HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 RIAA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/13 :  14:59:27  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Håller på att testköra två nya Riaa som kommer upp i vårt "sortiment"
jag får nöjet att pressentera Aqvox, som först ut på "plan";








Det är ju många som varit nyfikna på den, priset ligger på 6.995:- men kommer tyvärr att bli dyrare under året

Att läsa om prestanda m.m. http://www.aqvox.de/phono.html

Riaa´t fins på lager!


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/03/13 15:07:56

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  16:08:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jäklar vad mångsidig! Bra med alla inställningsmöjligheter!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/13 :  17:59:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
EA; helt otroligt ... o kör du ballat in så ställer den in sig själv oberoende av Puppa!!!!

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/13 :  18:39:19  Show Profile Send Snoop a Private Message
Den är snygg tycker jag.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/13 :  19:20:57  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
För vad det nu kan vara värt så har Tyska Audio testat detta RIAA med väldigt bra resultat. Dom gillar ju att poängbedöma apparater och gav detta 110 punkter vilket är en bit upp i deras referensklass. Med tanke på priset förefaller det vara ett makalöst klipp.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/13 :  19:54:14  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Den ÄR faktiskt ett klipp för det priset Stefan !! Men tyvärr kan dom inte hålla det utan den kommer att bli dyrare detta år!!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/13 :  20:17:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Men det är ett låånååååågt år kvar

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/13 :  21:47:27  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Creative Audio: Du har PM...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/14 :  20:20:07  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag har ett sådant. Vill ni komma och lyssna/känna på det, så är det bara att höra av sig. Jag bor i HBG.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/14 :  20:37:31  Show Profile Send Manga X a Private Message
Detta verkar finfint!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/03/16 :  11:09:38  Show Profile Send CC a Private Message
Just vad jag väntat på! Ballat ut!
Men skit, nu MÅSTE jag råna banken igen!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/27 :  00:25:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Kollade precis och Aqvox har fått 110 poäng i "Referenzklasse" av tyska tidningen Audio. Fler tidningar prisar detta steg Jag sover med mitt under huvudkudden

Här är längen till testen (PDF)
http://www.aqvox.de/download/AUDIO-0306-Phono2Ci-test-4seiten.pdf

Tyvärr bara på tyska så ni får be någon tysk polare översätta Såg att "Akkelis" skrivit om detta redan... men va tusan... ett bra riaa-steg kan man berätta om många gånger, eller hur

Edited by - Håkan64 on 2006/03/27 00:34:45
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2006/03/27 :  10:22:39  Show Profile Send gcs a Private Message
Hur funkar Aqvox ihop med en lågohmig(2ohm) Ortofon?
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/27 :  11:42:40  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Super !!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/27 :  17:19:49  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Aqvox rekommenderar att man bara använder adaptern mellan rca-xlr som test? Sen får man göra en egen kabel - jaha vilken kabel ska man då ha? Den får väl speciallödas? Ja tekniker är inte jag, men jag kan steka goda biffar

Edited by - Håkan64 on 2006/03/27 17:20:27
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/27 :  21:54:47  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Håkan; fortsätt du att köra med adaptern inga problem.

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/27 :  22:59:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Ok tänkte väl att det skulle funka TACK!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/28 :  00:35:13  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
kör du ballat in så ställer den in sig själv oberoende av Puppa!!!!


talar du om sex eller riasteg wolfgang? Alla "puppor "ställer in sig" så "ballade" grejen kommer dit ju..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/28 :  00:40:59  Show Profile Send Snoop a Private Message
HaHaHaHa

det var riktigt bra Tobbe

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/28 :  07:30:52  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Jaja en del kan ju få "till" det Tobbe! Visserliggen är riaa´t sexigt .... men??

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/30 :  00:11:37  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Någon härifrån som kan uttala sig om RIAAt ljudmässigt? Den verkar ju synnerligen funktionell. Lite bred för att vara ett riaa, men ska man ha den i ett rack spelar det ju mindre roll, den tar ju en hylla ändå.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/30 :  00:33:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Calle, Håkan64 har ju skrivit att han har ett sånt. Dessutom boende i sydlandet.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/30 :  09:29:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag har köpt ett Aqvox riaa.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/30 :  09:45:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Någon härifrån som kan uttala sig om RIAAt ljudmässigt?


Dom gånger jag har snackat med Håkan så har han varit lyrisk över den

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/30 :  10:08:17  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jo den låter sanslöst när man kör på XLR-ingångarna. Dock har jag haft ett brumm som jag trodde var jordproblem. Drog om kablaget sedan jag flyttat min skivspelare längre i från närmsta högtalare. Sen när jag kopplade in allt igen och råkade ta i adaptrarna (rca-xlr) så brummade det jäklar i det.

Testade då att köra via rca i stället och då var det knäpptyst?!? Jag vet inte om det är adaptrarna som suger eller något annat?

/Håkan
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/30 :  22:56:59  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

hmm, intressant Håkan.
Det ser onekligen ut som om RCA-ingångarna sitter där endast "i nödfall". Fast det kan vara bilden som är missvisande.

Använder du jordskruven?
Använder du balanserade signalkablar både in och ut?

Jordskruven sitter ovanligt långt ifrån terminalerna, speciellt om man (mot bättre vetande verkar det) skulle köra oballat.

Input från Engelholm som också har den tas tacksamt emot.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000