HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Qube - en fyrkantig liten högtalare med stort ljud
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/05/19 :  10:18:24  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Nu finns recension av Audio Pro Image Qube tillgänglig - dock kommer recensionen att kompletteras med ytterligare bilder vid senare tillfälle. Klicka på nedanstående rubrik för att ta del av recensionen:

Qube - en fyrkantig liten högtalare med stort ljud


vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/19 :  11:22:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Oj, det var en seriös recension!
Superbt! Snygga bilder dessutom.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2005/06/16 :  09:37:00  Show Profile Send UFFE T a Private Message  Reply
C-Quence: Först läste jag din mycket seriösa recention av Qube. Sedan slog jag till. Alltså köpte ett par.
Det blev också ett par vita.
De är ju väldigt små. Så placeringen var ju inte så svår att få till.
Efter en stund lyssnande så stod det klart. Qube är mycket bra som surroundare. Mina är precis uppackade och alltså inte alls inspelade men det lät mycket bättre än mina "gamla" surroundhögtalare.
Jag har min soffa placerad mot bakvägg och Qubarna står på var sida om den också mot vägg.
En direkt reflektion är att hur jag än sitter eller ligger i soffan så hör jag båda högtalarna. Och de "fyller" rummet mycket bra.

Det här var bara en kort reflektion av en nöjd Qube ägare.

mvh,

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2007/04/16 :  00:10:51  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Gammal tråd...

Men hur funkar dom som fronthögtalare? Gillar att dom är små och står på golvet, vilket gör att man slipper fula stativ, som annars ett par små stativhögtalare skulle behöva.
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2007/05/05 :  18:00:05  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Carlsson högtalare som dessa är en direkt kopia av, funkar iaf mycket bra som framhögtalare, enligt mig iaf.
Fyller rummet fint även med högtalarna framför sig, blir lite annorlunda ljud först som man inte är van med, men sen har man svårt att leva utan det, svårt att förklara men väl värt pengarna :)

MVH Micke
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2007/06/08 :  15:00:04  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Håller med Micke... Slog till på ett par, och dom är faktiskt riktigt trevliga.




Edited by - Jadde on 2007/06/08 15:06:30
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000