HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Krom och en kamera + bilder från TBG träff
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:52:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Har legat på magen hela förmiddagen o lekt med kameran. Det är otroligt hur mycket man ändra på fokus när man tar bilder på en kromad sak.

Offret är EAR 509 Mk2 som inhandlades för nån vecka sedan.


Rörglöd på nära håll (varmt !)


Här är det med blixt.


Fokus på front och på rören.




Fokus på text


Samma som ovanstående , men med fokus på speglingen.



Här kom både front och spegling i fokus :)


Så roligt kan man har det med en rörstärkare !

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2004/04/25 19:12:16

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:59:31  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Otroligt läckra steg! , men vad använder du för kamera??


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/25 :  14:49:27  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Snygga bilder och steg, EAR lär vara läkra pryllar.
Tycker om bilderna, vad har du putsat kromen med?

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:11:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kameran är inget speciellt alls , en Nikon Coolpix 885. Det är en utången digitallamera.

Kromen är faktiskt ganska dåligt putsad i hörnen. Förra ägaren har hafr stegen stående bakom högtalarna o har inte putsat dom alls. Jag har börjat lite med det men det är ett jäkla jobb. Autosol eller liknande är bäst.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:19:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag gillade ljudet som strömmade ut ur dom sent... igårkvälll

Riktigt kap du gjort där Johan!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:46:46  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Det är du inte ensam om
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:52:24  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Vem var du Mathias?

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:08:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kron, speglingar, ear... Hmm Det känns bekant på nåt sätt...

Just ja..


Clos-up


(Tagna med blixt)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:11:35  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Man blir suggen på EAR bara för att få ta såna läkra bilder

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:22:39  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja det var trevligt ljud. Men jag tyckte Accaphausen lät lite bättre.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:42:50  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
EAR - engelskt. Jag som fått för mig att de var amerikanska grejer. Som många rörsteg är de iaf snygga.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/25 :  17:00:14  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Tokläckert.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  17:15:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
MAX

Mathias är han som var yngst igår

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:09:55  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Svarta glasögon, brunt hår, blå jeans och blå tröja.


Johan: Kommer bilderna från träffen upp på forumet?

Edited by - Mathias_J on 2004/04/25 18:11:21
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:16:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Yep
Men dom blev lite sisådär. Ljuset in i rummet var sämmre än vad jag trodde

Jag lägger det i en ny tråd senare idag eller i morgon.

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:17:23  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Johan, tack för igår kväll, rören var härliga.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:32:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack själv Per (eller är det med Ä)

Tyvärr blev inte bilderna så där jätte bra sen i Lördags vilket är synd för din Zapp är nog det coolaste jag har sett i hembyggnadsvägg.

Sanslöst överdimensionerad med en lika sanslös passform !


Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:37:00  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Klart du ska lägga upp bilderna! Suttit och väntat hela dagen

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:39:00  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  19:11:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ok då , här kommer lite bilder. I fortsättning så ska jag ha rejäl belysning när jag tar bilder för dom är inte så där bra precis.

Först på plan var Snaben , han hade med sig sin MAESTRO CD. Den har både digital ingång och utång så vi loopade signalen lite hit och dit för att få den korrigerad sen tillbaka in i cd:n för DA omvandling.





Sen kom Matså

Och MathiasJ


Ingvar från LYSSNA i Ystad kom åxå och hälsade på. Han hade med sig en AVI. Det är en förstärkare som är något större än halvformat. Och i den lilla lådan har dom petat in 175 friska








Mer kommer..................

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2004/04/25 :  19:47:19  Show Profile Send snaben a Private Message  Reply
Hejsan Johan!!

Tack för en trevlig eftermiddag igår.

En sak är säker --> Välljud är alltid trevligt.Och bra ljud hade du ju gott om!!

Dessvärre lämnade jag er redan vi sex-tiden men jag hoppas att vi kan ha en liknande träff igen om inte allt för länge.

Olle

OED
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  19:54:45  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Instämmer med snaben här. Trevliga människor och trevligt ljud. Blev som så många andra förvånad över vad den integrerade AVIn kunde prestera.

Tack än en gång, och hoppas att detta händer igen
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/04/25 :  19:55:14  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
quote:
men jag hoppas att vi kan ha en liknande träff igen om inte allt för länge.



Det hoppas jag med Det var mycket trevligt! Fast jag glömde av tiden, skulle kört iväg vid 18 tiden jag också så min fru blev ganska så sur på mig (bröllopsdag o allt) men jag gav henne halva min glass så hon smälte lite

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:02:38  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Höjdpunkten på kvällen var väl ändå när johan B. satte på projjen och vi kollade lite KIZZ, Rammstein och Metallica

Kompetent subba du har där Johan, kunde nästan flytta soffan men den som satt i soffan var för tung (jag)

AVI förstärkaren lät också ok, han inte lyssna så mkt på den men det fanns plenty med botten och ett rent övertonsregister. Kraften verkade det inte vara fel på heller.

Pmjs Zappar lät också fint, rent och tydligt. Det vi anmärkte på var att botten kanske var aningens tunn och jag tyckte att "känslan" var lite sömre än tex Johan´s EAR steg. Hursomhelst lät Infected Mushroom rätt ok tills Johans basar gick i botten Lite kioskvältarbas-varning där...
2*300W skulle detta peta ur sig och dubbla neråt. Tvivlar inte på det.

Vi lyssnade på Matså´s Audiopro vilka lätt mkt trevligt för lite pengar. (1098kr/paret)

Big_Olle hade med sig sina hemmabygdda högtalare med Scan-Speak 8545Kx2 och Focal TC120TD5. Tyvärr uteblev det fina ljudet som kännetecknar dessa då filtret var helt feldimensionerat. Efter lite skruvande visst Johan (jag) nästan hur vi ska fixa till dessa. Big Olle och jag kommer fixa detta över Pm och mail så nästa gång kanske...

Stort tack till den givmilda johan Björklund för utomordentliga kvällen, sena natten och gnället på Celine Dion.

Hoppas du inte blev allt för sårad av mina "påhopp", Johan B...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:10:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Rammstein gick inte av för hackor...

Zappen hade endast spelats fyra, kanske fem timmar
innan kvällen, så där kanske blir lite bättre känsla
och bas när "bäst före datum" har infunnet sig.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:20:00  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Hur länge höll det på? När var det ni började titta på projjen?
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000