Och jag är besviken då Ljudmakarn varken har A5 förstärkaren eller slutsteget hemma för demo.Hur fanken skall man då kunna få lyssna på detta märke och jämföra emot Hegel..
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Nu kom min tidigare kommentar lite på skam känner jag... Frugan och jag körde ett litet blindtest med vårt inprövade testförfarande.
DH-Labs D75 vs Clas Ohlson 1m optisk No-Name-Kabel.
Skillnaderna är mycket små på digitalkablar. Skillnaden i de olika utgångarna på Denon 3930 är säkert mycket större och det är kanske de som ger resultatet av detta test. Frugan klarade att 100% av tiden namnge den kabel som spelade! Jag klarade mig med 75% rätt.
Vilken som "lät" bäst?
DH-Labs D-75!! Varför? Den har en homogen och naturtrogen återgivning som är organisk och silkeslen samtidigt som den har skyhög detaljrikedom! Den både känns/upplevs och låter mest livslevande av de båda
Vad gjorde att No-Name-Kabeln föll bort? Den var som en testosteronstinn pubertal finnig yngling som försöker imponera på damerna i sin omgivning. D.v.s. den spelade yvigare och med uppblåst och icke trovärdig reproduktion av musiken på alla dess parametrar. Det var på diskanten som det märktes bäst med en "artificiell" luftighet som vid närmare granskning visade sig vara ett svagt "brus" (med kraftig volymhöjning).Pianons urklingningar var lätt (mycket lätt men hörbart) påverkade av distortion (fraserat/knastrigt ljud) i dess sista "fas".
Jahopp nu var det färdigspelat på nästan två veckor. Stereon vilar ouppackad i Fagervik (40 mil bort) och jag sitter vid datorn i Enköping.
Räknar med att vara med på forumet i c:a 10 dagar till sen lägger jag forumet på hyllan i 4 - 8 veckor! Eller tilldess vi är på plats med allt som vi vill ha det i det nya boendet.
Den (Transporten) var snyggare iallafall! Men om den är värd merkostnaden för mig? - Knappast med tanke på hur lite Benchmark DAC1 + SB3:an kostat mig!!
Jag måste säga att du har skaffat dig ha en kompetent ljudkedja; Benchmark DAC-1 och Ino Audio pi60 i synnerhet, men A5:an är nog också fin (även om jag inte sett några "mätnisseomdömen").För 16/44,1-uppspelning borde du klara dig utan vidare byten i framtiden.
Squeezeboxen är helt klart en lyckad innovation, men själv skulle jag gärna vilja ha navigeringsfönstret på fjärrkontrollen som med Sonos (den iPod-inspirerade). Det är dock en handhavandefråga och inget som påverkar ljudet. Lite surt också att inte DAC-1 har fjärrkontrollerad volyminställning. Använder du den som försteg?
Martin.M: Vet faktiskt inte Magnus skrev "Fjärren är av den senaste typen d.v.s. "Candybar"." men den kanske ingår till alla olika färger. På deras hemsida verkar det ju som att den bara ingår till den nya färgen?
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP