HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/14 :  08:10:26  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
quote:
Ser bra ut än så länge, målet är alltså 80 kg innan nyår

Har du inte blandat ihop det, ser ut som aktieindex det där. Oftast går det ju upp på lång sikt iallafall. Som med viktkurvor...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/14 :  08:33:26  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Har du hittat glasögonen?
Jag har inte hittat mina så jag är inte bra på tips.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/14 :  08:46:11  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
quote:
tröghetsfaktor som tillkommer

Såvitt jag förstått det hela så minskar kroppars tröghet med minskad massa, både fysiskt och fysikaliskt.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/11/14 :  10:24:58  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Nu ska jag äta frukost

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/11/14 :  10:41:05  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Frukost...

Det är ju dax för lunch..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/14 :  10:52:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har just ätit frukost nummer två.

Skall snart leka lite mer med Opensolaris.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/11/14 :  11:45:42  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Ska gå på On Stage som är på Globen ikväll.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/11/14 :  12:44:02  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Handlade kött och fjälster i Hötorgshallen på lunchen inör årets julkorvtillverkning i morgon.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/11/14 12:44:51
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/14 :  14:55:33  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
När kan jag komma förbi och äta korv?

Tämligen orelaterat, men det skulle inte vara dumt med en balja kaffe...

Förresten är jag sugen på att på att baka en Kentucky Bourbon Cake.
Jag saknar dock både recept och ingredienser... Lite osäker på vilket av de recept som går att hitta som är "rätt" (ur min synvinkel alltså).

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/14 :  16:06:42  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
quote:
Har du hittat glasögonen?
Jag har inte hittat mina så jag är inte bra på tips.

Nej, jag har inte hittat dom ännu:

Signalement:
Glasögon 1 = Stora runda, min fru säger att dom får jag absolut inte ha på mig om det är folk i närheten. Själv skulle hon nog vilja slänga dom (hmmmmm, får nog kolla hennes alibi...)Hittade dom i en sekretär en gång . Fungerar alldeles utmärkt att läsa med.
Glasögon 2 = Mindre, lite rektangulära, mer socialt accepterade av min omgivning. Fick dom av min syster efter hon hade sett att jag förgäves försökte läsa utgivningsåret på CD-skiva.Tror hon köpte dom och en kanelbulle på StatOil.

Dessa är alltså spårlöst försvunna sedan i onsdag.

Kommer nu att inleda ett mer detaljerat, strategi-betonat letande i form av ett skallgångsliknande rörelseschema över huset.

Nu kommer mindre sannolika platser att genomsökas som platser bakom skåp, under sängar, inuti flingpaket osv. Inget kommer att lämnat åt slumpen.

Givetvis kommer en utförlig rapport om detta värdelösa vletande.

Utmaningen i sammanhanget är att man letar okulärt dvs ett par glasögon hade varit lämpliga att ha i processen.

Det är lika paradoxalt som när man skall sätta på kaffe på morgonen för att få i sig kaffe för att kunna få fin-motoriken att fungera såpass att man skall kunna sätta på just kaffe...

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2008/11/14 16:12:17
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/14 :  16:15:19  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Badrumsskåp och liknande är bra förvaringsplatser. Jag känner till vissa nära släktingar som ibland förvarar bl a bilnycklar där varpå vissa väl valda ord yttras när dessa nycklar inte påträffas...

Själv har jag prövat förvaring av nycklar uppepå proppskåpet innanför lägenhetens ytterdörr. Notera att proppskåpet sitter så högt att man inte ser vad som ligger på dess ovansida. Ett antal väl valda ord yttrades innan nycklarna påträffades.

En äldre släkting som inte är i livet längre prövade att förvara den nödvändiga käppen upphängd på fönsterbrädan bakom en gardin i sovrummet. Det var inte heller särskilt lysande kan jag meddela...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/14 :  16:20:26  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
quote:
Själv har jag prövat förvaring av nycklar uppepå proppskåpet innanför lägenhetens ytterdörr. Notera att proppskåpet sitter så hög att man inte ser vad som ligger på dess ovansida.

Det där är en väldigt bra iaktagelse.
Som arbetande installatör/tekniker har jag kommit på att dom flesta verktyg som jag förlägger, förlägger jag på höga platser. Dvs, man står på en trappstege, lägger skruvmejseln intill på det höga skåpet.
När man sedan packar ihop stegen och drar, inte tusan tänker man på att gå upp på stegen och spana.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/14 :  16:59:04  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Kan man få bananflugor i äpplet?
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/14 :  17:11:17  Show Profile Send hal a Private Message  Reply

Har nu hittat dom fula, runda glasögonen !

Dom låg i mellersta facket i bildörren. Hittade dom på väg hem.
Nu kan jag i lugn och ro leta efter dom andra glasögonen för min familjs skull.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/14 :  22:42:13  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Bernt lägger saker i kylskåpet ibland.
(inte bara mat )

Farsan lägger glasögonen i olika byrå/kökslådor.

Jag vet inte var jag lagt mina ännu. Men jag har linser så jag är inte så desperat.

Puck lägger sina på golvet. Risky business!

Katten la sig i fönstret, men han har inga glasögon att förlägga

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/14 :  23:02:17  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Testar lavemang. Funkar verkligen skitbra.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/11/14 :  23:15:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
En av våra katter ligger på elementet bakom soffan.

ztenlund - Bara korven blivit korv ska det väl kunna ordnas. Vill du ha kaffet till korven eller efteråt? Eller kanske som aperetif?

För övrigt anser jag att alla glasögon skulle vara försedda med en IP-adress, ett litet trådlöst nätverkskort och en liten ljudalstrare så att man kan pinga på dem när de är bortkomna.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/11/14 :  23:15:44  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Godnatt!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2008/11/14 :  23:16:41  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Det är mörkt ute.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/14 :  23:57:10  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Testar lavemang. Funkar verkligen skitbra.

Bra till vad?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/15 :  00:04:16  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Mot ogräs
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/11/15 :  00:19:46  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Nu ska jag dricka öl och äta chips

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/11/15 :  00:22:05  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Kanske en off topic fråga, varför får man de fina guldstjärnorna? Noterade just att jag har fyra stycken

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/15 :  00:44:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Fler inlägg=fler stjärnor. Maximala 5 stjärnor är väl vid 200 inlägg (har jag för mig)
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/15 :  00:46:00  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Marina:

Vanligaste stället attt förlägga sin fjärrkontroll är tydligen i kylen. Öppna dörren med ena handen, lägga ifrån sig fjärren och ta det man önskar...
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.22 sekunder. Snitz Forums 2000