HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Wilson Benesch Circle
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/01 :  18:01:57  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply


Ursäkta dålig bildkvalitet..

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/02 17:40:40

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/04/01 :  18:03:34  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message  Reply
Åh, jag såg det först!

Stereo Audio
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/04/01 :  18:04:17  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Vinyl!?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/01 :  18:50:09  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Vinyl!?


Alldeles rätt! Vinyl! Den här skivspelaren har lite annorlunda lösningar jämfört med många andra märken:)


Kablage har väldigt trevliga neutrik-kontakter.


Nu borde det vara lätt att gissa.



Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/02 10:07:17
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/02 :  10:08:41  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
ingen som vet?


Power switch


Kanske detta hjälper?

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/02 17:06:09
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/04/02 :  17:19:47  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Wilson Benesch ... en Full Circle kanske, med a.c.t tonarm?

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know

Edited by - mikethebike on 2006/04/02 17:20:16
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/02 :  17:40:07  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Wilson Benesch ... en Full Circle kanske, med a.c.t tonarm?

Rätt igen:)


Benesch Circle är byggt av kombination av MDF, kolfiber och Glas.

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/02 17:41:52
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/04/02 :  17:52:18  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Jag har ingen vinylspelare, men om jag fick välja så hade det blivit Wilson Benesch.
Grattis till köpet, Harri!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/04/02 :  19:26:02  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Vill se mer bilder!!!!!!!

Har aldrig hört Wilson Benesch, men kan tänka mig att det är ett ljud som passar mig då även de har fastnat för Audionet ;-)

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/02 :  23:07:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Får jag köpa din spelare när du bytar Micke ?


Harri , kör på vi vill se mer !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/02 :  23:09:06  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Tack för alla kommentarer! UnBeliever - vi har samma smak i många saker


Här ser man konstuktionen som består av tre nivåer.

I den nedraste (MDF)delen ligger motor. Den andra nivån (också MDF) är isolerad från motordel med gummifötter.

Själva armdelen är isolerad(?) med kolfiber. Översta delen är glas.

Hur som helst, vad gör full Circle intressant är utan fråga Arm 0,5 som är helt unik jämfört med andra skivspelare

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/02 23:11:50
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/04/03 :  01:19:25  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Det var mig en otroligt vacker skapelse. Har inte hört deras vinylspelare men väl högtalare och de var riktigt riktigt bra.
Tillverkar de armen "in house"?

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/03 :  08:14:44  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Har inte hört deras vinylspelare men väl högtalare och de var riktigt riktigt bra. Tillverkar de armen "in house"?

Javist, Benesch är en expert med kolfiber - dem gör allting själv (bortsett puppan som är en moddad Benz). Att du har inte hört WB skivspelare är inte förvånanade eftersom det fínn bara ca. tusen Circles i världen..

Sista bilder:






Benesch ply puppa (moddad Benz Glider)


Helhet, med Ringmat anniversary..


Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2006/04/03 17:44:14
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2006/04/04 :  00:03:14  Show Profile Send forken a Private Message  Reply
Har vi någon generalagent i sverige för Wilson Benesch eller är det import som gäller?
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/04/05 :  09:48:32  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Har vi någon generalagent i sverige för Wilson Benesch eller är det import som gäller?


Vet faktiskt inte.. Köpte min Circle begagnad från England (två månader gammal).

Kanske man borde säga något om ljudet.

Benesch full circle överraskade mig med ljudkvalitetet. Kan bara säga att det är delvis klart bättre än min nuvarande CD rega Jupiter.

Den första saken man märker är fantastiskt ljudbild och känsla av utrymme. Också, även de minsta detaljerna av skivor förmedlas väldigt fint. Detsamma kan jag säga om rytm-sidan vilket Circle bara spelar rätt, den har väldigt fin timing. Bas ät torr och kontrollerad. Svaga sidor då? Om du är ute efter en mysig spelare som har extra värme är benesch inte för dig. Många har också skrivit att full circle är lite svag med bas - detta har jag dock personligen märkt inte alls - även om jag lyssnar mest rytm-musik.

Om man tittar på vad har jag skrivit om ljudet de mesta starka sidor representerar mer klassiska "hifitermer" än "musikaliska karakteriseringar" - om ni vet vad jag menar.. Trots detta, kan jag bara säga att Circle har MYCKET spelglädje. Jag kunde även påstå att benesch circle är musikaliskt skivspelare. I alla fall, tycker jag detta - har lyssnat nu endast vinyl nu för många dagar - rejält över halv meter totalt:) Mycket reggae och proge musik

Harri

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000