Haakan: vad menar du med "den slutgiltiga finishen"? Jag har inte bestämt hur jag skall göra ytbehandlingen ännu.. Har några alternativ. Lackeringen du gjorde verkar inte helt fel... Blev det en ömtålig yta, tycker du?
Du kommer säkert att ha dina klara långt tidigare än jag..
Åhå är du också ljudlös? Visst är det en pina . Jag har varit utan mina gamla burkar i en dag och redan nu har jag kopplat in ett par gamla sunkiga datorhögtalare så att jag ska kunna få ut liiiite ljud i alle fall.
Lackering är helt klart ett intressant alternativ, i allafall för delar av högtalaren i kombination med ett annat material kanske.. Men ytan måste kunna klara "normal" misshandel utan att se eländiga ut!
Drakens EBK-svedda lådor gör att man dreglar, men så mycket tid och tålamod har i allafall inte jag!
Haakan, hur tänkte du ställa lådorna på golvet? SD-fötter under en "bottenplatta"?
Jag har börjat träna, å fick upp en "kärra" i luften i går Tog bort den till morgonkaffet. Kanske kan jag fixa det snart. De' var inte lätt - må jag säga
plattor kommer...vill få dom startklara så fort som möjligt...sitter nämligen utan ljud nu å ger ja snickarna för mycket att göra så kommer det ta 10år...
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)