HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 deka_eriks anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2006/01/29 :  15:27:55  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Hej, jag är nybliven medlem här så jag tänkte lägga upp lite bilder på min anläggning.

Här är mitt hemmabio-rum i källaren




Här synns front systemet som består av 2st hemmabyggda golvare med peerless / morel bestyckning samt en trött hitachi låda som center. Den skall bytas mot en liggande variant av fronthögtalarna




Här synns mitt soffbord en 12" upplaga av "The wicked one" man kan även skymta elektroniken i hörnet vid soffan.



Bild på lite elektronik. HTPC, Yamaha RX-V1500 & NAD 2600 samt en infocus 4805 utanför bild. Baksystem lånade Carlsson kopior bygga av en kompis pappa på den tiden då det begav sig...står där tillsvidare


Närbild på en av frontarna



Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/01/31 :  21:10:35  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Snygga byggen, kanske lite mer info om dem? Hur djupt spelar wicked one?

/J
Go to Top of Page

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2006/01/31 :  22:34:26  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Jag har inte tillgång till någon mätutrustning men min uppfattning är att Wicked one basen spelar ganska djupt dock saknas den allra allra lägsta basen men från uppskattningsvis 30hz upp till delningsfrekvensen 80hz leverar den en förvånansvärt tajt basåtergivning. Det verkar inte heller finnas en övre gräns för hur högt den kan spela (nåja den spelar högt i alla fall).

Det skall betonas att detta är ett riktigt budget-bygge byggt på 22mm spån bestyckad med 2st Gamma LA-1231 som jag hade liggandes. Bänkskivan är från ett gammalt skrivbord. Den fyller sitt syfte och lådan blev betydligt stummare och midre vibrationsbenägen än jag väntat mig (chipsskålar och annat filmgott står still)


Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000