HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ASR & Usher Dancer demo hos Audio Concept
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/04/03 :  20:57:13  Show Profile  Reply
Dom är så läckra dom där Usher, och förvånansvärt billiga, dom ser ut att kunna kosta det dubbla.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/04/03 :  21:01:18  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
De låter som de kostar det dubbla också

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/03 :  22:28:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Billigt är ju upp till köparen att bestämma. En mångd Pengar kostar den dock.

Dessa Uscher hade en helt annan ljudbild, tyckte jag än tidigare modeller jag lyssnat på. (Fast det kan också vara ljudminnet som sviker mig lite )

Det är dock en maffig sak som väger in runt 100 kg. Snygga sidor, med italiensk designideer.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/04/04 :  08:24:11  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Som tidigare ägare av Usher kan jag meddela att i mitt tycke så spelade dessa Compass 8571 på "samma sett" som mina tidigare Usher 6371 bara att de gjorde det 4ggr så bra på ALLT!!!

Diskanten var väl den stora skillnaden. På dessa 8571 är det väl en Beryllium tror jag.

Min provlyssning gav mersmak. Jag tog gärna hem ett par sådana!!!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  14:40:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det kanske är så Manga, men isf var det Så stor skillnad, att jag inte hittade nån likhet.
Berylliumdiskanten spelade ut toppen ordentligt utan att på någotsätt vara vass eller hård.

Inte ens min rätt Sss-iga skiva med Dianne Reeves, var på nåt sätt annat än njutbar.




Det var många delar på 8571 IIBe som imponerade.

Den som jag undrade mest över och det har jag inte varit ensam över.

quote:
As a visiting colleague put it, “It’s hard to believe the bass Usher gets from a single 8" woofer. If you told me it was using dual 10" woofers, I’d believe you.
Chris Martens, TAS


Jag är ingen fantast av alla HIFI-klüschor , men jag måste nog använda BERGFAST om denna bas.

Georg Riedels basspel på en skiva med Astrid Lindgrens visor, är så RENT och fast. Georg har stämt ned E-strängen "en kvart".
Jag var rätt säker på att det var MINST en isobaric konstruktion med dubbla 8'or.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/04/04 :  17:39:12  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Jovisst låter 8571 orna ruggigt bra och basen mumma..bergfast va ordet. Men 4 ggr så bra som 6 serien nene ;D
Ni skulle ha kopplat in de små 6311 orna :=)
Mvh


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  18:12:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hade inte tid för nåt sånt Smackman,,, Jag var fullt upptagen med att spela skivor.

Tyvärr för Robert och för alla Stockholmare, så var det inget vidare kul väder denna dag, dock var jag ganska glad, då jag nästan helg själv kunde spela skivor i flera timmar.

"Case of you" ~ Live in Paris, hade nog fler hostningar än vanligt. Upptäckte minst 2 nya, som jag inte tidigare har hört.
Allt detta bidrog till att det blev 2 nya skivor med hem. En Kari Bremnes och en till, som det kommer att komma mer info om senare.




En skön blandning av högblank lack och mörk valnöt. Även om lådorna ser smäckra ut, så är det inge små lådor. Nästan 80cm djupa!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/04 :  18:17:40  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Här har man missat nåt!
Hur länge finns grejerna uppställda på Audio Concept?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:13:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Förstärkaren skulle nog vara kvar denna vecka oxå. Undrar om Robert sa att högtalarna var sålda, eller jag uppfattade fel.


Från Nyhetstråden.
quote:
Kombinationen, och produkterna var för sig är utomordentligt bra, - världsklass! Vi rekommenderar de som inte hann lyssna under dessa dagar att besöka oss under nästa vecka då ASR kommer att bli kvar...




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:34:02  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:40:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Rackarns vad mycket roligt Robban har i sin butik. Synd att den ligger i huvudstaden bara. ASR känns verkligen som ett märke som har tagit i rejält från början

Hur lät det Zalve om du nu han med det ?

