HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ASO träffas hos Klubbmästaren...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  12:43:52  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jaha mina vänner då var det dags igen för en ASO-träff, denna gång hemma hos vår klubbmästare Geldis...

I vanlig ordning så bjöds det på ett digert utbud av såväl musikaliska som ät och drickbara kulinariska höjdpunkter...

Vill givetvis börja med att tacka Geldis för en ytterst lyckad tillställning - tack

Men vad är det som praktiskt taget fått Engelholm i trance


Fortsättning följer...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  12:59:26  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Vi fortsätter väl...

Pär är fortfarande i trance, Fonz däremot är mer vaken, eller


Klubbmästaren själv, här tillsammans med Krang...


Snart blir det bilder på utrustningen som fick Pär att sitta stilla...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:04:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Men vad är det som praktiskt taget fått Engelholm i trance
Verkar vara en begynnande gäspning. På intet sätt stereons fel! Lovar!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:12:52  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Va?
Engelholm nyrakad och uppklädd!
Då måste det vara finreportage på gång!

Kör hårt, grabbar!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:26:22  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
quote:
Verkar vara en begynnande gäspning. På intet sätt stereons fel! Lovar!


Trance eller gäspning spelar mindre roll - stilla satt du i alla fall

Kan det berott på detta:


Och detta:


Måste ju även lägga in en bild på Fripps (så alla deltagare finns med på bild




En till! Fonz bakom skivfodralet, Geldis dukar, Fripps i soffan och så Pär i trance gäspande


Fortsättning följer...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:41:49  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Geldis har haft en lång krokigt hifibana och har varit inne på både stativare och röruppsättningar innan han i mitt tycke träffat osannolikt rätt - detta är enn anläggning som gör det mesta rätt...

Det kan utan problem spelas både finhifi och skitig blues/hårdrock mm. Anläggningen funkar lika bra på all sorts musik, musiken presenteras som den är inspelad men det blir aldrig olyssningsbart - detta är ett stort plus enligt mig

Tycker även att anläggningen är visuellt väldigt trevlig - Pianolackade högtalare och svart elektronik funkar mycket bra i vårt försilvrade samhälle

Till detta skall även sägas att rummet verkar funka alldelles utmärkt till hifi - många av de problem jag själv har med akustiken, finns inte alls här...

Högtalarna är de topptestade Energy (Geldis får gärna fylla i med rätt beteckning av prylarna):


Notera Brystontavlan på väggen


Försteg och slutsteg är av märket Bryston:






Notera Brystonmuggen som fått en hedersplats bredvis den externa strömförsörjningen


Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2006/03/13 13:51:03
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:46:24  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Energy Veritas 2.4i tror jag dom heter.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:49:25  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Det stämmer nog ja - ved heter Brystonelektroniken? Skivspelaren?

Alla kan väl dessutom se att det står en Meridianspelare högst upp - men modellbeteckningen har fallit bort även där

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  13:51:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Bryston 4B-SST.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/03/13 :  14:02:24  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Bryston: slutsteg 4BSST 2x330 Watt, försteg Bryston B25 med "näst" senaste nätdelen. Brystons senaste försteg heter numera B26 och det har en annan nätdel som även går att använda till B25. B25 och B26 är enligt uppgift identiska på insidan.
Rätt på beteckning på högtalarna är alltså 2.4i och Meridianen är en 506.24 som precis har fått en ny husse.
Lång och krokig väg? Nää, det vet väl du Jocke, att det är vägen till HiFi-nirvana som är huvudsaken?
mvh

geldis
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  14:06:54  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Geldis!

Du har ju så rätt, visst är det tråkigt nu när man nästan nått målet

Du måste berätta lite om den ytterst välljudande skivspelaren också..

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/13 :  15:42:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Vilken svart anläggning fotograferandets svåraste fototillfälle???

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  15:48:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Vilken svart anläggning fotograferandets svåraste fototillfälle???
Jag har förklarat för Geldis att han måste ha in lite "färg" i sin anläggning...

Lagom till denna ASO-träff hade vi sambeställt cdskivor (och en vinyl) från USA! Nästan 5 kg skivor kom med posten för nån vecka sen och i lördags var det utdelning!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/03/13 :  16:16:42  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jo svart är bara förnamnet

Jag har tyvärr inga closeups men kanske kan någon annan hjälpa till på den punkten, det var ju ett par stycken till som plåtade...

