HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 På sommarbesök hos PL Audio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/28 :  13:58:47  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Spelaren är klart snyggare i verkligheten än på bild, även om dessa bilder är klart mer inbjudande än de "förbilder" man sett. Locket som ser svart ut har en härlig "glitterkänsla" som nog inte är så lätt att fånga på bild....nästan som metallic

Liten display med små siffror gör mig inget....jag har ändå alltid displayerna släckta

\\K-man
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/28 :  14:49:12  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Lite kul angående olika former på högtalarna. Jag tänker på JmLab och Von Schweikert. JmLabs är byggd så att mellanregistret riktas nedåt, mot lyssnaren, och på den andra högtalaren så riktas det rakt uppåt. Vad är syftet att rikta mellanregistret så högt uppåt?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/28 :  17:01:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Drem,
sluttande baffel, typ den som VR4 SR har, brukar användas för att faskompensera elementen. Det finns många som använder den tekniken. Det JM lab använder andra grundtankar än att faskompensera elementen rent fysiskt. Så det kortfattade men inte så utvecklande svaret är att det blir så om man följer de grundtankarna/approximationerna av teorierna som de två olika företagen lever efter.

Detta är en riktigt bra fråga på Teknik och DIY-forumet och där är jag säker på att du kommer att få ett mer utförligt svar



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/28 :  17:07:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Spelaren är klart snyggare i verkligheten än på bild


Jo, bilderna på DCS hemsida: http://www.dcsltd.co.uk/dcs_p8i.html känns väl så där verklighetstrogna. Den är avsevärt mycket trevligare i verkligheten.

Men, det är ju inget skådebröd, den skall ju användas!




... och så går den in...








// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2005/06/28 :  19:18:50  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message  Reply
Jag sitter just nu i Polen men njuter av dina bilder Par.




Inga svenska bokstaver pa min tangentbord Sorry!!!

Dominik
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2005/06/28 :  20:06:33  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Hmm..Jösses va JmLab högtalarna måste vara stora när VR4'an ser ganska liten ut bredvid :)

Edited by - Guru on 2005/06/28 20:08:21
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2005/06/28 :  20:49:59  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Visst är Utopian en "stöddig"högtalare men faktum är att den är
"lillebror"Grand Utopia som med sina närmare 2 m höjd får mina
Alto Utopia att nästan se ut som "stativare"!!!
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/28 :  20:55:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Utopiorna är ena stöddiga bestar och visst ser VR4 lite mindre ut i det sällskapet. Men faktum är att VR4 SR är en rejält stor högtalare som genom sina dimensioner inte gör ett så stort intryck. Klart smart drag av Von Schweikert.

Dominik, tack för dina fina ord och tack för senast!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  06:47:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Efter ett tag var Göteborgsgänget tvugna att åka hem. De var mätta på lyssningsintryck men jag tror nog att de var imponerade av vad de sett för snacket som gick var väldigt positivt... Men innan jag går helt vidare skall vi väl ha en liten gruppbild?

Gruppbild...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/29 :  06:49:58  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Tack för infon Pac.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  06:52:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag fick någon timme alldeles ensam med spelaren så det provades lite olika format och det blev en hel del skivor som åkte i maskinen...





Nu syns det att färgen på belysningen av knapparna ändrar sig. Belysningens färg bestäms av vilket format, PCM eller DSD, som ligger i spelaren... Så det är enkelt att veta vilket format spelaren spelar. Men som sagt för den som vill så går det att stänga av...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:23:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Öppen lucka: Grönt




Diana Krall DSD-skiva spelar: Lila ungefär...




Cardigans CD-skiva spelar: Rött





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:27:26  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Vilken härlig pryl i ett härligt reportage
Inte utan att man blir lite sugen.
Det tackar vi för

/Mattias
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:43:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mattias, tackar


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:46:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Så, vad kan vi då säga, med färgerna i friskt minne, om vi tittar på nedanstående bild?



Jo, Lasse spelar CD och öser på...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:58:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Lasse lyfte fram den för att jag skulle kunna plåta lite runt den.


Framsida...



...och baksida...





Baksidan är rätt trång. Det finns många utgångar och en ingång som alla skall få plats.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/01 :  15:05:10  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Färgkodat. Dumsmart!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/07/01 :  15:57:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, nog går tankarna till baksidan på en dator med de färgkodningarna.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/04 :  20:10:35  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Men hur lät cd-spelaren då? Det är ju ändå viktigast!?

mycket snygga bilder PAC
/ERik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/04 :  23:05:30  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Vad har hänt med PL Audio -hemsidan?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/04 :  23:24:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
INget ? Fungerar bra för mig.

http://www.plaudio.com

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/04 :  23:32:09  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Skumt, jag får bara:

The page cannot be displayed

Men jag är på jobbdatorn i o f s.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/07/17 :  13:20:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
Men hur lät cd-spelaren då? Det är ju ändå viktigast!?


Ja det är det...

I ett obekant rum med obekant elektronik och högtalare så lät det riktigt bra. Det var öppet och dynamiskt. Skillnaden mellan SACD och PCM på mina skivor fanns där. Jag har nog egentligen ingeting att klaga på, inget jag kan satt fingret på iaf. Men Diana Krall plattan lät inte lika magiskt som den gjorde när Lasse demade i Goteborg nu senast med DCS referens prylar. Kanske att jag saknade lite musikalsikt "engagemang", ja jag vet inte riktigt hur jag skall uttrycka det.

Spelaren är utan tvekan en duktig spelare.

Lasse dök in bakom racken och vips sa hade han kopplat om mellan P8i och referensprylarna som stod i racket ovanför...

Det öppnade upp ytterligare lite när DCS får 3ggr mer pengar för prylarna, men det var mindre skillnader än vad jag trodde det skulle vara. Dock, Diana's magi var tillbaks...

Det gick alldeles för kvickt den dar dagen hos PL audio, jag tackar Lasse för hans gästvanlighet och hoppas på fler möjligheter att komma på besök.

Vänligen,
Per

ED: Stavfel och prickar/ringar

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/17 :  14:46:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi får väl se om vi inte kan plocka fram lite mer bilder från PL Audio

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/17 :  23:48:28  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Ja tack, ytterligare en dos med HiFi-bilder är bra att ha nu när det regnat ett par dagar :-)
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000