Som sagt, litet är ofta snyggt. Men framför allt så är det lätt möblerat.
Kör nu med HTPC till LCD-tv:n och den gamla "klumpen" som står nedan för är inte så snygg att se på. Och att hitta en snygg möbel att trycka in den i är svårt. Ofta är de alldeles för stora (enligt mig) för att ha under en LCD-tv som häger på väggen.
Därför undrar jag om en liten Barebone dator kan vara något? En med riktigt bra grafik/ljudkort.
Denna Barebone-datorn kommer att kopplas in i nätverket och den gamla datorn får agera server utifrån kontoret.
Vad tror ni om detta? Tips?
Mvh Joakim
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Verkar väl vara en riktig lösning. Enda eventuella problemet är väl att antalet PCI-platser är begränsat. Finns oftast bara 1 PCI och 1 AGP till grafikkortet.
Shuttle och A-Open har Barebone av kubmodell som åtminstonde jag tycker är snygga.
Visst funkar det. Väljer man så låg strömförsörjning som möjligt och lämnar datadiskarna i en server så behöver man ju inte så mycket.
Som nämnts är det ju begränsat med kortplatser även om det var länge sedan det var 1 st PCI och 1 st AGP. AGP har ju bytts ut mot PCI-Express i de nyare modellerna så det är inget problem att hitta ett bra kort (vilket finns för AGP också naturligtvis ett tag till).