :  23:42:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
NU till det alla väntar på....

HUR låter den ???
(Ser ut att finnas kraft i överflöd )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/05/26 :  14:28:23  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Nu verkar det som att högtalarna kommer säljas vilken dag som helst och jag kommer köpa mig ett par Audiovector M1 Super istället!

EngelholmAudio,
Självklart! Du ska bara se mina posters på henne..

Zalve,
Jo, den här förstärkaren låter helt underbart men den är fullkomligt skoningslös mot dåliga inspelningar. Det märks verkligen att det inte finns någonting som döljer bristerna. Precis likadant är det med bra inspelningar - det finns ingenting som håller tillbaka allt det goda!

Jag är inte mycket för att beskriva ljud, men om jag ska göra ett försök så blir det: analytiskt men absolut inte livlöst och kallt, och enormt kontrollerat. Den tappar ingenting om man drar på, här märks det att det är högtalarna som ger vika (vad ska man uppgradera till? ).

(Klippte in från bildreportage-tråden ).

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/07 :  00:38:53  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Här får ni en bild så ni kan gissa vad det är för högtalare.. Men det blir nog inga problem för er


Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/07 :  01:05:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Spara inte på det nu!! Snålvattnet rinner till!!

Edit: Jag skulle gissa på en SF Concertino

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/06/07 01:16:43
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/07 :  01:27:21  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Mmmm..Korsun och Sonus Faber. Det är intressant!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/06/07 :  04:10:20  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Spännande, det kan väl vara en Concerto också.

Bravo
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/07 :  07:49:49  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Zalve,
Det stämmer så bra så! Det är ett par Sonus Faber Concertino jag har skaffat.

mangew,
Desto mer intressant eftersom jag får hem CD-spelaren (da Vinci) idag!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/07 :  10:10:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Bravo - Concerto har ett runt bas/mellanregisterelement. Viktepetter? Jag?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2004/06/07 10:22:04
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/07 :  11:22:19  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Nurfen: Jag är väldigt intresserad vad du tycker om den förstärkar - CD kombinationen. Hade precis denna kombination på offert men av skäl som du kanske känner till la jag aldrig ordern. Intressant att höra vad du tycker, så kanske det köpet ändå bli av efter sommaren


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/07 :  12:55:04  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Återkommer med intryck av CD-spelaren när jag slutat jobbet (runt 17-18). Ser på TNT:s hemsida att den har tagits emot hemma.........

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/06/07 :  16:32:31  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Själv skulle jag vilja se många bilder på CD-spelaren!

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/06/07 :  16:48:42  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Du Nurfen...du vet vad som händer om vi inte åtminstone får se lite bilder till imorgon bitti. En recension kan du få en vecka på dig att skriva men sen riskerar du en snigel i ögat

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/07 :  21:11:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Nurfen: Nu borde det vara efter jobbet! Antar att du fastnat i soffan med ladugårdsbrett leende


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/08 :  09:04:11  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Dan Brickman,
Du vet vad jag tycker om sniglar i ögat, nu väntar jag två veckor bara för det!! Bilderna ligger på datorn hemma som befriats från internet

mangew,
Faktum är att jag bara hann koppla in spelaren, köra en 10 låtar och sen var jag tvungen att kila vidare..

"Snabbrecension":
Eftersom internet hemma i villan tog och dog i går vid blixtnedslagen så har jag inte kunnat skriva något om min Original A9.8 (da Vinci), så här har ni tills vidare:

När jag öppnade upp kartongen var det första jag möttes av ett par gratisgåvor från COEM: Antistatspray, "Xindak Silver Fuse" samt en antistat-CD. Lyfte bort dem och fick då syn på ett par vita tyghandskar. Hett, tänkte jag och slängde på mig dem. Får syn på en liten svart låda som det står "Original" på. Här i låg fjärren, den tyngsta fjärr jag sett förutom Meridians såklart. Minst 0,5 kg fjärr, men ändå inte större än en vanlig "ministereofjärr". Kvalitet? Kvalitet!

Lyfte sedan fram CD-spelaren, som var förpackad i en sidenpåse (!!!). Fram med spelaren som helt och hållet är i pianolack (tacka GUDARNA för handskarna!). Sliter så fort jag kan av plasten runtom spelaren för att leka lite med locket - öppna, stäng, öppna, stäng, öppna, ställ upp med silverpinnen, kolla mekanismen, bort med silverpinnen, stäng, öppna, stäng.. Hmm, dags för att testa den här lustiga konstruktion!

Springer upp på övervåningen, ställer CD-spelaren överst på spindelracket (det är ett måste eftersom den har toppmatning av skivor), i med strömkabel och i med.. En j*vla lakritskabel till min Korsun V8i. Nåja, får duga så länge. Letar upp en HDCD, alltid kul att testa det också, tänkte jag. Det blev Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia, eftersom jag hört den så pass mycket de senaste dagarna. Lägger i skivan, lägger på med tyngden och låter locket vara öppet - det är ju barnsligt kul att se skivan snurra av någon konstig anledning! Svårt att inte tafsa..

Ljudet? Ahh.. Vilket LUGN! Och vilka MJUUUKA detaljer. Sammetslent. Hur denna står sig mot andra CD-spelare i högre prisklasser har jag inte möjlighet att testa för tillfället, men det kommer.

Mer än så här kan jag inte skriva för tillfället, men jag satte igår spelaren på repeat och gick hemifrån. Får höra hur den låter när jag kommer hem i eftermiddag. Lite bilder kan ni få då också.

Nu ska jag dricka te.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/08 :  10:33:23  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/08 :  14:13:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det låter trevligt... Ser fram emot bilder =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/08 :  15:30:25  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Ska försöka imponera på dig Hemfärd om ca en halvtimme........

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/06/08 :  18:54:14  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nurfen min klocka är 18:40; var är bilderna??? Hur låter den med din nya Chris Jons skiva ??

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/09 :  07:28:49  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Sorry pojkar, åskan häromdagen slog tydligen ut ADSL-modemet så jag kan inte surfa hemma.. Ni får vänta lite längre på bilderna. Jag har till och med spelat in en liten film där jag matar CD-spelaren

Wolfgang,
Chris Jones platta låter helt ofattbart bra i Da Vincin! Väldigt härligt ljud som aldrig blir ansträngt. Om man gillar Chris Jones och Sara K, har du några fler skivor att rekommendera ur ert sortiment?

Sweetspot är överskattat!

Edited by - nurfen on 2004/06/09 10:33:50
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000