HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 frågor från en nybörjare och nybliven medlem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/24 :  18:04:14  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message  Reply
Sitter och räknar på ett par baslådor jag tänkt mecka ihop. Vad jag funderar är detta med grupplöptid. Är det någon som kortfattat skulle kunna förklara detta. ELemnten i fråga är fyra stycken Seas p25rex som skall monteras i två slutna lådor. De skall dessutom drivas och delas aktivt genom en behringer dcx2496...

Jag fortsätter med en till fråga när jag ändå är här...

Jag har funderingar kring Isobarik. Generellt verkar principen ha dåligt rykte, och den enda fördelen vara att man halverar lådvolymen, men utrymmet mellan elementen då? Är inte fördelen att elementet som spelar ut i lyssningsrummet får spela med konstant tryck på baksidan av konen. Eftersom de elementen i detta fall även kommer att drivas aktivt så minskar väl problemen med impedans som tydligen uppstår när man monterar elementen i serie.

Hoppas att kunna få lite hjälp med detta då jag inte lyckas läsa mig till lösningen.

Kul att äntligen ha blivit medlem, har funderat på det länge då det verkar finnas massor med kunniga och duktiga människor här som mer än gärna delar med sig av sina kunskaper.


Edited by - McFlippaFlaster on 2006/01/24 18:06:45

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/24 :  18:11:14  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message  Reply
Jajjemen, upptäckte det precis när jag postat.... Ursäkta... försöker ta bort det men lyckas inte, vet inte vad jag gör för fel? kan nån admin ta bort det så postar jag det i DIY-forumet istället?

Edited by - McFlippaFlaster on 2006/01/24 18:17:54
Go to Top of Page

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/24 :  18:21:17  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message  Reply
tacken tacken!

nybörjaren skäms...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000