HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ASO spenderar kvalitetstid tillsammans...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:36:37  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
ASO är Audiogruppen SydOst - gruppen som varit aktiv längst!

ASO's genomtrevliga tradition av lagad mat, var över. Inget fel i det - vi fick välja precis vilket kött vi ville ta med oss, grilla för att sen äta.

Här ses värden för kvällen lyfta hatten på Webern...

Nära till vänster Wallraf (som gjorde ett gästspel) i mitten Double A och hållandes i hatten kvällens värd, Frips!


Nu var denna torsdagskväll en av dom bästa på länge här i Karlskrona, men man kan väl ändå få vara innomhus? Hos Frips har det hänt grejer sedan sist...denna delen här var tidigare där matgruppen stod.

Vacker miljö är en bra förutsättning för att kunna njuta...


Men vad lyssnade vi på?

Det var en ny grej, ny möblering och rackarns så bra!




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/07/28 23:39:21

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/29 :  10:24:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vi rullar vidare...

Maten blev otroligt bra och maten var enligt "ta med dig själv"! Jag tog med mig kycklingfile, majskolv (som delats) och ett grillspett med lite grönt på. Jag blev, tillsammans med Fonz, retad för att vara "kärring" iom grönsakerna och "pysslet"... Men det var det värt!

En fullsmockad grill...


Signalkällen har varit samma hos Frips under en längre tid och den verkar verkligen göra sitt jobb bra!

Advantage S1 med inbyggt försteg.


Frågan är vad som står under cdspelaren...

Frågan är också - vilket BaginBox-vin drack vi - för det var otroligt smaskigt!



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/07/29 10:27:41
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2005/07/29 :  10:34:16  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Detta ser trevligt ut

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/29 :  11:18:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja du skulle varit med, Ayayay!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2005/07/29 :  11:21:07  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Jag ser detta

Fasen, det hade inte alls varit dumt.

Har lite funderingar på att ha nån event hemma i min nya lya i höst...
Men vi får se.

Hur som helst, vänner, sommar och grill med en smula HiFi på toppen är riktigt nice!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/29 :  11:26:26  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Hej på er

Mycket fina bilder du har fått till Engelholm, kanske skall fundera på en alternativ karriär. Jag glömde själv bort min kamera hela kvällen så jag förlitar mig på övriga sällskapets bilder. Jag tyckte att det var oerhört roligt att stå värd för denna träff, sommarstämning, god mat, gott sällskap och MYCKET musik. Har aldrig tidigare varit med om en lika stor genomströmning av skivor i spelaren. Det spelades mycket och högt. Hela kvällen var underbar och jag ser definitivt fram emot nästa träff.

Engelholm har säkerligen bilder på resten av elektroniken. Tror att dom flesta tyckte att ljudet var helt OK

Fredrik

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/29 :  11:54:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Tack tack Frips! Min kamera är gammal och inte speciellt bra, men vi kommer överens finfint. Nu för tiden har jag lika många pixlar i min telefon...

ASO-träffarnas trend är trevligare och trevligare! Jag tror det beror på att gruppen mer och mer känner sig bekväma i varandras sällskap, vi kan varandra lite mer.

Och jo, Frips, ljudet var helt OK!

Slutsteg va det...Nån som gissar rätt?

Vilket slutsteg är detta tro?


Den som gissar rätt får en eloge (som kan uthämtas i Blekinge).




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/07/29 :  14:03:10  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Sonic Frontiers?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/29 :  17:09:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Nope...

Detta är tysk precisionsonani i bästa form!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:22:59  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Burmester??

//Thomas
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:52:36  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Thli: Det stämmer, men vilken Burmester produkt är det. Ledtråd: det finns vissa likheter mellan denna produkt och en känd sportbil från samma land

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2005/07/29 :  19:07:55  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Kan det vara en 911 kanske?
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/29 :  19:23:01  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Thli - korrekt!

drbob - ännu mer rätt!



Burmester 911 - det FINNS folk som faktiskt äger detta makalösa slutsteg...



Lite närmre...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/29 :  19:39:55  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Som ägare av Burmester högtalare skulle detta steg sitta fint!!(jag är i och för sig nöjd med Accuphasen!!) Ett av världens vackraste slutsteg? Även om 909:an är grymmare så är 911 (Mk3?) snyggare.

//Thomas
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:33:57  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Thli: Jag är helt såld på vulgodesignen som Burmester kör med. Har aldrig hört 909:an men kan gissa att den låter grymt. Håller med dig om att designen är snyggare på 911. Har sett din anläggning på bild, den går inte av för hackor.

Uppgraderingen från Grendel (som är ett oerhört kompetent steg) till 911 var det största lyft jag någonsin varit med om. Det var knäckande när man insåg vilken enorm skillnad det är mellan dessa steg.

Se om Engelholm (eller andra i ASO) har fler roliga bilder från gårdagen

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

fonz
Member

518 Posts

Posted - 2005/07/30 :  12:52:55  Show Profile Send fonz a Private Message  Reply
Hejsan! Jag kan förstås bara instämma, samt passa på att tacka Fripps
och alla andra goa vänner för ytterligare en trevlig tillställning... Hur kul som helst

Även ett stort Fripps-grattis till denna fantastiska nyinvestering, hoppas nu bara att det blir ett lika positivt lyft med dina nya speakers som är på ingång inom kort.

Tack även AA och Walter för era alldeles förträffliga Taxibilar.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:18:32  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Mycket snyggt lyssningsrum, fripps

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:45:47  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Ohmega: Tack så mycket. Det finns en del kvar att göra gällande akustiken

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/30 :  21:03:41  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Mer bilder!!! Vill se hur hela systemet ser ut och vilka högtalare som används m.m

//Thomas
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/30 :  22:12:15  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Engelholm har lovat mer bilder på måndag, vi får hållas på sträckbänken tills dess

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/01 :  18:37:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det är fortfarande måndag och jag håller mitt löfte (trots 105 mil körda sen sista bilden...).


Advantage S1 och Burmester 911 tillsammans...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/08/01 :  20:39:22  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Halloj boys!

Otroligt synd att jag inte kunde medverka denna gång, minst sagt spännande att se hur möblering och elektronik förändrat ljudet sen sist. Dessutom verkar ni haft vädergudarna med er och det är ju alltid trevligt när det vankas grillmat

Hoppas det kommer en ny chans att lyssna när nya högtalarna anlänt, det ser ju onekligen mycket trevligt ut

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/02 :  14:26:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja du missade verkligen något DrKim! Denna träff - kanske mer än andra - var otroligt trevlig med god stämning och superbt grillad mad plus tillbehör.

...men det kommer nog fler chanser!

Jag skall försöka vaska fram en bild på de högtalare som idag (!) står på sin plats.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/04 :  13:02:40  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Va? Ledigt i lyssningsstolen?


Då sätter jag mig och tar fjärren...tänker Fonz!

På bilden, från vänster, Elitico, sittandes Fonz, wallraf och längst till höger, ASO's överhufvud - Geldis.



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/08/04 14:10:01
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2005/08/04 :  19:18:07  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Med tanke på att jag tittar upp i taket ljuger jag säkert om att jag minsann också har Burmester hemma... Men det är nog mer en dröm. Lät väldigt bra!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/08/08 :  15:02:10  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Mer bilder! Hade du nån på hela uppsättningen Per?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000