Ps
Ganska ok bilder

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:49:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OM man ser över kedjan, så var det väl inte dirket nån svag länk där. Möljligen rummet, då det ligger en genomfartsväg bakom ryggen på lyssnaren.

Jag kommer till en slutsumering snart Johan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:50:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kör på med bilderna ett tag till vetja

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/04/04 19:50:50
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/04 :  19:59:31  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


uscher vad snygga dom är....Man kan få gåshud för mindre...Dom har en design som rent tilltalar mig.. Som sonus faber på steroider skulle man kunna säga..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:06:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Pris är alltis lika tråkigt att prata om så tittade jag inte så noga .
Har dock för mig att det låg mellan 50k och 100k. Det finns säkert uppgifter om det på AudioConcepts Hemsida.

Tror att hela kedjan låg på ca 400000:-



Från lyssningcdentrum, så ser de ganska smala ut, men det är nog den svängda formen och lutande toppen som hjälper till. För det är allt annat än den är.



Som sagt en skaplig pjäs att ha i rummet. Gissar på att det behövs en dryg meter ut eller så för att den skall lufta sig bra.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:08:19  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Av någon underlig anledning har dessa skapelser redan från första stund fått smeknamnet "sportkeps" efter ett av de allra första Hififorumsträffarna på HifiStället i Gbg...passar bra tycker jag. De är klart större i verligheten än vad dessa bilder avspeglar...eller iallafall så som jag uppfattar dem på bilderna.

Mycket godis som sagt! ...och som vanligt bra bilder!

\\K-man
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:11:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mayro: Du skulle ha köpt dessa [:]

Jag skall se om jag kan hitta nån bild som visar dess storlek, i förhållande till nåt annat.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:30:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Det vet jag inte.. För mina Silverline burkar är inte "låg" nivå direkt...

men annars kunde dom ev varit intresanta självklart.. Bara utseendet gör en ju knäsvag....

Vad går dom loss på Zalve??

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:40:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
82k säger Audioconcepts hemsida.

CP-8871 II BE kostar 120k enligt densamma.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/04/04 20:41:02
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  22:10:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du verkar säker utan att ha lyssna på dessa Mayro. Dessa är ju dessutom snygga

"Overall, the Dancer delivered an amazing level of performance for the price. In fact, it’s a stone-cold bargain."

Ett fynd för 85000:- ?? Inga små ord från TAS.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/04 :  22:44:51  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jag har ju inte utalat mig om dom.. mer än om utseendet.. Så "säker" kan jag inte vara på något jag aldrig sagt..
Vad jag nu skulle vara "säker" om

Priset verkade snuskigt "rätt" för dom om dom presterar som dom tydligen gör... För utseendet har dom redan ju...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/04 :  23:20:51  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Pris på den "intergrerade"?
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/04/04 :  23:26:05  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Bunkert skrev:
quote:
Pris på den "intergrerade"?

Svarar mig själv :
Emitter II Exclusive m/batterinätdel 135000:- Oj!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  23:38:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bunkert. Enkelt kan man säga 1000:-/Kg

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/04 :  23:52:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Efter minst 20 skivor. Allt i från Jeanette Lindström till AC/DC och Particia Barber till Infected Mushromm och O-Zone, så var det bara att kaputilera.

Basen var fast och torr. Precis som man vill ha den, eller hur K-man.
(Fast du kanske vill ha dem 5 hz till neråt)



Mellanregistret, en 7"are, förmedlade de känslor som SÅNG ska göra. Den ena sångfågeln efter den andra hamnade i transporten och jag bara flöt med... Utan att ens bry mig.

Efter mina timmar hos AudioConcept, så frågade jag Robert hur han tyckte 8751 preenterade musiken.

Jag log lite, då svaret var det samma som jag själv upplevde.




Va jag tyckte ?

Med ett otroligt LUGN, utan att det blir "lay-back" varning.
Min vanligt förekommande medlyssnare Mattias, skulle älska dessa!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000