Lite senare på kvällen, (efter en Melodifestivals-paus, Geldis mkt förstående fru ville se detta spektakel...), så kopplades ett par små stativare för betydligt mindre pengar in - nämligen ett par Krix...

Eftersom vi som inte ville se melodifestivalen behövde ha något annat att göra under tiden, så kom Whiskeyflaskan fram - och i takt med att Whiskeyn kom i kroppen så glömdes kameran fullständigt bort, däför finns det inga bilder på den uppsättningen

Jag kan dock berätta att dessa småttingar lät väldigt bra också, lite mer kräsna på källmaterial och lät givetvis lite tunnare i botten - men jösses vad dessa kunde spela musik... kanon kul

Jag har ett par bilder till på orginalsättningen..






Slutligen en bild på Geldis hörlursförstärkare - denna driver normalt ett par HD 600


Vill samtidigt passa på att tacka Pär för kanonjobbet du lagt ner på skivbeställning från USA.. Många trevliga SACD blev det

Hoppas som sagt att ni andra kan fylla på med lite info och bilder - jag personligen sticker ut på sjön nu för en veckas jobb - ha det gott

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2006/03/13 16:50:54
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7363 Posts

Posted - 2006/03/13 :  16:43:14  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bilder hemifrån Geldis

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/03/13 :  18:15:53  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Får tacka för alla positiva omdömmen....fortsätt så

Det är skojigt att ha en träff och alltid lika roligt att träffa medlemarna i ASO igen. Krang var ju dessutom hemma hos mig för första gången.

Man planerar vilka låtar som skall spelas och funderar på hur ASO gänget kommer att reagera på musiken och ljudet. Vi försöker att vara snälla men inte menlösa om det skall lämnas omdömmen. Musiken skall kanske "framhäva" anläggningen men musiken måste ju även vara intressant rent musikaliskt.
Olika musiksmaker finns ju åxå och ibland kan en låt inte ta slut snabbt nog medan andra vill höra mer, men sånt är livet.
Jag lyssnar mycket på sjönsjungande damer, jazz och Blues.

Skivspelaren är en Well Tempered Record Player, WTRP som den ofta kallas. Det är Well Tempered:s budgetmodell. Lite lättare plint och enklare tonarm än Classic och Reference. RIAA är Dynavector p-75 och en Grado pickup. Detta fungerar bra tillsammans.

mvh

geldis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/13 :  18:31:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Svart är svårt men så illa pinkat var det inte
Men jag saknar nått som ASO alltid har med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2006/03/13 :  19:46:54  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
quote:
Men jag saknar nått som ASO alltid har med

kan det vara.....



Jag som brukar leka lite med loggan befannmig tyvärr i horisontalläge med disko i huvudet,migrän kallas det visst.
Kunde alltså icke deltaga i denna träff vilket jag beklagar och dom andra...tja...hrmmm...nog om detta.
Trevligt verkade det i.a.f.vara trots min frånvaro

Edited by - Gus on 2006/03/13 20:31:34
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/13 :  19:56:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nja.....

Var är matbilderna

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2006/03/13 :  20:02:40  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
quote:
Nja.....
Var är matbilderna

Dom fick nog inget.....
Misstänkte att det inte var loggan men nu är den med i alla fall

Go to Top of Page

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2006/03/13 :  21:38:06  Show Profile Send Nixda1 a Private Message  Reply
Tänk på mig när du kommer tröttna på dessa veritas. Är mkt sugen på att köpa ett par såna. De låter helt makalöst.

Mkt läckert system du fått till. Hemtrevligt
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2006/03/13 :  22:38:43  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply

quote:
Tänk på mig när du kommer tröttna på dessa veritas. Är mkt sugen på att köpa ett par såna. De låter helt makalöst.



Håller med dig naturligtvis och du har första tjing Nixda1

Krya på dig Gus, det blir fler tillfällen. Saknade faktiskt loggan på alla möjliga och omöjliga ställen i rummet.

Matbilder?
Vad är matbilderna?

mvh

geldis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/13 :  23:08:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag börjar bli lite orolig nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/15 :  09:54:04  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Njaa...Maten var god...Men hos Geldis finns nått som är ännu mer smaskigt! Orkar ni hålla ut tills ikväll?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/15 :  11:19:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Bättre än mat ?


Klart vi väntar EA

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2006/03/15 :  12:16:28  Show Profile Send fripps a Private Message  Reply
Hej på er

Tack för en trevlig träff, det är alltid lika trevligt att träffa ASO gruppen. Det bästa med denna träffen var nog alla uptempo låtar.

Fredrik

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000