HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/11/07 :  15:48:49  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Då får jag lov att gratulera!

Själv kommer jag om några minuter att ta helg...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/07 :  16:43:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nu borde Petter vara på g med att börja rodda, fast det är väl lite OffT i den här tråden...

16 minutes and counting.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/11/07 :  16:57:20  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
NU RODDAR VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:06:44  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
JJAAAAAAAAA!!!!!!

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:11:03  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Ähumm

Roddar??

Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:17:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Slang för att hjälpa till med uppackning, in/utbärning, allmänt iordningställande mm inför någon typ av tillställning, i det här fallet DIY Uppsala.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2008/11/07 :  17:59:24  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Det var gott med 2 räkmackor(färska räkor).

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/08 :  06:58:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Frukost idag blir nått spännande gjort av räkor, lite chillisås - sån där stark söt asiatisk chillisås, kokosnötsfett - ekologiskt kallpressat och med all smak kvar, och lite grönsaker.
Kokosmjölken som finns i affären har ju inte mycket med riktig kokosmjölk att göra. Det är ju bara en lång rad E-ämnen..
Efter det borde det bli lite karre#347;kivor om inte räkorna räcker.
Jag funderar på att ta en lång och rask promenad i naturen.. Får se om jag hinner. Vi måste köpa kylskåp idag. Jag hatar att köpa stora vitvaror. De skall ju in i huset, å de är varken lätta eller smidiga att kånka runt med.

Johannes in da hood!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/08 :  09:44:41  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag vill ha en Sun Fire V440 server med en massa minne och SCSI-diskar å sånt...
Tycker att de ser manliga ut. En dator skall vara stor, tung, högljudslig och dyr. Om den sedan vägrar köra Wndows, utan kräver en massa användarovänliga Unixar för att köras, så är det ju en stor bonus. datoranvändning skall inte vara lätt. Det skall kännas att man lever när man sätter sig vid sin terminal och kompilerar Openbox på en Ultrasparcmaskin!
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2008/11/08 :  17:11:02  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Så där ja - då var rör bytta och skrivare installerad...

SAAB-läget har jag glömt att kolla.

/Jörgen G

Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2008/11/09 :  17:22:37  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Har varit på mat- och vinmässa. Köpte Demeyere-sauteuse.

/Jörgen G

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/09 :  17:34:06  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Det står två Saabar framför vårat hus, en svart med framhuven framåt och en blå med bakluckan bakåt, men de står inte år samma håll.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2008/11/09 :  17:38:12  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jag har flyttat in stora trattar i vardagsrummet och min flickvän kommer hem om tre timmar. Undra hur det ska gå....

*kanske får sova på soffan i natt...*
Go to Top of Page

ztenlund

8779 Posts

Posted - 2008/11/09 :  17:48:17  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är nästan så jag borde åka över bara för att se reaktionen.

Nu ska jag för övrigt gå och inhandla en pizza för igår blev det ju ingen. Jag vet vilken pizzeria jag inte ska handla den hos i alla fall...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PetterPersson

5803 Posts

Posted - 2008/11/09 :  18:53:51  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply

På skylten stod det öppet till 23 på lördagar

Ja ja ja...bullar, överbliven DIYkorv, mackor med ost och skinka och öl är inte fel det heller...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/09 :  23:00:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Äter ölkorv, grönmögelost och broccoli.
God men lite sen kvällsmat.
Imorgon är det måndag igen. Denna gången känner jag ingen panik över det. Det känns just nu ganska ok.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/09 :  23:36:58  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag har jag bootat Tiny-XP rev 09 med bara 24 MB ram.
Saker att göra när resten av familjen sover.
Det går men det är SEEEEEGT!!! Att starta upp en massa program är lite jobbigt. Firefox krashar när man försöker starta det.
Detta måste väl vara extremt värdelöst vetande!

Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2008/11/10 :  00:46:38  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Jösses, Circlomanens största passion i livet är fortfarande att hata Windows. ;)
Jag har inte varit här på ett år ungefär, men allt är sig likt här. En snabb koll och de flesta användarnamnen känner jag igen.

Jag borde byta användarnamn, nu bor jag i North Carolina. :)

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/11/10 :  07:18:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Offtopic
ett mess till Admin kan ju råda bot på det
Stannar du ett tag den här gången Lars ?

Ontopic
Jag ska snart resa bort i 8 dagar

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/10 :  09:04:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Jösses, Circlomanens största passion i livet är fortfarande att hata Windows. ;)

FEL!
Jag använder windows näst intill dagligen, men gillar inte Mikromjuks affärsmetoder. Vista känns inte lika roligt som XP. Prova att köra Vista med 24 MB ram!?! Men jag föredrar andra gratis och bättre operativsystem när det går. Gillar inte allt meningslöst krångel, virus, trojaner och annat som ingår som en liten bonus i mikromjuks produkter.

Min största passion i livet är nog klättring, men eftersom min kropp inte riktigt vill vara med på noterna så får jag ägna mig åt att hata mikromjuk och Steve Ballmer istället. Det är alltid skönt, positivt och uppbyggande att ha nått att gå runt och hata. Hat är en sån ljuvlig känsla. Mysig på nått vis.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/11/10 :  09:31:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Just upplyst arbetskompisar om vad RIKTIGT kaffe.
EstateCoffe och Aeropress...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/11/10 :  10:23:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Snart lunch, undrar vad jag har beställt för gott idag - rapport kommer senare

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/11/10 :  10:41:18  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Skall påbörja lunchen nu. Det blir Panbiff med lök och potatismos med en stänk brunsås.

Känns som om jag lagat mat sedan i fredags konstant. 3st luncher (4st med idag) 2st 3-rätters och 1st fyra rätters.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2008/11/10 :  23:15:49  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Johan; Jo, jag har en nyvunnen kärlek till ljud nu. Ska se om det håller i sig. :)
Håller på att köpa hus här i Usa, ska bli en hemmabio med dedikerat rum, samt en lite bättre setup i vardagsrummet.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/11 :  04:25:26  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Sista posten på sid 384
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.36 sekunder. Snitz Forums 2000