HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmömässan - Audionord
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:19:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Audionord ställde ut med klassiska Audio Research och i år hade de kopplat upp ett par Wilson Sofia.



Redan i vår upp-packnings tråd så konstaterades det att det var ett par rejäla monoblock som de tagit med sig...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:23:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Monoblocken är ett par Audio Research reference, den nya versionen...




Och det finns så många finesser med dessa att man knappt kan börja räkna upp dem. Jag fick en demo av Ludwig som gjorde att det började snurra i huvudet på mig. Det var nästan så man började fundera på om de kunde spela musik också...

Men det kunde de!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:29:22  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Spelade dom på en CD3 MKII eller den nya Ref CD7 (ser ut att vara CD3 då inga lufthål syns upptill) Fanns det en prislapp på 210T stegen
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:31:19  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Kul att se Linton Kwesi Johnson som demomusik.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:54:34  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
"Hi-end Americana"... läckert!

Noterbart är att elektroniken och högtalarna är något av en perfekt matchning även utseendemässigt!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  17:57:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Prislappar och jag vet du... Jag hittade ingen skylt att plåta så tyvärr kan jag inte stå till tjänst med priser.

Kanske någon annan som kommer ihåg



Elektroniken som användes i övrigt kom också från Audio Research och det stod uppställt i en pagode-rack

Överst är det mycket riktigt en CD3 MKII



Under den stod den nya Reference 3







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:12:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Jag och Zalve slank in i rummet lagom till när mässan stängde på Lördagen och fick en synnerligen trevlig vinylstund. Det tackar vi Ludwig & co. för.

Det vändes vinylplattor i skift och jag och Zalve bara njöt...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:14:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var en fröjd att se Ludvig i sitt topform visandes alla funktioner som fanns på slutsteget. Att från Biasinställningarna till känsligheten på skalan för utlevererad effekt. Slutligen hittades även var man stängde av displayerna




quote:
Jag fick en demo av Ludwig som gjorde att det började snurra i huvudet på mig. Det var nästan så man började fundera på om de kunde spela musik också...


Vi ser det!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:23:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


he, he, he, ja jag hängde inte med alls... Det bara smattrade på med funktioner till höger och vänster...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:24:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Framåt eftermiddag/kvällen så behövdes det inga tjockare kläder i rummer.

Anledningen är ju enkel. 210 W med RÖR...




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:37:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var ganska många som satte sig för en lyssning. Just här spelades det kraftverk har jag för mig, på Vinyl.



Det var värt att vänta en liten stund för att få sweetspot.
Bumlig bas direkt innan för dörren, men det var det i ganska många rum.

Vinyl ja,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  18:58:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Efter lite fjäsk och hejjarop, så fick vi Ludvig att spela mer Vinyl




Det var föresten inte bara Ludvig som fick vända vax.


Gissa om mitt hjärta slog dubbla slag när dessa skivor hamnade under nålen...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/24 :  20:02:09  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Jomän här lät det bra särskilt när det spelades klassiskt på vinyl. Symphonie Fantastique av Berlioz var en upplevelse som heter duga...

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/24 :  20:19:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag ser en eoJEUDare på en av bilderna

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  20:37:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Skivorna var det ja...

Det blandades friskt.
Vivaldis 4 årstider, när vi kom in och senare spelades det... Det lät underbart!!




Depeche Mode och Julsånger på samma dag. Kan det blir bättre ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  20:51:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En kraftig Nottingham spelare stod lite bakom,,, Men det gjorde inget! För den spelade med härlig dynamik!!!



Personligen känner jag att Vinyl är är nåt man skall titta närmare på. Både via kamera och till hemmets vrå.


Pick-upen var en Lyra Titan. Den gjorde sitt jobb!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  22:52:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


"Den gjorde sitt jobb" är lite av ett understatement... Den gjorde betydligt mer än så!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  22:59:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vi kastar oss till andra änden av signalkedjan. Där stod Wilson Audios Sofia...



Sofia är "instegsmodellen" hos Wilson men rackarns vad den kunde spela bas!

Satt man i sweetspot var det både rappt och dynamiskt.

Diskanten är en specialtillverkad sak från focal och mellanregistret ser ut som om det kommer från D.S.T...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/25 :  06:59:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Äh, vi går väl lite närmare?





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/25 :  07:06:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Allt har en baksida, så även denna anläggningen...



"allt som glimmar är...". Hela anläggningen var uppkablad med produkter från Nordost, till och med kablaget från tonarmen till RIAA't kommer från Nordosts ädelkabelsmedjan.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/25 :  07:10:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och krafthanteringen för försteg, CD, RIAA och skivspelare hanteras av en Thor.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  07:39:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För er som ev bommade det, så är det ett Benz Micro Lukaschek-RIAA, som är till vänster om skivspelaren.



Det tog ett tag innan jag hittade det.
Själv letade jag efter en PH5a

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

trippelbogey
Member

159 Posts

Posted - 2005/10/25 :  09:50:30  Show Profile Send trippelbogey a Private Message  Reply
Om jag uppfattade rätt kostade slutstegen 240 papp
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/25 :  10:31:38  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Fina bilder PAC+Zalve, var tyvärr själv inte där så detta är ju jättekul att se.

Edited by - EmilH on 2005/10/25 10:32:15
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/25 :  13:50:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack Emil!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/10/25 :  16:12:55  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
En musikfråga: Jag var inne i rummet rätt sent på söndagen (ca halvfem), när det spelades någon klassisk vinylskiva (med AR och Wilson Sofia) med en härligt raspig cello eller nå't. Det var några hack eller skräp i spåren som knäppte till ordentligt några gånger. Var detta Berliozskivan?

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000