HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Moonlight - ICEpower *nya bilder 050219*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2005/05/14 :  13:50:12  Show Profile Send Archelon a Private Message  Reply
okej. asp?

vad kostar en då ca?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/14 :  13:56:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Tillgång / efterfråga.
Om du har tur att få tag på dem så är de nog tyvärr ganska dyra.
Jag vet inte.. 2-3000 styck? Någon som vet?
men som sagt, det underlättar juh att använda en vanlig A-modul och driva den med nätdelen på aspn. Förstår inte varför så få löser det så.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/05/14 :  14:27:32  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
Helt otroligt snygga!!!!

Jag vill absolut inte "rain on your parade"... men jag har en fundering kring skärmning...

En tillverkare jag känner lite har använt ASP500 i en kommersiell Sub och för att överhuvudtaget få denna EMC-godkänd (CE-märkning) var man tvungen att helt kapsla in modulen i metall ( en låda där den största öppningen inte fick vara större än 8 mm (diameter)...

Stod det något i Manualen "Icepower ASP-series designaers manual"?

Det kanske oxå är så att EMC kraven inte spelar någon större roll för din övriga elekronik hemma (ljudmässigt) och att EMC-kraven är hårda på grund av andra icke "hifi-påverkande" egenskaper...

Grymmesnyggt är det i alla fall!!!

Mvh

/Stefan


Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/14 :  14:55:24  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Det finns lite byggbeskrivningar för metallboxar att ha dem i i manualen till asp-modulerna.

de är dock inte så snygga :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2005/05/14 14:55:45
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2005/05/14 :  22:01:14  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
quote:
men som sagt, det underlättar juh att använda en vanlig A-modul och driva den med nätdelen på aspn. Förstår inte varför så få löser det så.


Två nätdelar lär väl vara bätte än en gemensam ?
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/15 :  00:04:11  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Sorry om detta går offtopic..

vemsom: Om du studerar databladena, så ser du att det finns flera skillnader mellan ASP och A modulerna. Så, att använda en ASP för en kanal och en A för den andra är kanske inte så lämpligt, eftersom det är två olika (fastän nära besläktade) förstärkare.

Däremot passar detta bra om man tänker köra biamp, då man kan hänga på t.ex. en mindre modul för diskant / mellanregister.

//air
Go to Top of Page

ZAC
Member

671 Posts

Posted - 2005/06/07 :  16:06:27  Show Profile Send ZAC a Private Message  Reply
AVR7000:
Sorry, har inte sett att du ställde en fråga i denna tråden...

Vad gäller skärmning så kan jag inte påminna mig om att B&O rekommenderade ngt extra i manualen.

Verkar funka bra så som jag monterat modulerna så det är väl bara tuta o köra.

Z

DIY högtalare RENEGADE http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26636
DIY slutsteg MOONLIGHT http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34076
DIY subwoofer SOHO http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42763
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000