Tillgång / efterfråga. Om du har tur att få tag på dem så är de nog tyvärr ganska dyra. Jag vet inte.. 2-3000 styck? Någon som vet? men som sagt, det underlättar juh att använda en vanlig A-modul och driva den med nätdelen på aspn. Förstår inte varför så få löser det så.
Jag vill absolut inte "rain on your parade"... men jag har en fundering kring skärmning...
En tillverkare jag känner lite har använt ASP500 i en kommersiell Sub och för att överhuvudtaget få denna EMC-godkänd (CE-märkning) var man tvungen att helt kapsla in modulen i metall ( en låda där den största öppningen inte fick vara större än 8 mm (diameter)...
Stod det något i Manualen "Icepower ASP-series designaers manual"?
Det kanske oxå är så att EMC kraven inte spelar någon större roll för din övriga elekronik hemma (ljudmässigt) och att EMC-kraven är hårda på grund av andra icke "hifi-påverkande" egenskaper...
vemsom: Om du studerar databladena, så ser du att det finns flera skillnader mellan ASP och A modulerna. Så, att använda en ASP för en kanal och en A för den andra är kanske inte så lämpligt, eftersom det är två olika (fastän nära besläktade) förstärkare.
Däremot passar detta bra om man tänker köra biamp, då man kan hänga på t.ex. en mindre modul för diskant / mellanregister.