HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Posta bilder på Ino Audio-modeller här.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2005/03/15 :  10:31:34  Show Profile Send cofra a Private Message  Reply
Hej på er,

Det är ett väldigt letande på nätet och i diverse forum för att lyckas hitta bilder på dessa högtalare och även om man letar så kan man inte hitta bilder på alla modeller. Därav skapar jag nu denna tråd för att göra det lättare för alla att hitta det dom letar eller efterlysa det dom letar. Jag är medveten om att det är mycket diskussioner om detta märke och en ny sådan vill jag inte ha utan bara bilder av vad det är som diskuteras.

Så nu till själva reglerna för denna tråd då jag tycker det kan vara bra med sådana.

  • 1. Posta som redan sagt gärna bilder med en kort beskrivning om vad det är för högtalare ni lagt in bild på.


  • 2. Undvik inlägg utan bild där ni diskuterar annat.


  • 3. Efterlysningar av bilder är ok.


Och efter önskemål så vore det trevligt om ni också lade in namnet på aktuell färg/fanér? Om ni nu vet vad ni målat och fanerat med.

Så kom igen nu... lägg upp bilder om ni har några, hälsa alla bekantingar med bilder att posta sina. Sätt fart...

MVH. Christian

Edited by - cofra on 2005/11/07 11:59:38

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/15 :  13:33:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ino Audio Profundus Y, signatureutförande





Ino Audio Ambience 1 (vit) och Ambience 2 (blå)








Ino Audio pi60s




Ino Audio r56 (förlängd fot)




Ino Audio Profundus Z element



I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/03/15 :  15:22:21  Show Profile Send David A a Private Message  Reply


r28


Edited by - David A on 2005/03/15 15:29:44
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/15 :  15:29:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
i28s




pi60s




piP Crt




I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/15 :  16:12:07  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Ino piP tillsammans med profundus p-2.



Edit, ej standardmått på profundus p-2 på bilden, dock samma innervolym.



Edited by - Baltazar on 2005/03/15 16:13:02
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2005/03/15 :  21:15:05  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Stiliga pjäser allihop.
Riktigt roligt att se.
Mera sån´t.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:36:35  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Stiliga pjäser? Är du galen Nä, inget illa ment men design är inte direkt nån vinnargren för dessa högtalare som jag ser det. Synd! Jag kan inte tänka mig att köpa en "investeringshögtalare" om den inte har en läcker design. Kunde inte IÖ slå sig ihop med nån som kan styra upp det utvändiga lite...
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:49:32  Show Profile Send mus a Private Message  Reply
Aton: Man vänjer sig...
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/03/15 :  23:55:07  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
R:

den i28 i "granitfärg" var nog den snyggaste fanéren jag sett hittills på en i28, riktigt läcker! Stentuff!
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2005/03/16 :  01:34:59  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Aton: Sonus Ino kanske vore något

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2005/03/16 :  02:17:59  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Stiliga pjäser, som sagt. Och sagt i ordets upprigtiga mening.

Jag tycker att det är snygga lådbyggen. Gillar absolut stuket.

Så låt oss hålla oss till det.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2005/03/16 :  02:38:28  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message  Reply
Om man skall tro på det som sägs så presterar dessa högtalare mycket bra, och det förutsätter jag då Öhman även konstruerat ihop filterna i mina OA51.3. Dessa är unika och är den bästa carlssonlådan jag nånsin hört.

Hursomhelst, som jag uppfattar det så lämnar inte herr Öhman något åt slumpen och de ser förmodligen precis ut som de måste göra. Det enda man skulle kunna trixa med vore färgen.

Köper man INO så har jag en känsla av att det där med "Inne-design" inte står högt på listan! =)

/Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/03/16 :  02:42:29  Show Profile  Reply
Dom är alla grymt fula, hugaligen!
Men det var riktigt intressant att se lite bilder på alla dessa mysterium.
Förstår fortfarande inte varför dom är så hemliga...

