HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CES 2006; Swedish statement
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2006/01/10 :  11:15:57  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Hur många miljoner kostar högtalarna?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/10 :  12:13:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
250000 USD, enligt Statmentsiten,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2006/01/11 :  13:47:43  Show Profile Send Rob a Private Message  Reply
Då var man hemma ifrån Las Vegas då... Kroppen skriker efter sömn... Fattar inte hur man skall palla med denna dagen...

Systemet funkade ofattbart bra i det relativt lilla rummet. Vi får hoppas att Leif annordnar en demo i gbg när möjlighet ges så att ni andra fårmöjligheten att uppleva systemet...


Nu är det dags för soffan en timma...

Pelle
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/11 :  14:08:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Soffa??? Fixa lite Riktigt kaffe och ta dig en promenad!

I Kvm, hur stort var rummet då ?


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/01/11 :  15:05:46  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Du vet väl att de mäter i kvadratfot och inte kvadratmeter där borta Zalve

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2006/01/11 :  16:00:05  Show Profile Send Rob a Private Message  Reply
Då var man tillbaka ifrån soffan... Om än tröttar nu än tidigare, om det nu är möjligt... Är trött så det gör ont...

Två koppar kaffe i kroppen i alla fall... Regnar och blåser rejält i byn så promenadskorna får nog stå idag...

En uppskattning... 25-30 kvm... Rummet var vinklat....

Det var kul att vara "door-man" i detta rum...

Pelle
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/11 :  19:52:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Pelle kan man säga att du var dörrslusk/bouncer..?

Jag nog är man trött alltid efter den flygningen. Jag gick upp 0230("Las Vegas"-tid)...

Nu sitter jag hemma på min egen dator så det är väl dags att börja ösa ut några fler av mina totalt 589 bilder...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/01/11 :  20:35:47  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Tur du kom ihåg att Paca med dig kameran

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2006/01/12 :  21:41:03  Show Profile Send aolite a Private Message  Reply
Trevligt system! Minst sagt.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/12 :  22:45:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det är ju typiskt En kabel i min dator Packade ihop igår så halva dagen har gått åt till att reparera datorn. Men nu är en ny och fin IDE kabel installerad så nu skall strulet vara över.


Tack för alla glada "heja"-rop och positiva omdömmen, de värmer gott.




Nordic Concept hade gjort en specialvariant på sin artist för Swedish statement projektet.




Klotsarna som Artisten står på är mycket tyngre än skivspelaren och mellan dem fanns någon typ av gummi. Jag vet för jag var framme och petade och lyfte i dem när anläggningen plockades ner...

Artisten har normalt ingen fjädring, men med detta tillägget så får man en viss vibrationsupptagning i basen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/12 :  22:49:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ok, då har vi en vinylspelare och en bra ingång och volymkontroll i Gondulen. Men det saknas något...



Det hade smugits in en icke Swedish men dock statement produkt för att hantera RIAA-korrigeringen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/12 :  23:26:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Racken som allt stod på var en synnerligen bastant sak som vägde mycket!



Hyllorna i racken var laminerade skivor med gummi, rostfri plåt och något svart plastliknande metarial.



Benen var gjorda i rostfritt.
Racken gav ett verkligt stabilt intryck och hade många fräcka detaljer.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/12 :  23:59:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Pac

För dom kr det racket kostar så skall det fasiken vara fjärrstyrt så det byter skivor åt en också

Då har det fineeser kan man säga..

Humor med lite ironi så det nu inte missas här

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2006/01/13 :  10:29:25  Show Profile Send Joav a Private Message  Reply
Super kul repotage! Nu behöver jag inte köpa nån tidning för att läsa hur det var på mässan
Men hur lät hela uppställningen

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2006/01/13 :  11:36:41  Show Profile Send Rob a Private Message  Reply
Sagolikt, men då talar jag i egen sak...

