HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi-Träff i Stockholm hos Cyber
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/07 :  21:33:26  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
HiFi-Träff i Stockholm hos Cyber

Då var det dax igen för HiFi-Träff Det här blir den femte i ordningen och som vanligt så är förberedelserna minutiösa dagen innan


Gäster (14 st):

Crion, Micke Y, Gustav, John, Fideljr, Eliot, Gcs, Jesper, hifidreamer, Janne, Jawen, Smallsuper_man, Dazzin och Timbre


Musik och HiFi blir det i höga doser






"Förberedelser"

Här kan man knappt se fönstret




Då behöver man en ?








Efter "Clean(t)"




Dax att fixa med....stolar




Fler bilder kommer, håll ut

Edited by - Cyber on 2004/05/07 23:31:29

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/07 :  23:57:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snygga tavlor...

Får nog be Frun rita några liknande. Hoppas att ni hade det trevligt. Får försöka att komma nästa gång.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  04:07:21  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Träffen

Det var många trevliga forumsmedlemmar som slöt upp till träffen och här lyckades jag få en bild över flertalet av deltagarna...svårt att samla alla på en och samma bild .....då många var fotografer




Bild på första uppställningen av elektronik (Audionet VIP och MAP, Harman/Kardon)..en något ostadig Cyber plåtar...hög ljudvolym




Närbild (Audionet VIP)




Högtalarna som användes i alla uppställningar under kvällen (Definitive Technology BP 2000)




I nästa uppställning kopplade vi in följande elektronik (Bl.a. NAD-slutsteg) till Audionet MAP och vadå? Fortsättning följer imorgon

Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/05/09 :  09:47:05  Show Profile Send John a Private Message  Reply
Trevlig träff!
Kul att få vara med!

/en john som tycker att nån borde kontaktat Int. Hockeyförbundet och bett dom skjuta upp matchen lite

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  12:07:12  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Träffen fortsättning

Vad är detta




En monstruös sub Konstruktören själv får inflika med tekniska detaljer




Därefter var det dax att växla källa till Primare CD-spelare



Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  13:43:22  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Träffen fortsättning

Då var det dax igen att koppla om och den här gången lyssnade vi till bl.a. Meridian som D/A




Meridian (Fram)




Meridian (Bak)




Meridian (Fjärr)




McCormack (Fram)




McCormack och DA9? (bak)

Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2004/05/09 :  13:51:18  Show Profile Send hifidreamer a Private Message  Reply
Tjenare!
Ville bara tacka Tom för ett lika trevligt arrangemang som vanligt och alla andra på träffen som hade tagit med sig allt örongodis som jag fick dregla över. Men nu behöver nog mina öron en semester tror jag.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  14:49:36  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Träffen fortsättning/avslut

Då var det dax för DIY-slutsteget att ta plats på scenen, "The H/K Killer No Mercy !!!

Front




Vi lyfter på locket och vad hittar vi där




Inga ettor och nollor undgår gcs, mätning pågår!




Let´s "tweak" again.... Eliot preparerar en CD-skiva.....











Det fick bli avslutande bilder från min sida och jag vill rikta ett stort tacka till alla för att ha skapat en mycket trevlig träff med många intressanta diskussioner, CD-tips och häftiga HiFi-prylar

Mvh Cyber
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2004/05/09 :  14:56:26  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Tack för underhållningen.
Bra bilder.

mvh
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  15:05:32  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
För fler bilder se Bildlänk

Mvh Cyber
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/09 :  23:34:49  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Tack själv hifidreamer.. Inte många responser på det här forumet
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/09 :  23:47:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Håller med, såg ut att vara välplanerat (och välfyllt) som vanligt när du håller i detta Cyber.
Tyvärr sammanföll datumet med redan inbokad sak.

Hoppas chansen återkommer så jag och morgonrådnadens gudinna kan hitta till dg

Fick ni några nya köptips på skivor ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/10 :  00:03:27  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Vi hade mkt trevligt där, och svttigt blev det framåt kvällen.

Kvalitetskänsla!



Även i mörker!


Tada.


Vad är nu detta?

Jo den grymt väljudande, grymt tokläckra, mirakelmaskin!
Meridian G68


Annat som kunde lysa!


Med en finjustering så lös det ännu mera.


Ice-Power! 250W moduler


Mvh; Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/05/10 :  00:56:06  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message  Reply
Måste tacka cärden Cyber för en superträff! tok-kredd till dig!

Mycket intressant att höra på alla saker! Det som jag inte kommer att glömma från den träffen var iaf Meridian försteget, MUMMS!!

För er som inte har sätt så har jag utlyst en tävling ang namn på mitt slutsteg som synns här ovan!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29057


-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/05/10 :  01:08:16  Show Profile Send Daffyd a Private Message  Reply
Ser mycket trevligt ut och lät detsamma får jag hoppas. Tyvärr så fick jag jobba lite:-( Hoppas jag kan komma nästa gång " Cyber " tänker bjuda till träff.

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2004/05/10 01:15:21
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/05/10 :  09:37:19  Show Profile Send John a Private Message  Reply
Var det ingen som fick med Meridianens display på bild? Den var nämligen imho snyggast i byn! Sen att det lät helt ok var ju liksom enligt förväntningarna...

Kul att höra ett isberg också!

/en john som hade velat stanna lite längre och som vill påpeka att det inte är da9 som syns på Cybers bilder utan en uppsamplare om jag minns rätt?

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2004/05/10 :  09:54:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tack Cyber för ännu ett perfekt arr och hoppas att du kan ta igen all forlorad sömn (Cyber jobbar natt).

Det var kul när vi jämförde försteg och källor att vi tolkade skillnaderna så olika. Vissa trivdes bäst med den ena medans andra tyckte den andra lät bäst och de kunde motivera sitt beslut tydligt. Det tyder på kunskap och insikt.

Som vanligt också många spännande samtal och mycket kul att personen bakom alla nic.

Hoppas vi ses snart igen.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/10 :  09:58:28  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
John; Jodå, lägger upp ett par bilder när jag kommer hem

Micke Y; Det är ömsesidigt, mkt trevligt är bara förnamnet!
Kul initiativ att få oss att förklara skillnaderna!

Vi hörs.. /Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/10 :  13:40:01  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Du har nog rätt John det är nog uppsamplern jag har fångat på bild? Dock ser DA9 ut på samma sätt som uppsamplern på baksidan..
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/05/10 :  16:01:58  Show Profile Send John a Private Message  Reply
Jo, dom var lite snalika bakifrån! Måste väl också erkänna att da9 framstod som lite... hm, ja, liten när den satt uppkrupen bak på Meridianen. Man kan väl säga att da9:s charm liksom överskuggades både design och ljudmässigt, för att använda ett milt uttryck

Def Tech:arna lät för övrig mycket bra, tycker jag! Och suben var ju riktigt sambovänlig!

/en john igen

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/10 :  17:14:47  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Den fortfarande unvderbara G68:an



och DISPLAYEN!


Man vadå, kostar det så BORDE det smaka!

Ps. Lägg märke till att det är Trifield jag fått bild på!! Mumms!!
Tyvär kunde vi inte bruka det pga. div orsaker...
/Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2004/05/10 17:17:13
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/10 :  17:35:50  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Baksidan har ju inget att skämmas för heller!
Allt från USB till Antennuttag fanns där



Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/05/10 :  18:06:45  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Om man undrar varför Audionettes DVD vägde dryga 20Kg, eller vad det var, så är detta en ledtråd!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2004/05/10 18:06:57
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/11 :  15:59:05  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Den där Dvd/Cd känner jag igen Jo, granit väger
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/05/11 :  16:06:41  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Beträffande Meridianen vi ser i bild dvs andra nerifrån - så tycker jag att Meridian har lyckats skapa en bra kvalitetsprodukt både till ljud och finish. Kort sagt imponerande!
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/05/11 :  17:25:47  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message  Reply
kan bara instämma med cyber! oj va impad man blev!

"När jag blir stooor då ska jag ha en...."

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000