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  07:48:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
De är säkert hur bra som helst, men även hur fula som helst! De får garanterat minus i WAF...Sonus INO, det vore något ja! Varför de är hemliga förstår inte jag heller, ut med dem till HiFi-butiker i hela Sverige om de nu är så bra som sägs. Och ge dem samtidigt ett vackert yttre! De skulle ju krossa allt motstånd! En bra affärsidé bara...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/16 08:56:33
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:25:30  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
" Formgivning: Jag är funktionalist och spenderar därför inga pengar alls och ytterst lite tid på formgivning. Jag tror att tillräckligt många delar min uppfattning och erfarenhet: Funktionella högtalare blir naturligt vackra! Eftersom fysikalisk harmoni är vackert behöver alltså inte högtalare formgivas – de behöver bara konstrueras! Visst finns det mer spektaku-lära och mer trendriktiga former än de man hittar på Ino™ Audios högtalare, men en funktionell form är lika vacker idag som den kommer att vara om 25 år. Eller som den var för 25 år sedan."

Ett par piP i masurbjörk (gör sig inte på bild)


I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/03/16 10:15:24
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:31:48  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ursäkta OT: Rydberg > Hmm detta får stå för honom men nog går det att göra en högtalare som låter lika bra som INO:s men som är snygga? Resonerar man som IÖ gör här kan man ju ha en stor plåtlåda som låter kanonbra, men vem vill ha den i sitt rum? En funktionell form är inte vackert automatiskt. "Eftersom fysikalisk harmoni är vackert": Ehh...nej...inte i fallet med hans egna produkter i alla fall.


- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/16 10:13:33
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:35:18  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Undvik inlägg utan bild där ni diskuterar annat.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:38:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ja detta har ju, förutsägbart nog, inte fungerat. När bilderna tagit slut är det ju inte konstigt att man börjar diskutera utseendet på produkterna som fotograferats.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:47:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ino Audio i56s




I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:50:17  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Frågan om varför han inte blir miljonär genom att sälja sina enligt vissa fantastiska produkter på bred front är fortfarande obesvarad. Kanske någon som vet?


Rydberg: Orsaken till att jag ställde denna fråga som tydligen ingen vill/kan besvara är just att denna fråga inte besvarats av dig eller någon annan i andra trådar tidigare. Så du behöver inte ironisera.

Diskussionerna om utseendet på dem är isåfall också OT.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/16 09:53:06
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:52:28  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
I56s var riktigt snygg! Är det Vifa basar?

/J
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:53:50  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
OT: Jag kan inte svara för Ingvar själv, däremot kan jag spekulera och jag skulle tro på att det beror på att han helt enkelt inte vill bli miljonär på högtalarförsäljning. Ino Audio har så vitt jag vet gått minus fram tills rätt nyligen då Ingvar höjde priserna. Det är alltså ingen vinstdrivande verksamhet överhuvudtaget, och har inte varit heller. Ingvar har ju ett "vanligt" jobb med tillhörande lön. Jag tror också att anledningen till att han inte lämnar över tillverkningen till någon annan är att han vill ha full kontroll över hur det låter. Det är helt enkelt inte allas mål här i livet att bli stormrika och kända. Är väl inget märkvärdigt med det?


Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:57:47  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
U1> Samtliga element är konstruerade av Öhman, elementen som sitter i i56s heter Ino-B85s (bas/mellanreg.) och Ino-T11m (diskant), jag har dock för mig att båda dessa element tillverkas av just Vifa för Ino Audio.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:59:56  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Ohhh va det är härligt med 70-tals design!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  10:00:26  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ursäkta OT trådskapare: labrat > Nejdå inget märkligt, alla är vi olika. Men det innebär ju också att det blir lite mystik och spekulationer om hans produkter. Om nu företaget går med förlust trots att produkterna är så superbra som påstås, hmm då hade jag i alla fall försökt marknadsföra dem lite och ge fler möjlighet att lyssna på dem genom att sprida dem på lite fler orter så att försäljningen tagit fart. Vem vill inte bli miljonär?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/16 10:12:28
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  10:07:01  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ett par andra pi60s




Ett par vanliga pi60


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000