Author |
Topic  |
Bubben
Member

1032 Posts |
Posted - 2005/12/24 : 11:28:16
|
Lite mer utzoomad.

Ett par snabba öppningsbilder...

(Självklart var det lite kratongflikar och frigolit som åkte väck här imellan också.)

Tada!!!

Ett försteg är det också, men även en processor. Rotel RSP-1066. Denna processor har det mesta man behöver, även om den senare RSP-1068 är lite vassare på några punkter.
En processor behöver en fjärr...med miniräknar-layout.

Och under luckan längst ner finns det fler knappar. Konstigt nog sitter ingångsväljaren under denna lucka, så det blir nog en hel del skjutande på den fram och tillbaka.

Fjärren är faktiskt över förväntan. Jag hade läst så mycket negativt om den så jag hade ganska stora föraningar om att få köpa en ny multifjärr, men den fungerar mycket bättre än alla marknadens trendigt, blinkande LCD-touch-modeller med total avsaknad av känsla.
Och slutligen ett par bilder på skönheterna tillsammans:

Gick fort här på slutet...men det är ju jul, så det känns lite elakt att låta alla vänta mer än nödvändigt på paketöppning en dag som denna.
GOD JUL allesammans! |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/12/24 : 11:55:17
|
Grattis till köpet, du lär inte bli ledsen om man säger så  |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2005/12/24 : 12:37:32
|
Trevliga grejer och bilder Och God Jul på dig! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
Bubben
Member

1032 Posts |
Posted - 2005/12/25 : 19:51:52
|
Låter? Steget brummar lite försiktigt annars är de helt tysta. Som det syns på första bilden på 1:a sidan så var den tidigare "anläggningen" inte direkt jämförbar...av någon anlednng har jag ändå kopplat in de små lilleplutthögtalarna för att se om grejorna fungerar, och om man kanske kan lära sig menysystemet i processorn. Lite komiskt att dessa små stackare som tillsammans är hälften så stora som slutsteget faktiskt verkar trivas rikitigt bra med cirka 2x365 Watt extra än vad de är vana vid. Men de är fruktanvärt trögdrivna, man får dra på en hel del för att det ska börja låta.
Men, man hör att det låter en hel del "friskare" än vad det gjorde genom den lilla toppmatade saken. Det bådar gott...men jag får utvärdera mer när jag får tag i ett par riktiga högtalare. Än så länge är jag mycket nöjd eftersom jag trodde inte att det skulle vara lyssningsbart genom de här små burkarna trots att det är potenta grejor bakom. |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 09:08:47
|
Låter det kallt som många säger? |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 18:55:23
|
Jag för min del tilltalas inte alls av alla dessa bildreportage där man skall se bilder på kartongen innan man får se vad det egentligen är som tråden handlar om.
Det här är ju bättre tycker jag eftersom man ganska fort får reda på vad det är och slipper att läsa ett stort antal sidor för att gissa sig fram till vad tråden handlar om. Trevligt att se att tomten varit snäll mot dig i år. Mvh Kristofer  |
 |
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 21:35:53
|
Alla kartongbilder handlar om att bygga upp en spänning som skall utmynna i ett klimax!
Den teorin stämmer ju till 100% i denna tråd. Bubben skulle kunna bli värsta Bollywoodproducenten... Käkade nästan upp naglarna ju...
|
 |
|
Bubben
Member

1032 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 23:55:55
|
Vad jag kan säga än så länge så låter det absolut inte kallt. Och då har jag ändå ett ganska kalt rum. Har fått lite mer paket nu...tomten hade tydligen glömt kvar lite i verkstaden som jag fick hämta själv. Inte var det monterat heller..det liknar själva fan det här. Var är världen på väg när man får montera sina julklappar själv? Jävla IKEA-samälle! |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 00:05:31
|
Jag jag vet var du har varit idag Det börjar på T för det var väll du som körde, då Mr.S inte har körkort om jag minns rätt |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
Edited by - FBK on 2005/12/30 00:06:25 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 00:06:39
|
hemliga ligan här
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
ulfsan
Member

921 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 00:23:24
|
Jo, jag har redan hört en del av herrarna P, C och K...! (Tänka sig - åka till Holjeån i detta djäkla vädret!!!) |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
Edited by - ulfsan on 2005/12/30 00:29:59 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 00:33:50
|
Jo... Men dom var hos mig dom.. FBK talar ju om bubben o nån som tydligen varit ute på äventyr .. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
ulfsan
Member

921 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 00:39:22
|
Undrar om inte Bubben dyker upp i en tråd av herr C snart...
Edit: Ursäkta Bubben, men det visade sig att ovanstående rykte gällde Bubbel..
  / Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
Edited by - ulfsan on 2005/12/30 16:23:08 |
 |
|
Topic  |
|