HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Lite mer kina grejor...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/06/13 :  19:40:47  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hejsan alla!

Nu har jag fått hem ett nytt paket! Undra vad den innehåller!?!?



Börjar med ett par Rosevoix jumpers.



Sedan hittar vi ett Rosevoix filter och närkablar...





Fick även lite reservdelar till mitt spiderrack som jag råkat ha sönder lite!

Denna gången var det lite mer blandade meningar. Nätkablarna känns grova och välgjorda, komm i snygga påsar (har inte hunnit lyssna på något än, bara ivrig att packa upp) filtret lika så men förutom det satt ett par gummi fötter på som trillade av nästan direkt. Väldigt små sådana typ dörrstoppar till bokhyllor mm. Jumpersen var ju dock inte värda sitt pris inte utseendet iaf. Kunde lika bra gjort egna men man måste ju testa lite ibland.

Så nu tror jag jag stannar av helt med kina import, var sugen på elektronik men hoppar nog det nu och köper här hemma om det skulle bli aktuellt!

Ha det sålänge...

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/13 :  19:54:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Härligt :) du har blivit smått tokig på kina

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/06/13 :  19:58:27  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Kul, Norman rekommenderade det där nätfiltret som "det mest prisvärda med schukokontakter i hela Kina".
Jag landade dock på ett Longyu istället. Rosevoix jumpersen är väldigt lika till utseendet om man jämför med mina "Jumpers for V8i". Ser ut att vara samma kabel...fast med bananer istället för RCA-kontaktter.

Mvh, Ola

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/06/14 :  18:47:20  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Vemsom: Japp, men nu är det stopp!

UnBeliever: Kollade på din "annläggning" och tycker oxå de ser lika ut förutom då kontakterna. Filtret var helt okej. Trevligt system förresten...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000