HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MMX_2 :s system, uppdaterat
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/03/05 :  17:07:53  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Hej alla glada. Har tidigare presenterat min anläggning här, men det var ett tag sedan och en del har hänt sedan dess. Numera består anläggningen av:

CD: Wadia 830, behöver nog ingen närmare presentation. CD:n fungerar även som försteg till slutsteget.

Slutsteg: Classe CA-301, ta en titt under bildreportage och njut!


Högtalare: Infinity Renassaince 90, trevliga bestar från tiden då Infinity verkligen representerade toppskicktet på marknaden.

Signalkabel: Van den Hul Thunderline XLR, trevlig kabel som hängt med ett tag.

Högtalarkabel: Tara Labs Prime 1000 Biwire.

Bilder:



Närbild på steget.


CD.


Högtalare.

Kommer nog fler bilder vid tillfälle.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

Edited by - mmx_2 on 2004/04/08 18:14:06

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/03/05 :  17:26:18  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Det ser väldigt fint ut! Har du testat med en större matta framför högtalarna någon gång?


"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/05 :  17:48:02  Show Profile Send Texianen a Private Message  Reply
Vackert!! enkelhet varar längst!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/05 :  18:06:02  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Snyggt! Jag gillar ditt "roadkill" framför slutsteget
Huua håller verkligen hyllan för Wadian?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/03/06 :  01:40:09  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
elitico-> Har inte testat, men borde nog göra det. Har "moddat" högtalarna lite också genom att skruva av dämpplåten och plocka ut en del dämpning bakom mellanregistret. Blev ett klart lyft!

Sampix-> Jodå, hyllan ska nog hålla, hålen är proppade med Husfix, för övrigt ett trevligt material som löser det mesta, speciellt när man som jag har usla väggar proppade med halm och annat som som bindemedel.

Slutsteget ser ju annars lite litet ut i sammanhanget, högtalarna är verkligen STORA.

Givetvis är den som är sugen att titta över varmt välkommen. Bor i Malmö för den som undrar.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/03/06 :  18:52:58  Show Profile Send goodsound a Private Message  Reply
Väldans snyggt system du har mmx_2!
Beskriv ljudet! Hur låter det med ett "klent" slutsteg? Är det främst basen som blir lidande, eller blir toppen också mindre upplöst?

// Svante
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/03/06 :  19:42:53  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Goodsound-> Ljudet är neutralt, transparent med mycket hög detaljupplösning. Det enda som egetnligen blir lidande med för litet steg är just basen. Efter ha provat med Grendel vet jag att högtalarna kan bra mycket bättre. Dock måste jag säga att min egen A300 var något mera upplöst i diskanten än vad Grendeln förmådde.

Du har inte vägarna förbi? I så fall är du varmt välkommen!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/03/08 :  02:59:08  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
quote:
Jag gillar ditt "roadkill" framför slutsteget

*ASG*
Tack för dagens skratt sampix.


Snyggt system i övrigt. Får man se en bild på högtalarna utan skydd?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/03/10 :  16:17:45  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Bild utan fronter kan vi givetvis ordna!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/03/10 :  16:37:25  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Trevligt.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

PioneerHLDX9
Starting Member

45 Posts

Posted - 2004/04/08 :  18:47:58  Show Profile Send PioneerHLDX9 a Private Message  Reply
Det måste bli ett grymt 2 kanals stereo ljud
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/08 :  20:40:59  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Jag klagar inte , du får väl komma hit och lyssna!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/04/08 :  21:47:21  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Stilrent och elegant, trevligt! Kan du inte gömma kablarna i väggen bara? Som pricken över i?
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/09 :  11:34:20  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Ingen alltför dum idé, man skulle kunna ha en kabelränna om inget annat. Kablarna och sedan ska för övrigt bytas ut inom en snar framtid! En drawback med Classen finns det, strömförbrukningen, 1250W på tomgång är en del...

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/04/10 :  14:48:29  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Tack för bilden mmx_2

Lite småskumt att diskanterna inte är försänkta.. borde bli en "konstig" dipp (iom diffraktion).
Men det är säkert kompenserat för på nått sett, banden kanske..

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/10 :  16:07:48  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
En drawback med Classen finns det, strömförbrukningen, 1250W på tomgång är en del...
Säker på den siffran?? Det står Power consumption (idle): 250 W på hemsidan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/11 :  11:17:34  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Det är möjligt, stod 1250W i manualen om jag förstod den rätt. Varm blir den i alla fall :)

Högtalarna går att vinkla bakåt. Så viss går det säkert att kompensera. Inget problem jag haft i alla fall! Band uppför ju inte riktigt sig som vanliga element.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

nokia
Member

145 Posts

Posted - 2004/05/20 :  23:42:22  Show Profile Send nokia a Private Message  Reply
Hej!

Du har inte testat att vinkla in högtalarna lite, de gav bättre ljud hos mig.. Har ett par Ren 80 nu.. Är man van vid klangen från Ren 80 och 90 är de svårt att hitta nått nytt..

Synd att du bor i skåne, annars hade jag kommit över på en lyssningstur


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000