Provet med träbitarna var att kolla om det blev bättre när jag tryckte ner golvet på en större yta. Golvet är av det svajiga modellen o det spelar med nått otroligt !
Så det fungerade riktigt bra att ha det så där men det ser inte klokt ut. Kör nu med hockeypuckar
Hur räknade du så att du fick djupet fast? Jag tänkte klyva inomhupanel och sålunda få en bit som är asymetriskt spetsig samt en symetriskt inverterad version. (hmm, jag tror jag ska illustrera hur jag menar)
Jo, såhär menade jag, om man klyver nedan visade panel på mitten och sen varvar med fassida (fasningen på panelen alltså) och spontsida om vartannat borde det väl diffusera högre frekvenser också? Jag tänkte detta som ett komplement till mitt hembygge.
Tänk dig hur min grundkonstruktion ser ut sen sätter jag en Svanå AD eller MA i varje fack. Poängen är att det man sätter inte inte ska vara likformat för då punktmarkerar du ett viss frekvensspann.
MA200
AD20
Jag räknade ut mina blåa bitar på samma sätt som jag räknade ut grundkonstruktionen.
För de som har svårt att göra av med skatteåterbäringen, det finns en bok i ämnet på Amazon. Den kostar ca. 150 USD, vilket gör att den får vänta. Det bidde ingen återbäring...........