Kan lika gärna kasta ut mina Duke:ar nu då de låter instängda och dynamiklösa... Upplösningen var skrämmande... Kontrollen och dynamiken makalös.. Vad du än spelade med kraftig och plötslig dynamik så spelade systemet det med en fantastisk stabilitet och självklarhet... Inget blev förstorat utan allt förmedlades klippfast med bibehållen kontroll, storlek och placering...

Måste upplevas för att kunna förstås..

Pelle
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/13 :  12:32:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Så var det då ljudet...

Pelle, du behöver inte vara så försiktig. Denna anläggningen var helt klart uppe och slogs bland de bästa. Den var i toppklass. Som jag nämnt tidigare så hörde jag snack om den i bland annat pressrummet. På Lördags eftermiddagen var det till och med en reporter som satt och orerade om hur bra det var och att jag absolut inte fick missa att gå dit.



Så, det spelade ohyggligt bra med en detaljeringsgrad i hela registret som inte var sämre än i något annat rum på mässan. Det var en lättflytande och luftig ljudbild med ett djup som var precis så djupt som källmaterialet. Basen var torr och mycket rapp trots det lilla rummet. Jag undrar jag hur mycket de akustikförbättrande plattorna gjorde åt rummets akustik för akustiken i det lilla konstigt utformade rummet funkade väldigt bra.

Just att anläggningen spelar allt som man föder den med är en egenskap som jag känner är viktig. Jag hörde väldigt skiftande musik spelas i det rummet och inte på en enda musiktyp stapplade det eller lät mindre musikaliskt. Tyvärr hade jag inte infected Mushrooms med mig. Det hade verkligen varit roligt att höra hur "Dancing with Kadaffi" hade funkat på den anläggningen.

Så i mina öron är "Swedish Statement" en succé! Det är bara att önska företagen lycka till.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/16 :  21:47:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hehehe, ryktet börjar snurra om att det var fler än jag som tykte om detta rummet.

Jag fick ett kryptiskt mail om att Positive Feedback Online kommer att ge ett av sina Audio Oasis diplom till Swedish statement.

Vi får hålla ögonen öppna och se hur det går.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/01/17 :  17:59:58  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply


Here it is.

Grattis

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/17 :  19:28:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack Peder!

Ja, det är bara till att grattulera!

Här är länken till PFO Oasis Awards: http://www.positive-feedback.com/Issue23/ces06dr.htm

Jag stötte på gänget bakom PFO, ett glatt och vänligt gäng. Helt klart HiFiForum-stämning över dem!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/01/18 :  05:51:53  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Himla kul att vi fick denna utmärkelse och ytterligare en som ni kan se i länken som PAC lagt in.

Tackar så mycket för gratulationerna.

Jag sitter här i Miami Beach och svettas i den fruktansvärda värmen 24 grader plus klockan 12 på natten och firar detta med lite gott vin på en uteservering.
Det ska bli gott att återvända hem till svalkan om några dagar

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/01/18 :  06:48:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Ett extra GRATTIS till Jorma och hans kablar. Han har ju fått 2 st Audio Oasis diplom i år !!!!!! (framgår av PAC.s länk)

Edit. Skickar samma GRATTIS till Mårten Design som också fick två diplom i år.


www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2006/01/18 06:50:26
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2006/01/18 :  11:36:22  Show Profile Send Rob a Private Message  Reply
Smaka på dessa kommentarer ifrån Audio Federations blog....

http://www.audiofederation.com/blog/

Pelle
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/01/18 :  12:16:40  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Det kanske kan ses som lite smolk i bägaren att Audio Federation säljer Martens högtalare
Men bra lät det säkert för det.

// Jonas


.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2006/01/18 :  19:11:13  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message  Reply
Kommer detta system att köras på nästa Arkenmässa?

Behöver kanske ta med en haklapp
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2006/01/25 :  23:49:22  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Såg precis att Stereo Times listade de 10 bästa rummen, bland vilka Swedish Statement var med.

Se länk http://www.stereotimes.com/


mvh, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000