Får du sålt 3930:an kan kanske en 1930 duga? Lite "sämre" bildspecar men den skall tydligen vara riktigt bra den också, om du vill fortsätta med Denon alltså.
På grund av oförutsedda problem har Meridianköpet gått om intet. Så nu står jag här helt utan förstärkare eller slutsteg!
Henrik som jag köpte monoblocken av har haft svårt att hitta något lika bra inom rimliga prisklasser och som den goda vän jag försöker vara med människor som förtjänar det så frågade jag om han ville köpa tillbaka sina monoblock. Han har dessutom varit bunden av ett löfte att släppa sitt försteg till mig för en billig peng när han hittat något som var likvärdigt avseende prestanda. Det har han inte gjort. Så som den gode människa han är ville han köpa in ett likadant försteg från England till mig och stå för mellanskillnaden själv (förlusten). Så efter ett samtal ikväll så erbjöd jag honom hans monoblock åter vilket han accepterade med en lättnadens suck.
Detta kostar dock en redig slant för mig att ersätta de saker jag sålt för att denna affär skulle kunna gå att genomföra! För pissigt nog såldes ju min Denon 3806 snabbt och likaså mitt trevliga slutsteg Vincent SP-331...
Jaja det är bara att spotta i nävarna och göra något åt situationen! Och det är just vad jag har gjort... Av värsta sorten dessutom. Jag har just köpt något olyssnat.
Jag är oerhört nöjd med min prototypkabel. Troligen den "bästa" kabel jag har spelat med någonsin. Den upplevs helt genomskinlig eller osynlig. Den är som om den inte fanns där...
Den olyssnade dyker upp tills på torsdag nästa vecka.