HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Lönnbloms system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2004/12/12 :  22:10:26  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Mitt system:

Denon PMA-2000









Dvd Pioneer 370



Cdväxlaren



Det får räcka så länge



marens
Member

3368 Posts

Posted - 2004/12/13 :  00:10:00  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Schysst förstärkare! Det är en sådan förstärkare som man antingen behåller livet ut eller ångrar att man sålde. Har själv ångrat att jag sålde min PMA1500, också en schysst förstärkare.
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2004/12/13 :  00:25:00  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Hej marens.

Jag kan väl erkänna att jag är lite stolt över den

Den är iaf skapligt stark och ska man ha samma pondus i 5 kanaler så blir det dyrt.Funderar ju på att köpa en surroundreciever så småningom.

Jag kör högtalare med lite dygt 2 ohms impedans för tillfället och det klarar den med glans

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2004/12/15 :  22:58:49  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Här kommer högtalarna:

AP Blue diamond(modifierade)





Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2004/12/17 :  01:51:06  Show Profile Send niklas a Private Message  Reply
Hej Llönnblom! Ser fint ut! Vad tycker du om din dvd-spelare nu när du fått "lära känna" den lite grann?

Mvh Niklas

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2004/12/17 :  09:44:30  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Hej Niklas.


Jag gillar den fortfarande.Har ju ingen lyxcd att jämföra med, men växlaren vill jag nog påstå att den spöar.Är ju så mycket annat som spelar större roll för återgivningen(akustik, högt. stärkare) så det dröjer nog innan jag byter upp mig.Jag tycker att den är prisvärd.

En positiv sak är att det inte är kräsmagad med repiga cd.Den spelade glatt en skiva som jag inte har fått liv i på länge.

Bilden ligger förmodligen snäppet över vad min tv klarar så inga problem där heller.

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/06/10 :  15:26:18  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Nu har jag moddat tillbaka högtalarna till original igen.Blev lite väl bumligt och lågimpedansigt innan, blir väl ett byte av högtalarna i framtiden, när eller om jag får lite bättre ekonomi.
Stereon används tyvärr inte så mycket nuförtiden pga en jäkla massa projekt.Man är ju så dumsnäll att man ska hjälpa alla med allting.

Har ju lite förstärkarprojekt på gång också men det kostar ju pengar det med, så det står stilla just nu(förutom dom hemgjutna flänsarna).

Har ju gnällt lite på mitt rum i ett par andra trådar så för ett tag sedan släpade jag hem högtalarna till min bror för att jämföra hans lyssningsrum med mitt.Vi använde tyvärr en lite sämre källa men det blev ändock stora skillnader i renhet och basdjup.
Nu kan man ju inte utnyttja ett par BD fullt ut i en lägenhet(inte där han bor iaf.) men även på moderat nivå hörde man stor skillnad.

Ja just det

Testade att placera ut alla täcken ,kuddar ,filtar,handdukar och mattor jag kunde finna ,i vardagsrummet.Det blev ett lugnare mer tvättat ljud men inget sensationellt.Rummet fullkomligt slukar(eller låter bli att förstärka) basen.Glömde att lägga undan en matta och när tanten kom hem blev det lite liv,allt låg väl inte som det gjorde innan i skåpen

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/12/02 :  18:06:16  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
En ny matta har inhandlats:



Dyr men supergo

Testade att flytta högisarna igen och det blir väl skapligt iaf.Får väl flytta bokhyllan och ställa tv:n där istället om jag bestämmer mig för att ha den placeringen i fortsättningen.Ett par testtubetraps eller liknande ska testas inom kort.

Kommer fortfarande inte överens med kameran inomhus

Edited by - Llönnblom on 2005/12/02 18:13:20
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000