HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Figges
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 37

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/04/20 :  20:28:44  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Är Hifiman He 400i bättre än Sennheiser HD 650, ja definitivt. Sen kan det bero på personliga preferenser.
Men här hos mig betydligt bättre och värt de extra pengar de kostar.
Finns till väldigt bra priser just nu.
Så passa på.





Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/04/22 :  17:04:32  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Kanske en ny spelare på väg in.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/04/25 :  17:23:10  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Demo bokad tills imorgon på Vinylbutiken.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/25 :  20:08:48  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det låter ju skoj, Då menar du vinyl misstänker jag nu! Låt oss höra om hur det går framöver!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/04/27 :  10:18:23  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Tänkte försöka mig på en sammanfattning av hur jag upplever mina Pure Audio Reference 2.


Att säga att tiden med dessa Pure Audio var trevlig skulle vara en underdrift: utmärkt musikaliska och naturliga, erbjuder ljudåtergivning hög nivå, vilket har under hela tiden gett mig ett fullständig nytt sätt att lyssna under denna period.Dess rika tonbalans, fullständiga och detaljerade ljudbild och jag fullkomligt älskar det; slutstegetens benägenhet att leverera den perfekta rösten från silverskivorna, har under hela tiden knockat mig fullständigt. Har tom börjat spela vinylskivor igen och funderar på att uppgradera även där.

Faktum är att under dessa skal finns något magiskt, när man tänker Pure Audio är det ett ord som kommer tillbaka hela tiden, det blir att tänka på "naturlig". Det ordet passar faktiskt perfekt, presentationen vilket sätt på vilket tonerna komma ut, gör att slutstegen snabbt glöms bort, lämnar hela vägen öppen fram till musikens magi, utan att lägga till något av det naturliga eller ta bort något. Resultatet är bilden av företagsnamnet: Pure.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/05/28 :  12:40:53  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Uppgradering på gång, pusselbitarna börjar falla på plats, troligen klart denna vecka.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/05/28 :  13:57:33  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Ny vinylspelare?
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/06/03 :  16:32:13  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Blir utbyte på bänken efter 40 år, svart mot svart.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/06/03 :  17:31:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ska sannerligen bli riktigt kul att se vad du tycker o tänker sen! Inget fel på Td-160, mycket svarv för pengen och en gedigen återgivare. Tror dock efterträdaren kan gräva upp både det ena o andra ur rillorna som du inte hört tidigare!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/06/04 :  12:01:12  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Jag vet och det blir en rejäl uppgradering minst sagt...
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/06/04 :  16:59:12  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Kanske en Dark horse eller en Simple sak som dyker upp, det har tillkommit några alternativ?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/06/10 :  20:38:25  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Skifte på vinylfronten klart, sker under nästa vecka.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/07/13 :  19:42:41  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Testade V3 hos Figge, det lät bra med både nya skivspelaren och CD.
Vad tyckte du om T kontra V3?

Edited by - Snutten on 2018/07/14 14:00:08
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/08/24 :  14:51:41  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Judgement day today.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/08/25 :  10:34:05  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Approved.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2018/08/25 10:34:37
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/08/25 :  18:57:17  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Bilder kommer från besökarna.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2018/08/29 :  21:41:57  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply

Tack för en supertrevlig hälsapåkväll!

Kanonkäk och dryck, mycket god musik på en riktigt bra matchad och trevlig anläggning och ett värdskap i toppklass!

Tummen upp!

Ps. Blev riktigt förtjust i din nya skivspelare.


Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/08/29 :  22:06:15  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Givet kommer lite bilder här också, jag fixar det imorrn!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/08/30 :  16:11:37  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Verkar som om Figge går i sub-tankar...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/08/30 :  16:53:35  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag är lat och trött efter servicefönstret i morse (04:30) så jag tar med mig rapporten från grannforat!
Om man får lite hjälp med koordinater och så så kan man hitta ett väldigt trevligt och välskött villaområde strax nordväst om Stockholm.

Där står dörren öppen och musikentusiaster välkomnas in!

Förmodligen spelas det redan musik, och ljudet produceras av de mycket välljudande Verity Audio Rienzi:

Enligt deras husse gjorde Cerabase under ett stort lyft här!

Nåväl, Rienzi ska ju få kraftfull, ren och svängig signal nånstans ifrån också, och då gör dessa kiwisar ett strålande jobb!

Pure Audio Reference 2 heter de har jag nu lärt mig!

Men vid det här laget så har ju värden redan värmt upp grillen!

Och dra mig baklänges vilket kött herrn kommit över? Det smakade absolut toppklass! Måltidsdrycken av typen Priorat var även den något som gav mersmak.

Sådär då, maten avklarad! Då kan vi återgå till musiken igen!

Det kan ju vara skönt att kunna reglera volymen ibland, även om vi bitvis faktiskt spelade så högt att Music First Audio inte hade mer volym att bjuda på!


Värden har nyligen erövrat en riktigt, riktigt trevlig vinylsnurra som fick dra det tunga lasset när mörkret sänkte sig:

Nottingham Analogue Spacedeck med en tonarm som jag inte minns namnet på? Space Anna? Spetsen på svärdet utgörs i alla fall av en Soundsmith Aida som vi för övrigt besiktade med USB-mikroskopet också. Tycker det är fantastiskt att man gör nålarmar av rubin, förstår inte hur!

Den andra källan som också gjorde ett kanonjobb var denna pjäs.

Meridian G08, med en fjärrkontroll som fotografen faktiskt trodde var ett litet tangentbord först!
Här spelade CD med underbart klipp och jag skulle lätt kunna sitta nöjd med vad jag hörde, riktigt bra!

Slutligen en överblick där lite andra trotjänare också syns, t.ex. RIAA-steget Trilogy 907 samt en härlig gammal Luxman T-12 tuner.

Just det, även en Musical Fidelity hörlursstärkare som bjuder välljud i Hifiman HE-400i, iaf än så länge... ;)

Åter, ett gigantiskt tack till den generösa värden!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2018/08/30 :  19:07:03  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag är imponerad över hur prydligt alla har det i och kring sin hifi bänk!

Det där ser ut som en spännande kombination.


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/09/02 :  17:46:24  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Tycker nog att det var med beröm godkänt både för ljud, mat och dryck.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2018/09/02 :  19:41:08  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Tycker nog att det var med beröm godkänt både för ljud, mat och dryck.


Betvivlar jag inte alls

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/09/21 :  11:20:00  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Försökte byta motor på skivspelaren, gick bra med lite hjälp från värden men när allt var klart visade sig motorn vara död :(.
Blir till å försöka igen...
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/09/21 :  21:46:11  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Nice try.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page
Page: of 37 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000