HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmö mässan , Teaser och allmän bildtråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/30 :  12:14:21  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Blev ombedd att hålla en blixt i Hifi-Ställets rum. Det visade sig senare vara en viss admin som höll i själva kameran.
Var blir DE bilderna av, Pac

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/30 :  12:18:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Dom blev väl inget bra kanske Att plåta med2-3 slavblixtar kan ge rejält fräcka bilder med coola skuggningar eller andra effekter. Men det är lika stor risk att det blir dåligt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/30 :  13:16:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jodå, Canon funkar som du ser. Johan kör Nikon så han är bara avundsjuk...

Både jag och Zalve kör med EOS10D och det är Zalve som är Baloo.

Tack för hjälpen Unbeliver. Tyvärr har jag fått problem med några av bilderna så mina hifi-ställetbilder och lite annat flyter i cyberrymden. Operatörsfel skulle det kallas på fackspråk och min egen klantighet på ren svenska...

Bland annat åkte mina läckra Jamobilder samma väg... Men, men, jag får hoppas på fler chanser att plåta de där fina högtalarna.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/10/30 :  14:22:35  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Jag hade förmånen att låna hem ett par monoblock precis innan mässan. Jag hade lånat hem det par som Hifi-Stället hade med sig



De lät givetvis annorlunda än BAT steget men inte speciellt mycket bättre.

Edited by - Merkurius on 2005/10/30 14:22:54
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/30 :  18:55:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hos Creative Audio spelades det på deras nya elektronik från Music Hall.



Zalve satte sig i sweetspot alternativt skyfflade skivor så jag fick skildra detta rummet själv...




Zalve's axel, skyffla skivor var det...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/30 :  19:04:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Högtalaren som det spelades på var ur Phonar's Credo-serie.




Wolfgang, vole och JD hade tagit med sig en hel del akustikskivor för att få till ljudet.



Jag snackade lite med Wolfgang om det och han nämnde att de var bra att ha med för att bättra till hotellrummets akustik.
Jag kan inte annat än hålla med. De hade bra ordning på ljudet i rummet.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/30 :  19:27:44  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Arghh, dessa skivspelare överallt... snart måste man ju bara handla sig en.. :-)
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/10/30 :  19:50:13  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Trevlig musik, trevligt ljud och trevlig demonstration var det hos Creative Audio, i alla fall när jag var där. Här hamnade nog några av de dyrare uppställningarna på mässan lite "i skamvrån" i jämförelse, om jag får säga min mening.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/30 :  23:51:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tror jag fick en fin "pik" från JD,,, "Nu har du skrämt ut alla" och då hade jag inte ens kommit till Infected Mushroom och Rammstein,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/30 :  23:56:14  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Vi spelade faktiskt "min" egen Rammstein!! OBS Jens = min!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/31 :  11:22:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jo, det var många som påpekade att du köpt en Rammstein-platta. Jag glömmer aldrig dina kommentarer till "Du hasst" på Stockholmsmässan... Hur kul som helst!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/31 :  14:39:03  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Men Per ! Jag var "röksugen" och tyvärr tillhör man ju den utstötta generationen!! (PS den nya "Rosenrot" kommer oxå)!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/31 :  16:06:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

*ASG* "Röksugen"... jo, jag tackar!!! Är det så det heter nu?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/31 :  17:00:16  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Jadå Per !!

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2005/10/31 :  17:52:55  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
Såg du inte att Wolfgangs fot gick som en slagborr....Snacka om att damma mattan.....

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/31 :  23:06:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Du menar när han "sprang" ut ur rummet i Stockholm?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/11/01 :  07:13:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ett rum som var väldigt välbesökt var HiFiconsults.




Vi försökte komma in i det rummet vid flera tillfällen, men det var så tjockt med besökare att vi inte fick något svängrum och bildvinklar alls... Men så, på Söndagen innan vi skulle åka hem, då fanns det utrymme.




Är det en haj?... Är det ett flygplan?...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/11/01 :  07:14:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Nej, det är Burmesters senaste högtalare, B100








// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/11/01 :  07:26:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


B100'orna drevs av burmesters "lilla" slutsteg power amp 911



Försteget och CD'n var också från Burmester, modellerna 011 och 001



Och lågnivåelektroniken fick sin kraftförsörjning genom en Power conditioner 948




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/01 :  07:36:09  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Burmester är "tysk industridesign" som jag gillar personligen! Hann tyvärr ej lyssna så mycket i detta rum men både Burmester och QRS-högtalarna såg imponerande ut.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/11/01 :  17:54:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det andra systemet som demades var ett System från Bladelius och QRS.




QRS supernova bredvid den mäktiga B100





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2005/11/02 :  00:21:00  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Har inte sett ett enda intryck av QRS Supernova på forumet, spelades det inte på dessa alls?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/02 :  00:38:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jodå.. det gjordes det. Sanoj skötte den delen.

Problemet var att komma in i rummet. Efter 5-6 försök på lördagen, så gav jag upp.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/11/02 :  08:21:42  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
FBK,
Sladd och jag delade på speltiden (jag körde Bladelius/QRS och han Burmester), men det var ofta så mycket folk att det var svårt att komma in i rummet.
Dom kommer att spela i Stockholm också, du får passa på då.

// Jonas




Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2005/11/02 :  10:07:36  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Låter trevligt Sanoj

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000