Snoop min vän. fel fel fel..... Jag ska efter helgen sätta mig och fixa till korten från hämtningsresan....Samt paketöppninggsbilderna...
Just nu har dom gått in i en fas av trist trist inspelning.. Man hör att det är lovande. Men ack så mycket kvar.. Som snudd alltid lät dom superöppna från start.. Rätt ok överlag faktiskt.. Men nu har dom totalt bytt till orytmiska...kantiga och rätt trista.dova ej utblommande.. Men oj vad lovande. Låter konstigt kanske att sedan skriva det är lovande. Basen o alla emementen spelar totalt som dom inte satt i samm box just nu hårt sagt.
Men som sagt. erfarenheten har gett en del kunskap om VAD man har för utvekling osv. Så detta vet jag kommer bli bra.
Högtalarinspelande är verkligen det hemskaste man kan göra.. En beg högtalare borde kosta 10% mer än en ny ju..inte bli billigare efter 1 år ens.
Mina högtalare behöver 1000 timmar till sitt "första steg".. och 5000 timmar till full potensial säger manualen. Så detta blir en lång lång tid med trist lidande. fast dom går ju lyssna på iofs. dom "plågar" en inte direkt. Men jag tror mig veta ALLA högisar med dynaudioelement är krävande av tålamod av sina ägare under dom mycket långa inspelningstider dynaudioelement har. Men dom belönar stort på slutet vet jag också..
Men kort sagt efter ändå spelat in en del högisar så, Dom har helt klara "värden" som jag vet kommer bli bra över tid. Jag är övertygad om att jag inte blir ensam med dessa högtalare i Sverige. Fast dom kostar en del.
Men va fan. Hifi SKA vara skoj. Och Lena O jag har klart roligare nu än om vi haft pengarna på en bank med kass ränta.
En sak bara måste jag berätta.. Det är INTE en enmanshögtalare. Tack gode gud för det. Man kan ligga i varsin hörna i soffan och ha mycket god behållning av ljudet... Gissa om vi vart glada då vi i går upptäckte detta...
Nu drar vi till malmö för att se lite stereo samt hifivänner...Så västen på och iväg...