HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hmm vad kan detta vara...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/17 :  18:08:32  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Skoja bara såklart.

Först och främst vill jag bara säga att anledningen till denna beställning var att jag har varit nyfiken länge på att köpa från kina men inte riktigt vågat. Just därför tog jag och gjorde en liten beställning för att se hur det gick till och för att se vilka kostnader som tillkom. Framöver väntas import av ett par lite dyrare högtalare och då kan det vara bra att veta vilka kostnader som tillkommer samt från vilket ställe man ska beställa ifrån.

Nog om detta håll till godo!


Idag sitter jag på ett Vincent D-150 rörhybridsteg som jag är nöjd med, men det är alltid kul att prova nåt nytt, för många slutsteg kan man ju aldrig ha.


Därför beställdes ett Shengya slutsteg, väger 13kg och kan enligt uppgift leverera 125 watt per kanal i 8 ohm.


Att det sen har samma fina champagne färg som övriga prylar är ju aldrig fel
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/17 :  18:12:51  Show Profile  Reply
158$ är ju ett helt okej pris, man kanske skulle pröva en själv.
Hoppas det kommer lite pics på baksidan!

edit: Stavfel...

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2006/01/17 18:13:18
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/17 :  18:14:56  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Stiligt

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/17 :  18:20:27  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Det känns faktiskt riktigt välbyggt, har stått igång ett par timmar och jag kan säga att jag gillar ljudet. Känns som att det låter lite snällare än mitt vincent steg, lite mer bas också och det gör inget mina Dali lådor är lite slanka.

Kan nog inte annat än att rekomendera detta steg för pengarna verkar det vara en killer.
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/17 :  18:25:02  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Lite xindak kablage kom oxå med 59US för biwirekablar ser väldigt rejäla och välgjorda ut



En liten översiktsbild..


Min slutsats är att det absolut inte är sista gången jag beställer kina HIFI man verkar få ruskigt mycke ljud för pengarna.

Go to Top of Page

MrVan
Member

66 Posts

Posted - 2006/01/18 :  22:26:00  Show Profile  Visit MrVan's Homepage Send MrVan a Private Message  Reply
Hur mycket blev det totalt för slutsteg & frakt/tull/moms eller vad som tilkommer??

Mvh: MrVan

Finns bara en sak som är omöjlig. Välta en boll....
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/18 :  22:41:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Emil

Vart bor du ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/19 :  01:17:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


emil är malmöit Johan. En skåning till som du ser...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/19 :  01:59:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ahhaa

Det visste jag inte , då bjuder jag in mig själv med kameran

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/19 :  09:02:53  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Jag bor i Arlöv alldeles precis utanför malmö, min dörr står alltid öppen för forummedlemmar...såklart

Lite mer input på steget.
Lät hela anläggningen stå igång en natt samt när jag var på jobb under gårdagen, lät båda slutstegen vara igång så att jag kunde göra ett ärligt AB test. Jämfört med vincent steget har shengyan något mer botten, mellanregistrat är något mer framskjutet på shengyan men det är hårfint. Har haft lite problem innan med en lite för markant diskant, det är som bortblåst med shengyan. Jag kommer att behålla shengyan och förmodligen ställa undan Vincent steget så länge.
Har nya högtalare på ingående så det kan vara kul att ha båda stegen att jämföra med.

Det finns såklart nackdelar oxå med shengyan, bottenplåten känns lite tunn inget som man bryr sig om egentligen men ändå. Det saknas nätbrunn men det är också ganska enkelt att fixa till.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/19 :  10:57:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
he he he

Jag jobbar i Arlöv

Jo jag tänkte att ett besök med kameran kanske kunde vara nått ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/19 :  14:17:18  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Absolut det kunde vara kul, vi har ju träffats innan jag köpte din Behringer ultracurve

Vi kanske till och med kan öppna shengyan och ta några inside bilder,
kan ju vara intressant för andra medlemmar.

Du får dock ha överseende med att min anläggning är under "utformning" håller just nu på med att åtgärda akustikproblem så lite input och förslag gällande detta tas emot väldigt tacksamt

Du kan nå mig på 0733-630250.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/19 :  14:39:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag slår en pling i helgen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke N
Starting Member

3 Posts

Posted - 2006/01/21 :  12:47:31  Show Profile Send Micke N a Private Message  Reply
Ser bra ut Emil.
Väntar med spänning på hur det ser ut på insidan. Kanske att man till och med får lyssna en dag?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/21 :  13:02:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Damma ordentligt bara.och putsa fingeravtryck. Johans jäkla kamera avslöjar slarv direkt.. bara ett tips..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/01/21 :  13:41:14  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
ojdå, o damma som e så tradigt

micke N: du är välkommen vilken dag du vill
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000