HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Martikainens System
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:58:57  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message  Reply
Hejsan

Fick idag ett väldigt efterlängtat mail om att min medlemsansökan här på HF vart godkänd och tänkte ta och börja med att presentera mig, har för övrigt besökt hififorum sen förra sommaren.

Jag heter Mattias Martikainen och är 18 år och bor i centrala Örebro.
Jag har om några dagar gått klart andra året på IT-programmerings linjen på John Bauer i Örebro.
Mitt HiFi intresse började för något år sedan då jag köpte nya högtalare till datorn, jag märkte genast vilken skillnad på ljud och ville ha bättre, köpte då ett par nya som jag hade ett tag till. Böt sedan till att koppla ljudet till tv'n och använda 1 par gamla 80wattare som var kopplad till den. Och nu i februari köpte jag ett par Klipsch rf-15 och en Yamaha RXV-450 receiver.

Jag tittar mest på film och har just nu mina gamla 80 wattare inkopplade som bakhögtalare, funkar väll men ska köpa mig ett par klipschar som sorrund och även center, subwoofern ska jag kanske bygga egen nu i trean som projektarbete,( det eller ett par HLFS-1:or ).
Här är en bild på anläggningen och min gamla salora 28" som funkar fint, Filmerna spelas från en technics DvD för tillfället men så fort jag tjänat ihop lite pengar kommer en yamaha dvd att införskaffas.
http://martikainen.no-ip.com/bilder/P3010078.JPG
(bilden är för stor för att använda img taggar, kommer inte ihåg kommandot för att anpassa bilden till skärmen heller, någon moderator får gärna ändra.)

Mer bilder kommer så snart en digitalkamera införskaffats då jag hade bråttom att ta bilder när anläggningen var ny. En IKEA tv bänk står där nu och kabelhärvan är ganska osynlig.

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/05 :  22:05:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/07/01 :  19:46:07  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message  Reply
ny bild, har ännu inte lärt mig kameran.

ska snart tapetseras om och sen ska kabelkanaler dit.

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/07/01 :  21:40:13  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
hej martikainen! blir det mycket shopping på HiFiHuset? :)

jag ska till örebro nästa vecka, och ska försöka ta mig till Huset. det ligger rätt centralt va?
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/01 :  21:45:08  Show Profile  Reply
Ahh en Klipsch kompis och Örebroare , kul Sitter själv med RF-35.

Nisse83: Kungsgatan, bakom träffpunkten/åhléns in på en gård.
http://www.hifihuset.se

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/07/05 :  13:21:03  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message  Reply
nja, enda jag köpt på hifihuset är högtalarna :) men det är en fy jäkla trevlig affär och personalen är ännu trevligare. Jo den ligger centralt och rätt mysig är den då den är i en gammal lägenhet, tror jag. De har flera lyssningsrum och är väldigt glada på att hjälpa till när folk vill lyssna :)

Jo du martin.m , har beundrat din "blivande" hemmabio länge och finns på prisjakt också ;) Ska försöka ta mig till hifihuset och lyssna skillnaden på 35orna och mina 15, lär vara rätt stor skillnad =)

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000