HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad lyssnar ni på just nu?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 382

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/08/02 :  17:06:52  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Lyssnar på Rachmaninovs "Symphonic Dances" och tyckte att jag hörde ett skumt oidentifierad och dovt bankande - grannen!

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/08/03 :  13:15:49  Show Profile Send diffen a Private Message  Reply
Black Sabbath "Mob Rules"

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2007/08/03 :  17:37:45  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Ryan Adams - Cold Roses
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/08/03 :  18:20:38  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Johnny Cash - When the man comes around

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/08/03 :  18:33:58  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Nick Cave Murder ballads.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:01:03  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Kammarmusik av Franz Berwald för första gången. Inspelning av The Gaudier Ensemble på en Hypeion dyad-utgåva (CDD22053)

Just nu Grand Septet i B-dur för klarinett, valthorn, fagott, violin, viola, cello och kontrabas.

Detta ger mersmak!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/08/03 19:01:52
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:08:53  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Berwald är bra. Kom över en LP-box med 4 symfonier på DGG, inspelade här i Sverige.
Fint!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:12:19  Show Profile  Reply

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:13:14  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Sitter och lyssnar igenom senaste loppis-fynden.

Just nu: Kinderszenen och Kreisleriana av Robert Schumann med Martha Argerich vid pianot.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:22:43  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Jag hoppade upp ur sängen för att kolla vad Internetradion spelade för fantastisk halvbekant musik. Det var en piano-bara-version av något från Mussorgskys Bilder på en Utställning.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:25:38  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Mussorgsky skrev den för piano. Ravell har orkestrerat den senare.

G´morrn

Edited by - Peter S on 2007/08/03 19:28:33
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/03 :  19:39:36  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Mozarts Klarinett-koncert på "Classics for Pleasure"
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2007/08/04 :  00:38:14  Show Profile Send myskankan a Private Message  Reply
Creedence Clear Water Revival - Rollin on the River

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/08/04 :  12:51:39  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Pet Shop Boys - It's a Sin

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/04 :  16:21:43  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Mahler 3 - Solti - Decca.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/08/04 :  17:18:46  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Ständigt denne Mahler!
Peter: Jag är nog inte mycket för telefon förresten. Skriv gärna ett välformulerat brev om lagrens intri..citeter!

Jag lyssnar för övrigt just nu på:
Black Sabbath - Cornucopia
Deras Vol. 4 är en mysig liten platta tycker jag.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/04 :  17:28:30  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
quote:
Ständigt denne Mahler!

Innan var det Mozart!!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/08/04 :  17:42:28  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Blanda inte in honom i det här nu också!

..vet någon förresten om Dvorak eller nån har komponerat något som påminner extremt mycket om Mussorgskys musik, och framförallt hans "A night on the bald mountain"??

Hörde detta något på Concertzender (radio) häromdan, men min nederländska är lite rostig, så jag fattade inte vem tonsättaren var.

Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/08/04 :  19:30:54  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Bob Dylan "Highway 61 Revisited", Ebay köp, Vinyl original USA press, Kan det bli bättre?

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/08/04 :  20:06:20  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
Efter första skivan av Peps BITAR (samlingsplatta: djäklar vad bra han är bassisten Rolf Alm) är det hittills ikväll salsa med Spanish Harlem Orchestra (inget speciellt, standardsalsa som svänger och är ganska bra inspelad), och så en skiva jag inte lyssnat på på länge -- och numera en klassiker -- Buena Vista Social Club (Ry Cooder har producerat), och den är verkligen bra ... EDIT1: Latinokväll ikväll (och arabisk ...), Estrella Morente nu ... EDIT2: Det blev Steely Dan (Gaucho) ... Sedan Ravels pianomusik med Samson Francois (Miroirs) och Debussys första bok med preludier (Michelangeli) ... Ravels och Debussys pianomusik levde jag med dagligen för ett tiotal år sedan (och det är så lätt att bli omsluten igen ... Man måste bara ha tiden och lugnet ...)

Kul att skriva vilken musik man lyssnar på!

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/08/04 22:57:47
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/08/04 :  23:39:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
MTV, , Rihanna, Umbrella.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/05 :  09:29:54  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
P2: Alltid på en Söndag, tidig musik.
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/08/05 :  22:37:00  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
Lite blandat kompott men ikväll var det särskilt gospel ... Uppvärmning (av anläggningen, alltså) med Steely och därefter Donald Fagen, sedan Bob Dylan. Höjdpunkten var gospel: Swan Silvertones och Dixie Hummingbirds ... (svenskproducerade samlingsplattor av mycket hög kvalitet av (amerikansk) gospel från 30-talet och framåt ...), sedan Pilgrim Travellers och sist de eviga favoriterna, Staple Singers ... Djäklar, gospel är det rena och blues är det syndiga lyder standardfrasen men det som är häftigt är att alltihop är Afrika ...

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/08/05 22:53:48
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/08/05 :  22:51:54  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Har lyssnat på massor med Herbie Hancock idag, i stort sett alla skivor från tidigt 70-tal!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/08/05 :  22:52:27  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
The Boss - Ghost of Tom Joad

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page
Page: of 382  Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.02 sekunder. Snitz Forums 2000